Aro 10 veterán teszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/16
Rövidek az első-hátsó túlnyúlások, az alvázas konstrukció jól boldogul terepen. Gyári huzat védte a pótkereket, amely az első időszakban még a csomagtérben utazott. A korai szériák a Daciáéból készített háromcsavaros, dísztárcsás kerekeket kaptakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/16
A 10.1-es jelzésű volt a vászontetős kivitel, amelynél a vászon éppen olyan formájú volt, mint itt az acéltető és a hátsó oldalablak alkotta kupola. Az első változatoknál az ajtó pillangóablakát is ki lehetett nyitniForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/16
A lehető legegyszerűbb, nem osztott hátsó „lóca” ülőlapja is előrebuktatható, praktikus teherhordó lesz így az ARO-ból. A támlát egy-egy szárnyas anya rögzíti az oldalfalak füleihez, amikor a helyén vanForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/16
A Dacia-motor helyett Renault-eredetű turbódízeleket is beépítettek a nyugati exportra szánt példányokba. A légszűrőház nincs túl magasan, emiatt magas vízbe nem tanácsos belegázolni. A hűtőfolyadék-tartály itt is a klasszikus „uborkásüveg”Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/16
Teljesen hátradől a géptető a szélvédőhöz (de ki is lehet támasztani, igaz, úgy nem annyira kényelmes hozzáférni a motorhoz), ami a lemeztetősnél fix, de a vásznasnál előredönthető. A tükör tartója a Daciáé, de a tükörlap nagyobbForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/16
Eredeti, nem túl kényelmes műbőr ülések. A korai verzióknál nem volt fejtámla, s léteztek finom kárpittal ellátott, gazdagon extrázott változatok is. Előre jutott tetőkapaszkodó, az öv automataForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/16
Nem túl széles a bejárat hátra, az ülés pedig nem kényelmesebb, mint egy köztéri pad. Hátul sem biztonsági öv, sem kapaszkodó nincsForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/16
A gyárinál szélesebb, 205/70 R15-ös abroncsokon gurul, így egészen jó az úttartása. Az első változatoknál nem fedte ajtó a tanksapkát. A 95-ös benzinnel jól elvan, az ólompótlót sem igényliForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/16
Egyszerű retesz tartja a helyén a pótkeréktartó vasat. Volt olyan zárt kivitel is, amelynél az ablak és az alsó rész külön nyílt (utóbbi lefelé). A vonóhorgot alaptartozékként adták, a hátsó ablaktörlő csak a háromajtósokhoz jártForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/16
Illik hozzá a katonai zöld szín, amely néhány apró javításon kívül teljesen eredeti. Az első kerekekben kézzel kell kapcsolni a féltengelyek végén lévő zárat, így lehet bevonni a hajtásba az első kerekeket. A korai példányokon nem voltak műanyag sárvédő-szélesítésekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/16
A maga korában divatosnak számított a műszerfal, amely azért egy kissé kusza. Elég sok Dacia-eredetű kapcsolót találhatunk, és a volán is a román rokontól jönForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/16
Dacia TLX-műszerfal fordulatszámmérővel, olajnyomás-mérővel, töltésjelzővel. A behúzott kézifékre, az alacsony fékolajszintre és a bekapcsolt 4x4-es hajtásra is figyelmeztet visszajelző fényForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/16
A váltókar közel van a középső konzolhoz, a terepváltót pedig eldugták a burkolat alá, így elég kényelmetlen vele bánni. Szokatlan extra egy szocialista típusban a belső levegőkeringetés funkció, de itt erre is van módForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/16
Szörnyű a pedálrend, nagyon magasan áll a fék a gázhoz képest. A műszerfal alatt kábelrengeteg és biztosítékok sokasága. A tekerőgomb a hideg-meleg levegő állítója, a keskeny sárga visszajelző a szívatóéForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/16
Daciából származik a könyöklő, a fekete műbőr kárpit meglepően jó állapotban megmaradt. A zseb praktikusForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/16
Jókora a csomagtér, nem is kell magasra emelni a pakkokat. A harmadik ajtó emelkedhetne egy kicsit magasabbraForrás: Retro Mobil