Válint Tibor ötödik a Nürburgringen

Vágólapra másolva!
Kicsit rövidebbre sikerült a Ferrari Racing Days nürburgringi versenyhétvégéjének vasárnapja: délután megérkezett a pályára a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher, onnan kezdve róla szóltak az események.
Vágólapra másolva!

Hideg szél tépázta a bokrokat, néhol eső szemerkélt, miközben tempósan haladtunk a Nürburgring irányába Válint Tiborral. A körülmények egyértelműen adták tudtunkra: a Ferrarikra esőgumi kell, a slickeknek esélyük sincs a felmelegedésre, anélkül meg nincs megfelelő tapadás.

Reggel a német Ferrari-tulajdonosok körözhettek a pályán, mindössze húsz percig. Ehhez minden bizonnyal hozzájárult Schumacher időbeosztása is, akinek még mindig igen feszített tempóval kell legyűrni programjait. Óránként vagy húsz esemény tarkította vasárnapját, az interjúktól a Forma-1-es bemutatóig.

Tíz óra után pár perccel ismét az oldtimer Ferrari és Maserati versenyautóké volt a főszerep. A végeredmény a dobogót illetően hajszálpontosan megegyezett a szombati verseny fináléjával. Az első Daniel Maier lett Maserati 300 S versenyautójával, mögötte Hüni Likas végzett Maserati A6GCS típusú versenyautójával, harmadik Gigi Baulino lett Maserati 250 F-jével.

Forrás: [origo]

Ahol Schumacher megjelenik, ott főszereplő lesz. A nürburgringi hétvége is róla szólt
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Őket az FXX bemutató, a Ferrari Challenge Európai Pirelli Kupájának összecsapása és az F1 Clienti bemutatója követte. A résztvevőknek rendkívül óvatosan kellett körözniük a pályán, hisz az optimális tapadást nem lehetett elérni - volt olyan Forma-1-es autótulajdonos, aki száraz aszfaltra való gumival jött ki a pályára, de két kanyar után kicsúszott a sóderágyba. Ezután következett a Ferrari Challenge Európai Shell Kupájának második versenye, amelyben a magyar csapat is érdekelt volt.

Európai Shell Kupa, 2. verseny:
Válint Tibor és Diego Roda autóját a szerelőcsapat tökéletesen rendbe hozta, kijavították a szombati sérüléseket kijavították. Reggel a felszerelt slick abroncsos BBS keréktárcsákat lecserélték esőgumisra. A hepehupás, vízátfolyásos pályán így is férfias próbatétel mintegy háromnegyed órán keresztül körözni.

A rajtrács rögtön hozott meglepetést, ugyanis a Válint Tibor előtti, 4. rajtkocka tulajdonosa, Frank Gelf annyira összetörte kocsiját szombaton, hogy képtelen volt rajthoz állni. A safety car mögött kezdték meg a versenyt a pilóták, és ahogy már bevált szokás, még két kört tettek meg mögötte. Miután kijött a Ferrari F599-es biztonsági autó, mindenki óvatosan próbált közlekedni a pályán.

Forrás: [origo]

Jaimie Constable autóját alaposan megtörték a tülekedés közben
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Válint megígérte a csapatnak, nagyon vigyáz az autóra, és megfontoltan versenyez. Erről a jó rajthelyről mindenképpen a mezőny elején kell célba érnie, és ha ez sikerül, megszerezheti legjobb helyezését a kupasorozatban. A harmadik körben a nagy kavarodásban Válint visszacsúszott egy pozíciót, majd egy körrel később megelőzte a francia Mallegoit. Diego Roda ugyanebben a körben megpördült és visszaesett az utolsó helyre, kénytelen volt elengedni biztonsági okokból a mezőny hátralévő részét.

Időközben Kralev is hátrább csúszott, az ötödik körben már közvetlenül Válint előtt volt. Tibor a verseny után elmondta, gyorsabbnak érezte autóját, de nem akarta összetörni magát, így kivárásra autózott versenytársa mögött. A hetedik körben Kralev és Válint Tibor is megelőzte a csúszkáló, svéd Ekstrandot. Roda közben utolérte az előtte haladó Graverauxot, és megelőzte, amikor a francia bizonytalankodott a pályán. Ám a száguldásnak szünetelnie kellett két körön keresztül, mivel Jack Gerber autója sóderágyba csúszott a pálya felső szakaszán. A pályamunkások elég lassan távolították el onnan, és a versenybíróság jobbnak látta behívni a biztonsági autót, amely két kör kijött a bokszutcába, szabad utat biztosítva a további küzdelemnek.

Forrás: [origo]

FXX-ek a bokszban. Scumi is körözött az egyikkel
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A gumik nagyon lehűltek a biztonsági fázis alatt, így még csúszósabbá vált a helyzet. Kralev addig forszírozta autóját, míg alaposan megpördült a 13. körben, és visszaesett a hátsó traktusba. Válint Tibornak is sikerült még ebben a körben driftelnie egyet, ugyanott, ahol Gerber kicsúszott, de szerencsére a magyar pilóta ügyesebbnek bizonyult, és korrigálta a megcsúszást, pár pillanat múlva már folytathatta az üldözést. A manővernek köszönhetően a svéd Bohlin viszont megelőzte, így maradt az ötödik helyen, és itt is szakította át a képzeletbeli célszalagot. Ezzel elérte eddigi legjobb eredményét, így 17. a bajnokságban. Diego Roda háromszor pördült meg a verseny során, végül a 25. helyen fejezte be az összecsapást.

Az első a bajnokság éllovasa, Michael Cantillon lett, akitől az ez évi bajnokságot már csak elvileg lehet elvenni; két verseny van már csak hátra, és 55 pontos előnye van. Maximum 32 pont szerezhető egy verseny alatt, ha egy valaki a leggyorsabb az időmérőn, a versenyen és meg is nyeri azt. Persze az is kellene, hogy a brit ne, vagy csak kevés pontot szerezzen. (Erre egyébként Misanóban volt példa, ahol csak egy pontot kapott). A második Wido Roessler lett, harmadikként pedig Peter Reichegger ért célba.

Európai Shell Kupa, 2. verseny, végeredmény:

1.Michael Cantillon Ferrari GB Dealer Team
2.Wido Roessler Tamsen
3.Peter Reichegger Rossocorsa/Pellin
...
5.Válint Tibor Warm Up Racing
...
25.Diego Roda Warm Up Racing



Európai Shell Kupa állása:

1.Michael Cantillon 263 pont Ferrari GB Dealer Team
2.Walter Forer 258 pont Rossocorsa/Pellin*
3.Wido Roessler 185 pont Tamsen
...
17.Válint Tibor52 pont Warm Up Racing
...
25.Jánosi Sándor 16 pont Warm Up Racing



*Walter Forer a versenyhétvégéken közösen használja autóját csapattársával, Reicheggerrel, a szerzett pontokat mindkét versenyző eredményéhez hozzáírják. Érdekes megoldás - év végén óvás várható az ügyben.

Fotó: Körber László [origo]

Amit a Ferrari ma az utcai autókban tud, azt be is építette az FXX-be
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A nap hátralévő szakaszában a hétszeres Forma-1-es világbajnok, Michael Schumacher volt a főszereplő. A főtribün megtelt, az utolsó boksz mögött elhelyezett kordon melletti terület megtelt érdeklődőkkel. Mindenki Schumit szerette volna látni. Testőrök vigyáznak rá, olyan az időbeosztása, mint az amerikai elnöknek. Nem túl sokat szerepelt a pályán, de áhítattal figyelték rajongói a néhány kört is. Először FXX-szel tett meg két kört a pályán, majd egy 2005-ös Forma-1-es Ferrarival száguldott fel-le a célegyenesben, látványos erőcsúsztatásos megfordulásokkal.

Azt nyújtotta, amit vártunk. Hihetetlenül kezelte az autókat, és láthatólag fényévekkel volt gyorsabb a pályán, mint bárki a Ferrari Racing Days résztvevői közül. Szoros programjába sikerült beillesztenie egy találkozót egy magyar gokartozó kisfiúval, Tóth Norbival, akinek aláírta a sisakját.