Renault 4CV (1961) galéria

Forrás: Retro Mobil
1/20
Jellegzetes bogárformát álmodtak a francia tervezők. Ez volt az első francia autótípus, amelyik túllépte az egymilliós gyártási darabszámot (1 105 547 darab készült) Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/20
A hatvanas években már elég elavultnak számított a nagy sárvédő házakkal és apró ablakokkal kialakított forma. A kipufogó a hátfal jobboldalán jön ki, Utódja, a Dauphine szintén farmotorral készült Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/20
A végsebesség 100 km/óra a kényelmes utazótempó 70-80 km/óra. Menet közben nem zajos a motor, az elhúzható/kibillenthető oldalablakokkal nem könnyű huzatmentesen szellőzetni Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/20
A vékony, nagy átmérőjű volánnal nem nehéz dolgozni, az aprócska váltókar szinte elbújik a sofőr térdhajlata alatt. Ezen a képen jól látszik, milyen keskeny a szép és igényes huzattal burkolt plafonú utastér Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/20
Az akkori divatnak megfelelően külső tükör nincs, az egyetlen belső visszapillantó segítette csak a sofőrt menet közben. A kerékdobok jókora teret elvesznek, tágas a kesztyűzseb. A jobboldali bajuszkapcsoló az irányjelző, a baloldali a fényszórót kapcsolja. A műszerfal tetejéről nem hiányzik a hamutartó. A korai változatoknál még a pult közepén volt a kilométeróra Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/20
A francia Jaeger készítette műszer a sebesség mellett vízhőfokot és a tankszintet mutatja Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/20
A pedálsort a Trabanthoz hasonlóan erősen jobbra tolták, apró kerek gumipogácsákat nyomogat a sofőr – mindegyik könnyen működtethető Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/20
A vasblokkos, alu hengerfejes, úgynevezett Billancourt-motor a hátsó tengely mögé tolva utazik. Az áramot dinamó termeli, hűtője teljesen bent van a tűzfalnál. Jobbra a fűtőventilátor háza látszik, amellett a nyílás pereméhez szorítva a tankbetöltő sapkája bújik meg (magát a benzintartályt a hátsó ülések alá építették be) Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/20
Keskeny tömésű, tologatható, de nem állítható támlájú székek elöl, a fejtér itt sem szűk. Az első ajtók teljesen hátrahajtódnak, egy jelképes zsebet is kialakítottak bennük. A kinyitható pillangóablak elég nagy felületű Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/20
Már-már fejedelmi a tér jut a fejeknek és a térdeknek. Jól mutat az üléseken a klasszikus csíkos huzat. A hátsó sárvédők ajtó felöli belső peremén légbeömlőket alakítottak ki, ezekről sem hiányzik a stilizált Renault-embléma. Az ablak fele elhúzható Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/20
Igazi üveg az egykörös fékrendszer csomagtérben elhelyezett, fémkupakos olajtartálya Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/20
Középen kifúrták a rendszámot a világításnak; igen ötletes megoldás, így a teljes plakett jól látható este is Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/20
A C-oszlopon láthatjuk a hátul pirosan, elöl fehéren világító irányjelzőt, a prototípuson és a korai változatokon még karos szerkezet volt Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/20
A hátfalon, a géptető felett találjuk a hűtővíz beöntő nyílását. Kupakja dísznek sem utolsó Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/20
A 15 colos felnikre 135-ös gumikat húztak. A kerékagy háromcsavaros, mint megannyi Renault típusnál Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/20
A B-oszlop belső felére lámpát is tettek, a napellenzőket szokatlanul ferdén rögzítették Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/20
A csomagtérbe kisebb táskák, szatyrok férnek el, a pótkerék is jókora teret elvesz belőle. A méretes kulccsal nem lehetett nehéz a kerékcsere Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/20
Míves munka a csomagtérnyitó, amely alatt ott találjuk a zár kulcslyukát és a Vasarely-időszak előtti jelvényt Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/20
Az 1063-as kódú sportmodell 1951-ben jött ki, és számos trófeát begyűjtött, többek között a Le Mans-i 24 órás verseny 750 cm3-es kategóriájának első helyét is megszerezte a Renault-nak. A kiállított replika motorja 43 lovas, végsebessége 140 km/óra, váltója négyfokozatú Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
20/20
A képen látható bordó a második prototípus alapján készült utánzat, az eredeti 1944-ben lett kész. Lámpáit lesötétítették, ahogy a harci járműveknél szokás volt, felnijeinek közepe csavarokkal illeszkedik a peremhez, egy-egy ajtaja előrefelé nyílik Forrás: Retro Mobil