Mennyország és pokol a Ferrari Racing Days szombati napján

Vágólapra másolva!
Meglehetősen fordulatos napot produkált a sors a Warm Up Racing csapatának és a Ferrari Racing Days 2008-ra kilátogató nézőseregnek a szombati napon. A csapat elérte eddigi legjobb edzéseredményét, az első őket érintő versenyen viszont komolyabban megsérült mindkét autójuk.
Vágólapra másolva!

A nap elején az események a Ferrari Challenge Kupasorozatok időmérő edzéseivel kezdődtek. Az első időmérőt az Európai Pirelli Kupa pilótái futották, közben már a magyar csapat versenyzői készültek a hétvége első fontos megmérettetésére: 9:45-kor el is indult a félórás etap, ami eldönti az esti verseny rajtfelállását.

Jánosi Sándor négy gyorskört teljesített, rögtön az időmérő elején. Ebben a részben a legjobb ideje 1:55:409. Ezután kijött a bokszba, hogy a szerelők ellenőrizni tudják az autót, majd visszahajtott a pályára, hogy megtegyen egy újabb gyorskört, de ezúttal nagy forgalom fogadta, így maradt az időeredmény: a nyolcadik helyről vághat neki az este hatkor kezdődő versenynek.

Válint Tibornak egy kicsit szerencsésebben jött ki ezúttal a lépés. Neki egyhuzamban sikerült nyolc gyorskört teljesítenie, anélkül, hogy kijött volna a bokszba. Elérte a hungaroringi eddigi legjobb idejét (1:55:396), és ezzel az eredményével az esti rajtprocedúrán a rajtrács hetedik pozíciójába állhat fel autójával.

Diego Roda, a Warm Up Racing harmadik versenyzője szintén megfutotta eddigi legjobbját, és az időmérő rendszer a harmadik gyorskörében - amikor már a gumik üzemi hőmérsékletre melegszenek - 1:59:403-as időt regisztrált, ami a 23. rajthelyet jelentette a hétvége első versenyére.

Fotó: Körber László [origo]

Gilardi autója. A látványos enyhe kifejezés a hétvégi eseményekre
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az első rajtkockát ezúttal a bolgár Plamen Kralev szerezte meg két brit vetélytársa, Michael Cantillon és Jaimie Constable előtt.

Az Európai Shell Kupa 1. időmérőjének eredménye:

1.Plamen Kralev 1:53:707
2.Michael Cantillon 1:54:235
3.Jaimie Constable 1:54:556
...
7.Válint Tibor 1:55:396
8.Jánosi Sándor 1:55:409
...
23.Diego Roda 1:59:403


Ezután következett az Olasz Bajnokság időmérő edzése, ahol a Warm Up Racing szintén érdekelt az olasz Andrea Gilardi révén. Mint arról a misanói versenyhétvége összefoglalójában beszámoltunk, Gilardi alaposan összetörte autójának elejét, és sikerült a motort is alaposan megfőznie. A szerelőbrigád jó pár órát dolgozott a Ferrari F430 Challenge versenyparipán és bizakodva néztek a félórás időmérő elé.

A nézők minden bizonnyal kicsit értetlenül álltak nézték, hogy amikor az edzés elkezdődött, mindenki kiszáguldott a pályára és rótta a köröket, Andrea Gilardi meg csak állt autójával a bokszutcában. Pontosan tíz percet várt, majd kihajtott a pályára. Az első gyorskörében futott egy 1:53:964-es időt, ami nagyjából a hetedik helyre lett volna elegendő, majd tovább hajszolta a 21-es rajtszámú fehér Ferrarit. Ennek meg is lett az eredménye, hisz a második körben remek, 1:52:561-es futva felugrott az első helyre, az időmérő derekán.

Fotó: Körber László [origo]

Csapatöröm: megvan a Warm Up Racing első pole pozíciója
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Gilardi kigurult a bokszba, kiszállt autójából és a boksz falánál lévő időmérő monitorhoz sietett a csapatvezetőkhöz, együtt várták a végkifejletet. Gianniberti, a nagy vetélytárs 37 ezred másodperccel rosszabbat autózott Gilardi idejénél. Lejárt az edzés félórája. Most már mindenki számára nyilvánvalóvá vált, hogy Andrea Gilardi bebiztosította a Warm Up Racing és önmaga számára a Ferrari Challenge sorozatbeli első pole pozíciójukat, így a vasárnap 9:30-kor kezdődő verseny első rajtkockáján állhat Ferrarijával.

Az Olasz Pirelli Kupa 1. időmérőjének eredménye:

1.Andrea Gilardi 1:52:561
2.Nicola Gianniberti 1:52:598
3.Niki Cadei 1:52:838


Ezután felbőgtek a Forma-1-es Ferrarik motorjai a bokszutcában, kezdetét vette a hétvége első F1 Clienti demonstrációja. A bemutatón közel húsz vérbeli versenyautó vett részt, hangjukkal és látványukkal elkápráztatva a pályára kilátogató autósport-rajongókat. Hihetetlen látvány ennyi pirosba öltözött, egykori csúcstechnológiájú versenyautó egymás mellett.

A harmadik percben Michael Schumacher egyik volt Ferrarijában ülő pilóta elrontotta a sikánt, és túlságosan felhajtott rá. Az autó váltója megsérült, motorja az ütés utáni piruett következtében leállt. Így egy ideig szüneteltetni kellett a bemutatót, de tíz perc alatt lehozták a pályáról az egykori első számú Ferrarit, és tovább folytatódhatott a kétszer húszperces show.

Az F1 Clienti bemutatóját a Shell Historic Challenge A és B csoportjának első versenye követte. A Ferrarikból és Maseratikból álló mezőny szép látványt nyújt a rajtrácson. Hihetetlen, régen hogyan versenyeztek a pilóták - nem voltak ilyen szigorú biztonsági előírások, mint most: van olyan autó közöttük, amelyből derék felett kilóg a pilóta. Ha pedig már versenyeznek, akkor teszik ezt rendesen: tövig nyomják a gázpedálokat, és egymást letolva csúszkálnak a kanyarokban.

Fotó: Körber László [origo]

Nem "csak" betétfutam: a historic versenyautók szenzációsak
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A kora délutáni időmérőkön még el kellett dönteni a versenyzőknek, ki, hányadik helyről indul majd a második versenyének rajtjánál. Jánosi Sándor 1:55:272-es idővel megautózta eddigi legjobb köridejét, és a második versenyre az ötödik helyre kvalifikálta magát. Az időmérő előtt a szerelők átállították autóját Gilardival megegyező paraméterekre, és ez meghozta az eredményét.

Válint Tibornak nem volt szerencséje. Folyamatosan nagy volt a forgalom a pályán, amikor gyorskörön volt, így 1:55:922-es idővel a tizedik helyet szerezte meg. Csapattársa, Diego Roda is küszködött, 2:00:560-os idővel csak a 28. időt autózta a holnapi versenyre.

Kralevnek ezúttal is jól ment, és ismét megszerezte a pole pozíciót a spanyol Angel Santos előtt. A harmadik rajtkockát ezúttal az összetettben élen álló Michael Cantillon bérelte ki magának.

Az Európai Shell Kupa 2. időmérőjének eredménye:

1.Plamen Kralev 1:53:904
2.Jaimie Constable 1:54:263
3.Michael Cantillon 1:54:675
...
5.Jánosi Sándor 1:55:272
...
10.Válint Tibor 1:55:922
...
23.Diego Roda 2:00:560


Andrea Gilardi nagy reményekkel futott ki délelőtti teljesítménye után második időmérőjére. Négy kört tudott viszonylag kis forgalomban autózni, legjobb ideje 1:53:331 lett, amivel a második sorba, a negyedik pozícióba repítette Ferrari F430-asát. Elmondása szerint a pálya sokat melegedett a délelőtti időmérőhöz képest, így a gumik tapadása is romlott.

Az Olasz Pirelli Kupa 2. időmérőjének eredménye:

1.Niki Cadei 1:52:525
2.Nicola Gianniberti 1:52:780
3.Andrea Beluzzi 1:53:198
4.Andrea Gilardi 1:53:331


Este hatkor kezdődött a magyarok első versenye. Rögtön a rajt után Kralev szokásos feltartós taktikájának köszönhetően a feltorlódott autók össze-vissza kacsázva próbálták elkerülni az ütközéseket. Nem sok sikerrel. Az edzéselső Kralev az első körben kénytelen volt feladni a versenyt többedmagával. Jánosi visszaesett a hatodik, Válint pedig a tizedik helyre a nagy tumultusban.

A verseny folyamán Válintot bokszáthajtásos büntetésre ítélték, így visszaesett az utolsó helyre. Két körrel később az előtte haladó autó megcsúszott és keresztbefordult a magyar pilóta előtt, aki nem tudta kikerülni az ütközést és nekicsapódott Ferrarijának jobb elejével a hibázó, piruettező vetélytársának. Az ő versenye itt véget ért.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=0kDatahmvKo1qE6P


"Nem értem, hogy miért" - Válint Tibor a büntetéséről


Bejött a safety car, a mezőny összetorlódott és további négy körön keresztül vonatoztak. Amikor elengedték őket, Jánosi mögé Angel Santos került. A türelmetlen spanyol többször is meglökte Jánosi autóját, jelezvén, hogy el szeretne menni mellette, nem volt viszont annyira gyors, hogy ezt meg is tegye. Jánosi, amikor nyakán Santossal behajtott a célegyenesbe, észrevette, hogy az előtte haladó két autó hirtelen lelassít. Próbálta őket kikerülni, de megcsúszott a pálya szélén található műfüves részen, és jobb elejével belecsapódott a betonfalba. A levágódott Ferrari lassan csúszva majd ötven méterrel arrébb állt meg, menetiránynak háttal. Az összes hűtőfolyadék kifolyt a rendszerből.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=hLtqgaLIaGNxtBGB


"Volt egy kis kavarodás" - Jánosi Sándort kérdeztük


Az ez utáni események egyelőre nagyjából rekonstruálhatatlanok. A versenybizottság nem adott ki hivatalos végeredményt, a Ferrari is csak reggelre ígérte, így ezt a vasárnapi összefoglalóban közöljük majd.

A Warm Up Racing szerelői, miután visszakapták az autókat, egyből szétszedték őket, hogy mielőbb elkészülhessen a kívánt alkatrészlista. Sajnos a Ferrari olasz szakemberei Jánosi autóját egy éjszaka alatt nem javíthatónak nyilvánították, így kénytelen volt feladni a további versengést. Válint Tibor autóját éjszakába menően építik.