Válint TiborHungaroringversenyautóFerrari ChallengeversenyChallenge Európai Shell Kupa
auto

Utolsó Ferrari Challenge teszt a magyar verseny előtt

2008.08.19. 15:57

Hétfőn a Hungaroringen a jövő hét végi Ferrari Challenge versenyek előtti utolsó tesztet tartották. Az alkalmat hét csapat használta ki, huszonegy versenyautóval köröztek a pályán. A résztvevők között volt az Európai Shell Kupában jelenleg élen álló Michael Cantillon és az őt üldöző, második Plamen Kralev is.

A Ferrari Challenge szabályai értelmében a versenyt megelőző egy hétben már nem lehet tesztelni az aktuális, következő verseny pályáján.

Ezért - és a Hungaroring naptárának sűrűsége miatt - ez volt az utolsó alkalom a vezetéstechnika csiszolására a jövő heti Ferrari Racing Days 2008 keretein belül megrendezendő Ferrari Challenge futamok résztvevőinek.

A tesztnapot kettéosztották a rendezők. A délelőtti etap kilenctől délig tartott, míg délután öt óra állt a pilóták rendelkezésére a pálya megismerésére.

Fotó: Körber László [origo]

Jánosi ugratása. Sokaknak meggyűlt a bajuk a magas rázókövekkel
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Összefoglalásképpen a legnehezebben a negyedik, azaz a Mansell kanyarral és a sikán vadonatúj, megemelt rázóköveivel gyűlt meg a versenyzők baja. A délelőtti teszt derekán a Ferrari GB Team egyik autója a Mansell kanyar bal oldali rázókövére ráhajtva elvesztette a tapadását és kicsúszott a bukótérbe, ahol a gumifalat is érintőre vette. Amíg a Ferrari F430 Challenge nem tért vissza a bokszba, a pályafelügyelők felfüggesztették az edzést.

Ám a "szünetben" is volt látvány bőven. A Warm Up Racing egyik versenyautóján az idei szépségkirálynők cseréltek kerekeket, persze nem akkora lendülettel, mint a Forma-1-es Ferrari csapat szerelői, de ezzel senki nem foglalkozott. A hölgyek a Ferrari belsejébe is bejutottak, először egy interjú készítése közben, majd délután a jobb egybe szíjazva "navigátorként" rótták a köröket Válint Tibor oldalán.

Fotó: Körber László [origo]

Szép autók, szép lányok: már az edzést is nagy médiaérdeklődés övezte
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Warm Up elhozta mind a négy versenyautóját. Válint Tibor, Jánosi Sándor és Diego Roda, a csapat pilótái összesen 215 kört tettek meg, mindenki folyamatosan csiszolt a legjobb köridején.

Válint az edzés első részét a 9. helyen zárta 1:56:231-es idővel, amit délután 1:55:602-re javított, ám összesítésben visszacsúszott a 13. pozícióba. Azt mindenképp figyelembe kell venni, hogy Válint, Jánosi és Roda a Ferrari Challenge Európai Shell Kupájában harcol a pontokért, de a teszten a profi mezőnyből is sokan itt voltak, így a helyezések kicsit csalókák. A nap folyamán egyszer becsúszott egy piruett, minden bizonnyal a kopott gumiknak köszönhetően, de szerencsére Tibor rutinosan terelte a megcsúszott versenyautót, sérülés nélkül megúszták a kalandot.

Fotó: Körber László [origo]

Az indulás előtti pillanatokban a csapatvezető ad még néhány jó tanácsot 

Jánosi Sándor 1:57:929-es idejével nem lehetett elégedett, sokkal jobb időeredményre képes a kék Ferrari F430-assal. Ezt be is bizonyította: a második etapban a stopperóra 1:55:680-at mért a 27. teljesített körében, és a nap végén a 14. helyre rangsorolta.

Sándornak is meggyűlt a baja a sikán új, magasított kerékvetőivel. Az elsőt nagyobb ívben vette és túlságosan ráhajtott a másodikra, ami megdobta autóját, először két kerékre emelve, majd 360 fokban megpördítve az aszfaltszőnyegen. A piruett végén egyből beváltott egyesbe, és tovaszáguldott a következő, balos kanyar felé.

Kralevnek jóval látványosabb megmozdulásai voltak a sikánnál. A délelőtti tesztelésen még ő ráfutott a kerékvetőkre, amelyek meg is tréfálták néhányszor. Mint köztudott, ő a bokszutcában is határon autózik, így nem volt meglepő számomra, hogy a sikán kijárati íve után a szalagkorláttól fél méterre a füves részen driftel. Öt körrel később megismételte a jelenetet, egy kicsit közelebb a korláthoz. Versenyzői kvalitásáról tesz tanúbizonyságot, hogy egyszer sem támasztotta oda versenyautóját a pálya széléhez, "csak" a hátsó diffúzort és emelőteleszkópot tépte le valamelyik kerékvetőn. Meglepetésemre a bokszba visszatérő Kralev Ferrarijának motorterében, a kipufogó tetején ott figyelt a leszakadt alkatrész, így nem jutott súlyelőnyhöz a bolgár versenyző.

Fotó: Körber László [origo]

Válint Tibor a Mansell kanyar utáni nyújtott jobbosban
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Diego Roda, a Warm Up Racing egyik olasz pilótája is rendkívül szorgalmas volt. A három héttel ezelőtt elszenvedett vállsérülése ellenére 65 kört autózott, ami a versenytáv háromszorosa. Ő is javított délutánra, 1:59:790-nel zárta a napot. A Hungaroring különleges versenypálya, ami már többször bebizonyította, hogy annak is teremhet babér, aki biztonságos autózással kivár, és nem forszírozza az esetleges kiesést.

Jánosi Sándor a nap vége felé tett pár kört Andrea Gilardi "újjáépített" autójával, mivel az olasz pilóta nem vett részt a tegnapi eseményen. Mint beszámoltunk róla, misanói, utolsó versenyén Gilardi Ferrarijának eleje alaposan megsérült, és sikerült a motort is megfőznie. Az erőforráson dugattyúkat, gyűrűket, csapágyakat és tömítéseket kellett cserélni, a hengerfejet is javítani kellett, mivel a szelepek a nagy hőterhelés következtében meghajlottak. Így a 21-es rajtszámú gép a frissen generálozott szívével megtette bejárató köreit, teljes erőbedobással száguldhat vele Gilardi a jövő hét végén.

A Warm Up Racing technikai vezetője a teszt végén elmondta, nagyon hasznosnak bizonyult az edzés, jó úton haladnak. Kiderült néhány apró hiányosság, amit korrigáltak, így a csapat minden tagja maximálisan koncentrálhat a jövő hétvégére.


Délelőtti eredmények:

1. Sergio Rota   1:53:586
2. Plamen Kralev  1:54.456
3. Max Blancardi  1:54.962
...
9. Válint Tibor   1:56:231
...
15. Jánosi Sándor   1:57:929
16. Diego Roda   1:59:918


Délutáni eredmények:

1. Terence Colemann  1:53:264
2. Andrea de Lorenzi  1:53:695
3. Max Blancardi  1:54:093
...
13. Válint Tibor   1:55:602
14. Jánosi Sándor   1:55:680
...
20. Diego Roda   1:59:790

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Most
Top 12 óra
Olvasnivaló