[origo] címlap

hírek

levelezés

internet előfizetés

vásárlás

Keresés





Képdepó


Az új Suzuki Swift

Gyorskereső






Autó > Gazdaság


Új autók







Használt autók







Hírlevél

E-mail:






Az évek autói
2006. november 21., kedd, 12:39|Utolsó módosítás: 2006. november 23., csütörtök, 10:00
A cikk betűmérete: kisebb nagyobb

Sokat írtunk, beszéltünk mostanában az Év Autójáról. November 13-án meg is született a végső döntés: a 2007-es cím a Ford S-Maxé. A díj elnyerésére méltán büszkék a gyártók, de tudjuk, hogy honnan ered a kitüntetés, mivel jár együtt és milyen piaci hatásai vannak? Emlékszünk még a hatvanas, hetvenes évek menő autóira? Itt a válasz...


A titok nyitja 1/8 oldal >>

Kötelező 2007
Kötelező biztosítás 2007! Váltson most, gyorsan, kényelmesen!

Ajánlat
Kirittyentették az Év Autóját
Cukrozott rozsdahalmok
A Ford S-Max lett a 2007-es Év Autója
Ajánlat
Új autóval vágjon neki a télnek!

Az Év Autója-címet minden évben egy újságírókból álló zsűri ítéli oda. A szavazáson olyan autó vehet részt, amelyet az előző 12 hónapban újként mutattak be, minimum 5 európai országban árulják, és már legalább 5 ezret eladtak belőle. Így lehetett az, hogy a már-már réginek számító Grande Punto versenybe szállt a még vadiúj Corsával. A cím 12 hónapig viselhető, s reklámozható. Korábban mintegy 30 évig fejjel lefelé álló szelepek alkották a logót, a szeleptányéron zászlókkal, azonban ezt egy szintén zászlókat, évszámot tartalmazó köralakú, kitüntetést mintázó jelvényre cserélték 2004-ben.

Magát az Év Autója-díjat Fred van der Vlugt, egy holland autós magazin, az Auto Visie kiadója alapította 1963-ban. Célja az volt, hogy ne országonként válasszanak különböző újságok, eltérő feltételekkel autókat, amelyek szerintük az adott év legjobban sikerült típusai voltak, hanem egy egységes európai rendszert kialakítva ítéljék oda az így már rangosabbnak tekinthető Év Autója-címet. Kilenc ország 26 profi tesztelőjét kérte fel, hogy pontozzák az adott évben megjelent autókat. Ma már 22 ország 58 képviselője adja szavazatát a legjobbakra. Többek között ezért van az, hogy a hatvanas években 100 alatti ponttal is nyerni lehet, míg manapság bőven 200 felett kell teljesíteni még a dobogóhoz is.

Mi alapján pontoznak és hogyan? Dizájn, komfort, biztonság, gazdaságosság, kezelhetőség, teljesítmény, funkcionalitás, környezetvédelem, vezetői elégedettség, ár. Sokat nyom még a latban a technikai innováció és az ár-érték arány. Következő lépés: a zsűri kiválasztja a 7 legjobban tetsző autót (2006-ban pontegyenlőség miatt nyolcat). Ezután vezetik, tesztelik a bűvös hetest, majd 25 pontot oszthatnak szét minimum 5 autó között, úgy, hogy abból egy maximum 10-et kaphat. A szavazás végén kialakul a végeredmény, s átadják a címet. Ezt egy évig felragaszthatják az autókra is, reklámozhatják vele.

Forrás: [origo]

Mennyit is ér a cím? Pénzben és darabszámban is nehéz kifejezni, mert az csak egy dolog, hogy több tízezres darabszám-növekedést lehet elérni a nyertes modellel egy jól és hangsúlyosan reklámozott Év Autója-címmel. Azonban ez presztízst ad, megbízhatóságot, technikai élvonalat is sugall, ami mondjuk az S-Max esetében nemcsak az S-Maxra fejti ki kedvező hatását, hanem például a Fiestára, Mondeóra is.

Azok a hatvanas évek

Sorozatunkat a kezdetektől indítjuk, először a hatvanas éveket vesszük górcső alá. Minden héten feldolgozunk öt évet, egészen 2006-ig, s így teljes lesz a kép, mikor melyik autó miért nyert, és mik a legfontosabbak, amelyeket tudni érdemes.

De mi történt a hatvanas években? Mondjuk 1961-ben Gagarin az űrben jár, és megjelenik a Jaguar E Type. 1962-ben az amerikaiak pofára esnek a Disznó-öbölben, majd 1963-ban megölik Kennedyt, megjelenik a Corvette, az AC Cobra és a Buick Riviera, de az Aston Martin DB5-ről se felejtkezzünk el. 1964-ben megbukik Hruscsov, illetve megjelenik a Gusztáv című rajzfilm. 1966-ban jön a A Jó, a Rossz és a Csúf, és 3:1-re nyerünk a brazilok ellen, majd 67-ben az Ezek a fiatalok a vásznon. Ekkor már kapható a T-Bird, a GTO, a Camaro is. 1968-ban a prágai tavasz, egy B52-es bombázó lezuhanása, s ezzel négy amerikai hidrogénbomba eltűnése, Martin Luther King és Gagarin halála borzolja a kedélyeket, illetve Fokvárosban végrehajtják az első szívátültetést is. 68-ban élvezhetjük még a Volt egyszer egy vadnyugatot Moriccone zenéjével, és megszületett Papp Gabi is. 1969-ben A tanú Bacsótól, A fogd a pénzt és fuss Woody Allentől. Armstrong a Holdra lép, és akár már színesben is tévézhettünk. És ugye 1964-ben az első európai Év Autója-választás!


1/8 következő oldal >>

1. A titok nyitja

2. 1964: minden idők első nyertese, Rover 2000

3. 1965: tarisznyarák az élen, Austin 1800

4. 1966: kettő híján 100, Renault 16

5. 1967: Fiat 124, vagy Lada, vagy Tofas, vagy Premier, vagy...

6. 1968: na végre! - NSU Ro 80

7. 1969: Pininfarina-alkotás a csúcson, Peugeot 504

8. A győztesek listája



Küldje tovább ismerősének!

Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva

[origo] legfrissebb


Földrengés volt a szlovák határnál

Bankpapírok a középpontban

Áramot is árul az osztrák Aldi

Úgy éreztem magam, mint egy prostituált

Megugrottak a piacok a remek makroadatokra

Használt autók



Fórum


Vezetünk - de hogyan is?

Benzin vagy Dízel?

OLDTIMEREK

Milyen autó a Suzuki Swift?

Kinek milyen gepkocsi tipus tetszik a legjobban ?


TIPP


autóriasztók


Forma-1


autók


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!