Viszik a győri Audikat, mint a cukrot

audi tt roadster audi győr gyárlátogatás 2014. Orbán Viktor TOP
Vágólapra másolva!
Rekord félévet könyvelhet el az Audi Hungaria: minden eddiginél több autót gyártottak, főleg az A3 Limousine kelendő, persze elsősorban külföldön. Motorból pedig egymilliónál is többet gyártottak. 
Vágólapra másolva!
Fotó: Bielik István - Origo

A győri Audi-gyár 11,7 százalékkal növelte árbevételét az első félévben az előző év hasonló időszakához képest, és június végén minden eddiginél több, 11 343 dolgozót foglalkoztatott. A vállalat a Széchenyi István Egyetemen megalapított Audi Hungaria Járműmérnöki Karral tovább erősíti a szakember-utánpótlást. További jelentős projekt az egyetemmel, a Magyar Tudományos Akadémiával, valamint Győr városával közösen a Járműtechnológiai Kutatóközpont megalapítása.

Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd

Idén június végéig 1 067 525 benzines- és dízelmotort gyártottak, ezek a négyhengerestől a V10-esig a VW-konszern széles palettáját feledik, és az Audi mellett Volkswagenekbe, Seatokba, Skodákba, sőt, egyes Bentley-modellekbe is bekerülnek a világ több mint 30 üzemében. A kisebb, háromhengeres motorok gyártását azonban mindeddig nem kezdték meg Győrben.

Forrás: Origo

Rekordot döntött az autógyártás is, ahol már nem pusztán összeszerelésről, hanem teljes gyártási folyamatról van szó, a présüzemtől a karosszériaüzemen át egészen a lakkozóig. Az idei első félévben összesen 84 888 kocsi gördült le a szerelőszalagokról (tavaly csak 66 640 készült), ezek közel kétharmada A3 Limousine volt.

Főleg külföldön kelendő típus ez, de magyar céges- és magánvásárlók mellet a rendőrség is vett belőle 150 darabot. Volumen sorrendjében ezt követi az A3 Cabrio, majd a harmadik generációs TT Coupé és a TT Roadster következik.