Megújult a magyar cégautók királya, már tényleg művészet lesz összetörni

2019.02.06. 23:17

A Volkswagen Passat egy rakás új technológiával gazdagodott, például 210 km/óránál is képes elvezetni magát.

A Passat a Volkswagen második legnépszerűbb modellje a Golf után, amiből már 37 millió fogyott. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Volkswagen

A Volkswagen közel 30 millió Passatot adott el az első generáció 1973-as megjelenése óta, ezért nem kell csodálkozni azon, hogy ezúttal csak finoman változtattak a 2014-ben érkezett B8-as nemzedéken.

Az adaptív lengéscsillapítókat (DCC) már fokozatmentesen lehet állítani, nem csak három állásuk létezikForrás: Volkswagen

Kívülről nézve csak az új lökhárítókból lehet legkönnyebben észrevenni a frissítést, a fényszórók és a hátsó burák formája nem változott, viszont alapáras lett a LED fényszóró és nappali fény, és 3D rajzolata lett a hátsó lámpának. Felárért már mátrix-LED fényszóró is rendelhető, ami kitakarja a szembe jövőket a távolsági fénycsóvából. Megjelentek új színek (kék, zöld, arany) és 17-19 colos könnyűfém felnik is.

A lényegi változás a technológiát érinti

Belül lecserélték a kormánykereket egy kapacitívra, ami érzékeli, hogy a vezető keze rajta van-e (ez az önvezető rendszereknek nélkülözhetetlen). Nagyobb fényerejű, szebb grafikájú és jobb felbontású az új, 11,7 colos digitális műszerfal, a középkonzolban megjelent a vezeték nélküli töltés és az USB-C port.

Az elegáns analóg helyén már csak egy megvilágított Passat felirat árválkodik az 6,5, 8, és 9,2 colos méretben rendelhető érintőképernyő fölöttForrás: Volkswagen

A 60 km/óráig használható dugóasszisztenst felváltó, 2-es szintű önvezetést megvalósító Travel Assist 0-210 km/óra között képes tartani a sávot és a távolságot az elöl haladóhoz képest. Ráadásul a sebesség megválasztásakor figyelembe veszi a sebességhatárokat, a kanyarokat és az útkereszteződéseket is a kamera- és GPS-adatok alapján. Az úton lévő tárgyak kikerülésében a megfelelő oldali fékeket dolgoztató új kikerülési asszisztens segít.

A 2-es szintű önvezetés 210 km/óráig érhető el, megfelelő sávfelfestések eseténForrás: Volkswagen

Folyamatos netkapcsolat alapáron

A SIM-kártyát is tartalmazó új infotainment rendszer (MIB3) folyamatos netkapcsolatban van a Volkswagen felhőjével, így rengeteg online szolgáltatás vált elérhetővé a fedélzeti wifi mellett. A fedélzeti operációs rendszer már képes vezeték nélküli kapcsolatot létesíteni az utastérben lévő iPhone készülékekkel is.

Nagyobb és jobb felbontású a digitális műszerfal, az ülések hátbarát AGR-minősítésűek is lehetnekForrás: Volkswagen

Fejlettebb lett a hangvezérlés, a „Hello Volkswagen" megszólítás után egyszerűbb parancsokat, például egy úti cél betáplálását már szóban is lehet adni. A frissített Passatot akár NFC-s mobiltelefonnal is lehet nyitni-zárni, de még csak Samsung készülékekkel.

Vadonatúj, szuperhatékony 150 lovas TDI

Kevésbé jelentősek a gépészet változásai. Már nemcsak a GTE hibridben, hanem minden változatban széria az elektromechanikus fékszervó. A benzinmotorok (1,5 és 2,0 TSI) is részecskeszűrőt kaptak, a 150 lóerős kétliteres dízelt jelentősen átdolgozták, az új TDI Evo változat átlagfogyasztása 0,38 litert csökkent.

Továbbra is választható a terepjárós jegyekkel ellátott, emelt futóműves Alltrack verzióForrás: Volkswagen

Szintén fontos változás, hogy a 218 lóerős Passat GTE konnektoros hibrid akkumulátora 9,9 helyett 13 kilowattóra kapacitású. Így a zöld rendszámos autó már 55 km-t tud megtenni zéró emisszióval a WLTP szabvány szerint, ami 31 százalékkal több a régi hatótávnál.

A padlóban hordja nagyobb kapacitású akkumulátorát a GTE nevű hibridForrás: Volkswagen

A frissített Passat, Passat Variant és Passat Alltrack változatok a márciusi Genfi Autószalonon mutatkoznak be, az értékesítésük nyáron kezdődik.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK