Olyan villanyautót mutattak be, ami mindent megváltoztathat

Mercedes-Benz Cars auf dem Genfer Automobilsalon 2019

Mercedes-Benz Cars at the 2019 Geneva International Auto Show Motor Shows Mercedes-Benz Cars Mercedes-Benz Cars at the 2019 Geneva International Motor Show Daimler Global MediaSite MediaSite Brands &
Auf dem Genfer Automobilsalon zeigt Mercedes-Benz die gesamte Bandbreite automobiler Spitzentechnologie. Der Blickfang in Halle 6 ist der neue CLA Shooting Brake. Daneben zeigt der Concept EQV, wie sich Mercedes-Benz Vans eine batterieelektrisch angetriebene Großraumlimousine im Premium-Segment vorstellt. Weitere Weltpremieren sind der überarbeitete Mercedes-Benz GLC, der AMG GLE 53 4MATIC+ (Kraftstoffverbrauch kombiniert: 9,3 l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 212 g/km)1 und der AMG GT R Roadster (Kraftstoffverbrauch kombiniert: 12,5 l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 284 g/km)2. Darüber hinaus wird auch die neue V-Klasse erstmals im Rahmen einer Publikumsmesse den Besuchern vorgestellt. At the Geneva International Motor Show, Mercedes-Benz is showcasing the full bandwidth of top-flight automotive technology. The main eye-catcher in Hall 6 is the new CLA Shooting Brake. Beside it, the Concept EQV provides an insight into how Mercedes-Benz Vans sees the future of battery-powered people movers in the premium segment. Other world premieres are the facelifted Mercedes-Benz GLC, the AMG GLE 53 4MATIC+ (fuel consumption combined: 9.3 l/100 km; CO2 emissions combined: 212 g/km)1 and the AMG GT R Roadster (fuel consumption combined: 12.5 l/100 km; CO2 emissions combined: 284 g/km)2. Plus, the new V-Class will be on display for the first time at a public show.
Vágólapra másolva!
A frissített V-osztályból készített EQV akár nyolc személyt is képes szállítani néma csöndben és nagy kényelemben.
Vágólapra másolva!
Az elektromos V-osztály hivatalosan még csak tanulmány, de hamarosan gyártásba kerül Forrás: Daimler AG

Nem gyakran fordul elő, hogy egy autómárka az újdonságai közül az első helyen egy kisbuszt mutasson be valamelyik nagy nemzetközi autószalon sajtónapján. A Mercedes ezúttal mégis így tett Genfben, a sajtótájékoztató úgy kezdődött, hogy

Dr. Dieter Zetsche, a laza, ősz bajszú vezérigazgató egy EQV-vel hajtott be a színpad közepére

a rá váró több száz újságíró őszinte megrökönyödésére.

Dr. Dieter Zetsche a genfi sajtóbemutatón. A háttérben, a kivetítőn nem véletlenül látható egy BMW tanulmányautó, ugyanis a két gyártó összefogott a mobilitási szolgáltatások és az önvezető technológiák fejlesztésében Forrás: Daimler AG

Az EQ a Mercedes elektrifikált járművekre kitalált almárkája, így nem nehéz kitalálni, hogy az új tanulmányautó is elektromos meghajtást kapott.

Az EQV a V-osztály frissített változatára épül,

és ugyanúgy képes akár nyolc ülést is hordozni, mint dízelmotoros testvére. Természetesen hat-, illetve hétszemélyes VIP-belsővel vagy egymással szembe fordított ülésekkel, tárgyalásra kialakított belsővel is fel lehet szerelni.

Ősszel már bemutatkozik a szériaváltozat is. Nem lesz olcsó Forrás: Daimler AG

A külsőt csak enyhén dolgozták át

az elektromos változaton, a hűtőmaszk felső peremén egy kéken megvilágított csík található, ezen kívül újak a lökhárítók és a kis légellenállású, 19 colos felnik is. Jobban nem akartak módosítani a formaterven, mivel a V-osztály megjelenését a felmérések szerint nagyon kedvelik a vásárlók.

Az EQV-ben is megjelent az MBUX digitális asszisztens és a gesztusvezérlés Forrás: Daimler AG

Az EQV-nek nincs köze az e-Vito haszonjárműhöz, a meghajtásáról egy előre beépített, 201 lóerő teljesítményű villanymotor gondoskodik,

a padlóba rejtett lítium-ion akkumulátor kapacitása tekintélyes 100 kilowattóra.

Egy töltéssel 400 kilométert tud megtenni a villanybusz a WLTP mérési módszer szerint, a végsebessége 160 km/óra. Gyorstöltővel 15 perc alatt 100 km-rel lehet növelni a hatótávolságot.

A hatszemélyes a legkényelmesebb variáns a különálló fotelekkel Forrás: Daimler AG

A gyengébb motorral és kisebb akkuval is választható szériaváltozat ősszel, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, a sorozatgyártás 2021-ben kezdődik.

Beindult az EQ

A Mercedes 2017-ben bejelentett EQ almárkája 2019-ben már teljes gőzzel üzemel: nyáron szállítják le az első elektromos hajtású EQC szabadidő-autókat a vásárlóknak, és ősszel bemutatnak egy nálunk majd zöld rendszámot kapó, EQ Power jelzésű konnektoros hibridet az új GLE-ből, ami egy töltéssel 100 km-t tud megtenni elektromos üzemmódban.

Idén megszűnik a benzinmotoros Smartok értékesítése,

utána már csak elektromos változatban lesznek elérhetőek a kis városi kocsik.

Genfben a csúsztatható kijelzők megmutatták, mit rajt az EQC a lemezek alatt. Nyártól már megvásárolható a Mercedes első sorozatgyártású villanyautója Forrás: Daimler AG

Ezen felül

a Mercedes gőzerővel készül a Formula E-s bemutatkozásra,

amire a 2019/2020-as szezon első versenyén, decemberben kerül sor. Idén a gyártó a DTM-es partnere, a HWA révén egy tanulóévet teljesít, aminek az a célja, hogy jövőre, a gyári színekben már ne érjék meglepetések a csapatot.

A következő szezontól a Formula E-ben is indít gyári csapatot a Mercedes a Forma-1 mellett. A villanymotor ugyanott, az angliai központban készül majd, ahol a rettegett V6 turbó Forrás: Daimler AG

Genfben azt is bejelentette a Mercedes, hogy

2020-ra elkészül az Ionity gyorstöltő hálózat első 400 állomása,

amelyek Európa legforgalmasabb autópályái mentén lesznek elhelyezve. További az is lényeges, hogy 2025-re már minden Mercedes személyautóban 48 V-os mild hibrid rendszer fog dolgozni szíjhajtású indítómotor-generátorral.