Az idei első teszt

Vágólapra másolva!
Monzában rendezték meg a Ferrari Challenge idei első hivatalos tesztjét, amelyen a Warm Up Racing három versenyautóval és három pilótájával vett részt. Az itt tapasztalt beállítások rendkívül fontosak, hisz Monzában kezdődik az idei versenysorozat március végén.
Vágólapra másolva!

Fotó: Körber László

A két újonc autója még hófehér, a dizájn csak ezután készül el
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Csütörtök délután érkeztünk meg az olaszországi, Forma-1-es futamairól is híres Monzába. Az időjárás meglehetősen barátságtalan arcát mutatta, kellemetlen eső szemerkélt, hat fokot mutatott a hőmérő.

A csapat rendkívül gyorsan dolgozott, egy óra alatt kipakolták a versenykamionból a három Ferrari F430 Challenge-t és a szerszámokat. Ezzel a pályán az aznapi teendők be is fejeződtek, mindenki mehetett pihenni, hogy felkészüljön a pénteki, a remények szerint kevésbé csapadékos napra.

Megváltozott a Warm Up Racing összetétele a 2009-es évadra. Két új, magyar pilóta érkezett. Egyikük Hagymási László, aki újoncnak számít az autóverseny sportágban, a másik versenyző neve viszont minden bizonnyal ismerősen cseng az autósport szerelmesei körében: Spitzmüller Csaba többszörös rali magyar bajnok, tavaly pedig abszolút bajnoki címet szerzett.

Fotó: Körber László

A kopott gumik miatt megnőtt a fékút, és Válint kicsúszott a kavicságyba, amit remekül korrigált és már száguldhatott tovább


A pályaautózás azonban neki is újdonságnak számít. Furcsának találja ralihoz képest, hogy a tereptárgyak messze vannak, és a versenyautót a csúszáshatáron belül kell tartani, de láthatólag összebarátkozott a 490 lóerős masinával, hisz egyre jobb köröket teljesít.

A teszt harmadik résztvevője Válint Tibor, aki tavaly újoncként debütált a Ferrari Challenge-ben, egész évben fejlődött, a zárófutamot pedig megnyerte. Monzáról nincs jó emléke: amikor utoljára itt versenyzett, összetörte autóját, így nem tudott komolyabb eredményt elérni.

Az eső egész éjjel áztatta az aszfaltot, és péntek reggel sem hagyta száradni, lágy szemerkéléssel tartotta hidegen. Emiatt a Warm Up Racing szerelői arra az elhatározásra jutottak, hogy kicserélik a két újonc autójának lengéscsillapítóit és stabilizátorait a "puha típusúakra". Így az autó kezelhetőbb lesz a csúszós aszfalton. Felkerültek az esőgumik is, és egy órás csúszás után zöldre váltott a bokszutca végén a lámpa, megkezdődhetett az edzés érdemi része.

A magyar pilóták sorra kigurultak a pályára, próbálták megtalálni az ideális íveket és az optimális sebességet a gyorsnak számító pályán. A teszt résztvevői körről-körre javították meg időeredményeiket, a délelőtti edzés derekától már a slick gumik is segítették őket, amelyek jóval hatékonyabbnak bizonyultak esős társaikhoz képest az immár szárazabb aszfaltszőnyegen.

Fotó: Körber László

A pályán természetesen régi bajnokok másai is helyet kaptak


A magyarok közül Válint Tibor vitte délelőtt a pálmát 2 perc 3 másodperces idejével, őt Spitzmüller Csaba követte alig egy másodperccel hátránnyal, Hagymási László pedig 2:11-et autózott. Az ebédszünet után elállt a szemerkélő eső, délután még a Nap is kisütött. Az időeredmények is folyamatosan javultak.

Megnőtt a forgalom, hisz mindenki a lehető legtöbb időt akarta a pályán tölteni. Jó párszor feltartották őket lassabban haladó társaik - némi szerencse is szükségeltetik a legjobb időeredmény eléréséhez. Spitzmüller Csaba autójának futómű-beállításán időközben változtattak, hogy megnöveljék az úttartást. Délelőtti eredményéhez képest több mint hat másodpercet javított 1:56:9-es idejével. Válint Tibor sem tétlenkedett, és az utolsó körében 1:55:9-es időt teljesített. Ez már csak fél másodperccel marad el a tavalyi pole pozíció idejétől, de ne felejtsük el, hogy az jóval melegebb körülmények között futották, ami kedvez a tapadásnak. A kontingens harmadik tagja, Hagymási Lászlót 2:02-vel intette le a stopper. A csapat elégedett az eredményekkel, készülnek az évad első versenyére.