Hiába a kitiltások, korai temetni a dízelt - Mercedes C 220 d teszt

Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Vágólapra másolva!
Nagyítóval kell ugyan keresni a külső változásokat, de a lemezek alatt alaposan megújult a Mercedes C-osztály. Digitális műszerfala és LED-fényszórói mellett fő attrakciója az új, kétliteres dízelmotor, amely sok kételyt eloszlathat a technikával kapcsolatban, ha még nem késő. Persze a műfajban továbbra is egyedülálló légrugók mellett sem mehetünk el szó nélkül, de mindennek súlyos ára van.
Vágólapra másolva!

Jobb oldali külső visszapillantó tükör, ötsebességes váltó, autórádió – bizony, ezek mint felárasak voltak a híresen fapados alapfelszereltségű 190-es Mercedesben, kétliteres szívódízel alapmotorja pedig 72 lóerőt tudott hadrendbe állítani. Ez volt az 1982-ben bemutatott Baby-Benz, a márka első lépése az addig túl plebejusnak tartott középkategóriában, igényes tervezéssel és elpusztíthatatlan technikával.

Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.

Mára, négy C-osztály generáción túl ebben a – messze nem legkisebbnek számító - méretben közel tízmillió autót adott el a Mercedes, és

a SUV-uralom ellenére is fenn tudja tartani az érdeklődést.

Ám ezért meg is kell dolgozni, az aktuális W205-ös széria például Gorden Wagener dizájnfőnök irányításával kiegyensúlyozott formatervet kapott, plusz fejlett a műszaki tartalma, és széles a modellválaszték.

Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.
Mercedes, C220d, teszt, 2018.12.28.

Még nyújtott limuzin is létezik belőle a legtöbbet felszippantó piacra, Kínára, de felénk nyilván a kombi a legnépszerűbb. Ilyen T-modell tesztautónk is, 193 lóerős dízelmotorral és összkerék-hajtással. Ha ez, vagy a többoldalas szériafelszereltség nem lenne elég kontraszt a jó öreg 190-eshez képest, jöjjön egy sokkoló szám: 8,35 millió forintnyi extrát pakoltak be, de még így sem fullos kivitel.

Goethe is megmondta: több fényt!

Természetesen a C-osztály profitál leginkább abból, hogy az E- és az S-limuzin stílusjegyeiből építkezik, azoktól eltérően azonban vevői

a klasszikus kiálló csillagos orr helyett legtöbbször sportos hűtőmaszkkal vásárolják.

Én nem így tennék, de kétségtelen, hogy a tesztautó hátrafelé látványosan szűkülő vonalaival, metálkék színével, vékony küllős felnijeivel és sötétített üvegeivel csinos darab.

Minimálisan változtattak a lökhárítókon, ez a legelterjedtebb Avantarde-hűtőmaszk. Az AMG-változatok sokkal feltűnőbbet kapnak, míg az Exclusive klasszikus elrendezésűt és kiálló csillagot Fotó: Csudai Sándor - Origo

Látogatása apropóját, a 2018-as ráncfelvarrást viszont alig lehet észrevenni rajta, egyedül az első-hátsó lámpák rajzolata tűnik másnak. Valójában pont a Multibeam LED-fényszórók jelentik az egyik fő újdonságot, melyek távfénye akár 650 méterre elvilágít. Ráadásul folyamatosan bekapcsolva maradhat a reflektor, mert úgy állítja mindig a fénycsóvát, hogy ne vakítsa el a szembejövőket.

Nagyon kényelmesek a komfortülések, a jobban felszerelt modellek pneumatikus kivitelben kapják, vagyis felfújható oldal- és gerinctámasszal. Természetesen masszázsfunkcióval is kérhetőek Fotó: Csudai Sándor - Origo

Elképesztő fényárt varázsol az éjszakába, miközben a rendszer intelligensen változtatja a nyalábot kereszteződéseknél, körforgalmakban és kanyarokban, sőt,

külön az országút vagy az autópálya sajátosságaihoz is átállítja.

Ilyen csodalámpa eddig csak az S-osztályhoz és CLS-hez járt, ugyanakkor kiábrándító valóság, hogy a C-hez alapáron még mindig a jó öreg halogén fényszórót adják.

Belül digitális, de még autószerű

Ha megfeszülünk, sem tudjuk ellenőrizni a gyár által beharangozott 6500 változtatást, tény viszont, hogy a külsőnél látványosabb dolgok alakultak át az utastérben. Új például a jó felbontású digitális műszerfal, de szerencsére nem építették egybe az infotainment kijelzővel, hanem a régi fészekben lakik - és szebb, autószerűbb így. Persze ez is feláras, az alapmodellek analóg műszereket kapnak.

Új a digitális műszeregység, de ez még nem szélesvásznú Mercedes-belső. Nyílt pórusú fabetétekkel (barna dió vagy szürkés tölgy) is rendelhető, helyette sajnos könnyen porosodó zongoralakkal kaptuk Fotó: Csudai Sándor - Origo

Mostantól minden változatnál maradhat zsebben a slusszkulcs, végre startgombbal lehet indítani; de szomorúan vettük észre, hogy eltűnt a középkonzolról a míves analóg óra, pontosabban feláras lett.

Nincs többé külön bajusza a tempomatnak,

helyette a kormányküllőkön új kapcsolók jelentek meg, és friss az oldalanként egy-egy érintőpados felület (fedélzeti számítógéphez, infotainment-funkciókhoz).

Lecserélték a kormánykereket, erre költöztek át a távolságtartó tempomat kapcsolói. Rövid ideig tartani tudja a sávot (15 másodperc után viszont meg kell fogni a kormányt), sőt, ha balra indexelünk, önállóan végre tudja hajtani az előzést is sztrádán Fotó: Csudai Sándor - Origo

Maradt a kardánalagúton, nagyjából a váltókar helyén a menürendszer vezérlőtárcsája, de a haptikus visszajelzések ellenére is kissé körülményes használni. Fontos tudni, hogy

ez még nem az A-osztályból ismert új MBUX rendszer,

hanem a Comand Online frissített változata, kiviteltől függően 7,0-10,2 colos kijelzővel. Naná, hogy tesztautónk a legnagyobbat kapta, SD-kártyáról futó navigációval.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!