Korai volt az öröm, nagy a baj az európai autópiacon

autó autópiac BMW
New cars of German car maker BMW are parked ready for shipping at the car terminal of the port of Bremerhaven, northwestern Germany, on October 2, 2015. New car registrations in Germany, a key measure of demand in one of the most important sectors of Europe's top economy, rose in September, data showed, amid fears the Volkswagen pollution-cheating scandal could weigh on sales in the sector. AFP PHOTO / DPA / INGO WAGNER +++ GERMANY OUT +++
Vágólapra másolva!
A biztató szeptember után ismét jelentősen csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban.
Vágólapra másolva!

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentése szerint az Európai Unió 27 tagállamában 953 615 személygépjárművet helyeztek forgalomba októberben, 7,8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Idén csak egyetlen hónapban, szeptemberben, azt megelőzően pedig tavaly augusztusban mértek emelkedést, azaz

a koronavírus-járvány terjedését akadályozó szigorú korlátozások visszavezetésével párhuzamosan visszaállt az értékesítésben tapasztalt csökkenő trend.

Forrás: MTI

Írország és Románia kivételével minden országban kevesebb új autó került az utakra októberben. A négy legnagyobb piac közül Olaszországban csökkent legkisebb mértékben, 0,2 százalékkal a forgalomba helyezett személyautók száma. Németországban 3,6 százalékos, Franciaországban 9,5 százalékos, Spanyolországban pedig 21 százalékos volt a csökkenés.

Az év első tíz hónapját tekintve továbbra is súlyos a helyzet: alig több mint nyolcmillió új autó került az utakra, 26,8 százalékkal, több mint 2,9 millióval kevesebb az egy évvel korábbihoz képest. Németországban 23,4 százalékkal, Franciaországban 26,9 százalékkal, Olaszországban 30,9 százalékkal, Spanyolországban pedig 36,8 százalékkal csökkentek az eladások január-októberben.