Kétszeres junior gokart Európa bajnokként legyőzted az azóta hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumachert. Hogy gondolsz vissza arra az időszakra?
Ez a kérdés nagyon komoly és nehéz számomra. Nyilván szép időszak volt, de már rég elmúlt. Utána következtek a Forma-3-as versenyeim. Azóta sajnos nem adódott igazán lehetőségem, hogy megmutassam versenyzői kvalitásomat a pályákon - ezzel kapcsolatban ez az egyetlen igazi problémám.
Ez az első szezonod a Ferrari Challenge Olasz Pirelli Kupájában. Hogy barátkoztál össze a Ferrari F430 Challenge versenyautóval?
Az F430 Challenge mesés autó. A Forma-1-ből kölcsönzött, kormányról vezérelhető váltó és a tökéletes súlyelosztása sokat könnyít az autó vezethetőségén. Mivel az autók gyakorlatilag egyformák, nem túl egyszerű gyorsabban menni, mint a többiek, de ez az autóversenyzés!
A versenyhétvégéken a csapattársaiddal megvitatjátok a telemetria adatait és a kanyarokban használható legjobb íveket. Mennyi előnyt tudtok így szerezni?
Minden versenyen és teszten dolgozunk a telemetriával, nagyon fontos, hogy tökéletesítsük a kanyarvételi technikánkat. Ha "találunk" egy-két tizedet, az azokkal szemben előnyt jelenthet, akik ezt nem teszik meg.
A magyarországi Ferrari-képviselet ügyfeleit is tanítod vezetni saját Ferrarijukkal. Hogy látod, vezetéstechnikai szempontból előre tudnak lépni egy-egy ilyen alkalommal?
A legfontosabb, hogy akik részt vesznek a vezetéstechnikai tréningünkön a versenypályán, fejlődjenek és ezáltal biztonságosabban tudjanak közlekedni. A pozitív eredmény nem kérdéses nap végére.
Milyen autót vezetsz, amikor nem a verseny-Ferrari ülésébe vagy beszíjazva?
Városi közlekedésre egy Fiat 500-ast, hosszabb utazásokhoz pedig egy VW Touareget használok.
A magyar Ferrari Challenge versenyeiden először bitoroltad a pole pozíciót, és másodikként, valamint negyedikként futottál be a célba. A csapat megtalálta a tökéletes beállítást a Hungaroringre?
Biztos vagyok abban, hogy a beállítások nagyon jól sikerültek, amiben jelentős szerepe van a korábbi hungaroringi tesztjeinknek. A többi pályán péntek reggel kezdünk tesztelni, és ez az egyszeri alkalom nagyon kevés ahhoz, hogy egyből megtaláljuk a tökéletes beállítást.
Mugellóban lesz a következő verseny. Ismered a pályát?
Igen, már több alkalommal versenyeztem Mugellóban, 1991-ben még Forma-3 versenyt is nyertem. Szerintem a legjobb olasz és az egyik legjobb európai versenypálya.
Még négy verseny van hátra a szezonból. Pillanatnyilag 100 ponttal hetedik vagy a bajnokságban. Milyen eredménnyel lennél elégedett az év végére?
Sajnos idén néhány verseny elég balul sikerült, és a jószerencse is elpártolt tőlünk, ezért vagyok csak a hetedik a bajnokságban. Persze év végére szeretnék minél jobb helyezést elérni, ennek érdekében mindent elkövetek én is és a csapat is.
A rajongók érdeklődnek, mikor látogatsz el ismét Magyarországra.
Amilyen hamar csak lehetséges. Nagyon szeretem Magyarországot.