Citroën DS (1973) galéria

Forrás: Retro Mobil
1/16
Megjelenésével, de főleg műszakiságával 1955-ben, de még jóval később is igazi műszaki csoda volt a DSForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/16
Lábujjhegyen: ez a legmagasabb pozíció, így lehet kereket cserélni is, az autót egyszerűen rá kell ültetni az emelő vasrúdjáraForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/16
A kerékcseréhez hátul le kell venni a sárvédőt: egyetlen csavar fogjaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/16
Nincsenek ablakkeretek, a lejtős kartámaszok kényelmesek. A hátsó indexeket biztonsági okokból tették a tetőreForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/16
Az éles orr szinte „vágja” a levegőt, 0,38-as alaktényező kiválónak számított. a hátsó nyomtáv 20 cm-rel keskenyebb az elsőnélForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/16
A reflektorok eltérő szögben fordulnak, a belső íven jobban, mint a külső oldalonForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/16
Elegáns és jól áttekinthető a pult, látványos az egyküllős kormányForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/16
A korábbi kiadásoknak soványabb kormánya és nagy, fordulatszám-mérő nélküli téglalap műszere voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/16
Az oda nem illó bútorszövet-kárpitok helyére gyári színű és anyagú borítást húztakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/16
Az oda nem illó bútorszövet-kárpitok helyére gyári színű és anyagú borítást húztakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/16
Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/16
Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/16
A DS volt ez egyik első plasztik-pultos személyautó, a kapcsolók nem harmonizálnak a mutatós órákkalForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/16
A kicsi rugóstag és a csodagömb benne rugóként dolgozó nitrogéntöltettel. Membrán választja el a hidraulikafolyadéktólForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/16
Az emelkedés 5 stációja az alsó nyugalmitól a legfelső szervizállásigForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/16
Tágas, 500 l-es a raktér, mélyen fut a padlóForrás: Retro Mobil