Ragaszkodnak a német gyártók a dízelekhez

2015.12.01. 17:37

Érdekes dolgok derültek ki a német autóipar szakmai képviseleti szervezetének (VDA) éves beszámolóján Berlinben. A gyártók elismerik, hogy rosszak a fogyasztásmérési módszerek, de nélkülözhetetlennek tartják a dízelmotorokat. 

A Volkswagen emissziós botránya egész ágazattal, sőt, a dízeltechnológiával szemben is megingatta az ügyfelek bizalmát - jelentette ki Matthias Wissmann, a VDA (Verband der Automobilindustrie) elnöke, hangsúlyozva, hogy a szervezet mindent meg fog tenni az iparággal és a dízeltechnológiával szembeni kételyek eloszlatásáért. 

Wissmann szerint a dízeltechnológiát nem lehet idejétmúltnak tekinteni, éppen ellenkezőleg: az egyik legfontosabb eleme a kitűzött szén-dioxid-kibocsátás csökkentési célok elérésének. A gázolajos motorok 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a benzinesek, szén-dioxid-kibocsátásuk pedig 10 százalékkal alacsonyabb.

Forrás: AFP/Jan Woitas

Elismerte viszont, hogy a NEFC (New European Driving Cycle) mérési szabvány felett eljárt az idő. A VDA ezért is szorgalmazza a valós járműhasználati körülményeket jobban tükröző WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) mérési eljárás bevezetését. A laboratóriumi mérések és a tényleges utcai kibocsátási értékek közötti eltérést azonban fizikai és technikai okokból soha nem lehet majd teljes mértékben kiküszöbölni - hangsúlyozta. 

Wissmann üdvözölte az Európai Bizottság döntését az RDE (Real Driving Emissions) teszteljárás bevezetéséről, ennek keretében 2017-től laboratóriumi mérések mellett utcai körülmények között is ellenőriznék a járművek emissziós értékeit. Hangsúlyozta azonban, hogy fontos a keretfeltételek megfelelő meghatározása, mivel azok kissé ambiciózusak tűnnek.

Forrás: VDA

A német autóipar piacvezető a dízeltechnológiában, érvelt, ráadásul a nyugat-európai piacon eladott autókból minden második dízel, és minden második eladott gázolajos motor német gyártótól származik. Szerinte a legmodernebb károsanyag-kibocsátás csökkentő technológia a legszigorúbb előírásoknak is megfelel. 

Környezetvédelmi és klímapolitikai szempontból tehát nagy hiba lenne tétlenül szemlélni a dízelmotorok hitelrontását. Klímavédelmi szempontból éppen az Euro-6-os dízelek mihamarabbi elterjesztése az egyik legjobb megoldás - mutatott rá a VDA elnöke. Több szervezet mérése ugyanakkor arra mutatott rá, hogy a VW és más gyártók motorjai sokszorosát eregetik ki a megengedett nitrogén-oxid kibocsátásnak, és más kipufogózáz összetevőkkel is gond van.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK