Wéber kitartóan üldözi Makait

Vágólapra másolva!
A vasárnapi futamokkal véget ért a Material Center Kupa, az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság utolsó előtti versenyhétvégéje. Tudósítások, eredmények, nyilatkozatok, érdekességek.
Vágólapra másolva!

Material Center Kupa
az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság IX-X. futama
Hungaroring, 2005. augusztus 26-28.

Rengeteg DuEn-fotó a hétvégéről

Bár nagyon úgy nézett ki, hogy bármelyik pillanatban eleredhet az eső, akárcsak szombaton, a záró napon is száraz versenyeken meccselhetett a megannyi kategória számos indulója a Hungaroringen. A következő oldalakon részletes tudósításokat olvashat az összes márkakupás történésről edzésestül, versenyestül, nyilatkozatostul. A többi kategória legfontosabb mozzanataira bevezetőnkben lel. Megtalálja az eredményeket, a pontversenyek állását is.

Oda a szüzességem - Astra-kupa belülről

Címszavakban a szombati történések:

A felhők közül időnként előbújó a napnak a szép számban kilátogató érdeklődők, családok örülhettek, hiszen ezúttal is nagy volt a nyüzsgés a dugig megtelt paddockban. A Hungaroringen vendégeskedett ugyanis a hétvégén az Osztrák Túraautó-Bajnokság (TCCA), és a szintén osztrák résztvevőket felvonultató Histo Cup Austria népes mezőnye is. Előbbi sorozat izgalmas futamaival, utóbbi különleges és ritka, régi versenyautóival kápráztatta el a nézőket.

A márkakupák mindig hatalmas csatákat hoznak, most sem volt ez másképp. A Mobil 1 Opel Astra Classic Kupában már a rajt után kiderült, hogy bátran kell versenyezni a győzelemért. Csihi-puhi, adok-kapok egyaránt akadt, amit az élről induló Kiss Norbert bánt, hiszen egy ütközés után defektet kapott, ki kellett állnia a boxba. Az élen Farkas László és Molnár Zoltán vívott hatalmas csatát, tizedekre autóztak egymástól, majd a 12-dik körben összeütköztek, és bár mindketten folytatták a versenyt, megnyílt az út Czenkár Béla előtt, aki kihasználva a lehetőséget, pályafutása első győzelmét aratta.

A Shell V-Power Racing Clio Kupában nem csak a győzelem volt a tét, az is ösztönözte a versenyzőket, hogy ki látja meg először a playmate Bódi Sylvit a kockás zászlóval, ugyanis ő intette le a futamot. Nos, ebben a szerencsében ezúttal a NASCAR-ra készülő Makai Györgynek volt része. Persze ehhez kellett az is, hogy az élen autózó duó, Czollner Gyula és Gál Szabolcs jókorát ütközzön a harmadik körben. Mivel Wéber csak ötödik lett, Makai ezzel a sikerével a bajnoki pontversenyben is növelte előnyét a címvédővel szemben.

Az összevont A, N, Wankel csoportban Kavecz István rajt-cél győzelmet aratott, ezzel idei hatodik első helyét ünnepelhette. A legérdekesebb küzdelem a 4-5-6. helyekért alakult ki. Itt csatázott ugyanis Burghardt Károly Kesjár Jánossal és Assenbrenner Tiborral, akik röviddel később mindketten elmentek mellette. Az Assenbrennerrel vívott párbajt végül Kesjár nyerte. Németh "16V" Péter előbb lekéste a rajtot, mivel rakoncátlankodott a Mitsubishije, három körrel a verseny vége előtt pedig még egy bal első defektet is összeszedett - hozzá hasonlóan Őry Tamás is többszöri boxlátogatásra szorult. Sőt, ő második kiállása után már vissza sem tudott térni a versenybe, amit az utolsó előtti körben feladni kényszerült.

A Forma autók mezőnyében Michael Herck szép győzelmet aratott. A belga versenyző most tanulta a pályát, ami szemmel láthatóan gyorsan ment neki, közel egy perccel végzett Chanoch Nissany előtt, Pödör Balázsnak pedig kört is adott. A H/F csoportban a két DTM-Mercedes lenyűgöző teljesítményt mutatott, a végén páros befutóval is több mint fél percet adtak Rácz Istvánnak és Porschéjének. A győztes cseh Antonin Charouz a verseny után elmondta, hogy tulajdonképpen csak próbálgatták az autóikat, semmilyen kockázatot nem vállaltak, és legfeljebb 90%-on mentek. Mögöttük Rácz és Bódis Kálmán között alakult ki párviadal. Az OB értékelésben Bódis, Barta Attila, Pólya Ádám és Pólya Miklós volt a sorrend az 5. körben. Pólya Ádám és a szlovák Milan Bezak három körrel később ütköztek, Bezak kiesett, a magyar versenyző törött felnivel ugyan, de folytatni tudta, igaz elveszítette pozícióját. Így a befutóra az OB-értékelésben Bódis Kálmán, Barta Attila és Pólya Miklós sorrend alakult ki.

Végeredmények (élcsoport):

A csoport:
1. Kavecz István (BMW M3, BMW Team Hungary) 29:17,395 p
2. Dr. Kiss Elemér (BMW M3, Top Speed Racing Kft.) + 33,722 mp
3. Leffler Csaba (Renault Megane C., Leffler SE) + 1 kör

Az ob állása

N csoport:
1. Hernádi László (BMW M3, Főnix Motorsport Egyesület) 31:08,845 p
2. Gáspár István (Honda Civic, Mogul Autosport) + 1 kör
3. Víg László (Honda Integra, Gáspár Racing Kft.) + 1 kör hátrány

Az ob állása

Wankel csoport:
1. Kesjár János (VS Motorsport) 31:11, 982 p
2. Assenbrenner Tibor (VS Motorsport) + 1 kör
3. Hegyes Gábor (VS Motorsport) + 1 kör

Az ob állása

H/F csoport:
1. Antonin Charouz (CLK DTM Mercedes, AMG M3000 Mercedes) 27:15,406 p
2. Jaroslav Janis (CLK DTM Mercedes, AMG M3000 Mercedes) + 0,233 mp
3. Rácz István (Porsche 996 GT3-RS, Machanek Racing) + 31,375 mp

Az ob állása

Forma autók:
1. Michael Herck (Dallara F305, Jama Investments Luxembourg) 24:19,485 p
2. Chanoch Nissany (WCL Nissan, Szász Racing Team) + 55,088 mp
3. Pödör Balázs (Formula Renault, Patkó Autó-Motorsport) + 1 kör h.

Az ob állása

Röviden a vasárnapról:

Sokakat elriasztott a délelőtti eső, de a bátrak, optimisták és az igazán szenvedélyes autórajongók így sem hagyták magukat eltántorítani a hungaroringi kirándulástól vasárnap sem. Délben a Form aautósok kezdték a versenyeket az immáron felszáradt pályán. Nyolc körön át a szombaton is győző belga Herck vezetett, de műszaki hiba miatt feladni kényszerült a futamot, így a Minardi tesztpilótája, Chanoch Nissany magabiztosan nyert az idei bajnokság éllovasa, Pödör Balázs előtt, aki azonban így is vezeti a pontversenyt. Nissany a győzelemért kapott pénzdíját felajánlotta a Heim Pál gyermekkórház részére.

Az N, A és Wankel csoport ismét egy futamban indult, sőt, csatlakozott hozzájuk néhány kisebb H/F-csoportos géposztály is, de természetesen a versenyzők külön kerültek értékelésre. Az A csoportban Kavecz egyeduralkodó a ringen, a tavaszi egy első és egy második helye mellé, most két győzelmet gyűjtött be, ezzel a duplázással ráadásul már a szezonzáró előtt begyűjtötte újabb bajnoki címét. Az N-es Hernádi László a futam során ugyan leszakadt az éllovas A-s duótól, de saját csoportjában magabiztosan szerezte meg a győzelmet ezen a napon is. A mazdásoknál ismét Kesjár János bizonyult a legjobbnak. Hegyes Gábor Burghardt kiforgatásáért stop-and-go büntetést kapott, de így is befutott a harmadik helyre. A Wankel-csoportban rendkívül szoros a bajnokság, hiszen a szezonzáró előtt Assenbrenner Tibor mindössze egyetlen ponttal vezet Kesjár előtt.

Az idő előrehaladtával egyre nagyobb érdeklődés kísérte a versenyeket. Egyáltalán nem meglepő, hogy a H/F csoport küzdelmére sokan voltak kíváncsiak, a két, korábban DTM-ben induló Mercedes CLK mindenkit lenyűgözött. A versenyzőket is! Olyannyira, hogy a most ugyan nem induló Móczár Péter ki is bérelt egyet. "Óriási lehetőséget kaptam, a Mercedes tuningcége, az AMG hozzájárult ahhoz, hogy a csehek által üzemeltetett autóval indulhassak az október eleji hungaroringi futamon" - mesélte lelkesen. A vasárnapi futamon ismét a két Mercedes végzett az élen, a szlovák színekben versenyző Rácz István előtt. A magyar bajnoki értékelésben ismét Bódis Kálmán bizonyult a legjobbnak Pólya Miklós és Ádám előtt. A futam leglátványosabb jelenete az volt, amikor a szlovák Peter Pal Seat Leonjával megcsúszott egy olajfolton, majd 4-5 pörgés után megállt a füvön.

És még csak ekkor kezdődtek a két márkakupák, az egyaránt harminc körüli indulóval bíró sorozatok küzdelmei... A Shell V-Power Racing Renault Clio Kupában a bajnoki címért küzdő két versenyző csatázott egymással. Pontosabban csak egy ideig, mert a kétszeres bajnok Wéber a második körben már az élre állt, és két másodpercnél közelebb nem is engedte magához a trónkövetelő Makai Györgyöt. A szülinapos Gál Szabolcs sajnos defekt miatt nem tudta befejezni a versenyt, de a boxban vigasztalódhatott, amikor társai tortával lepték meg őt, a szombaton ünneplő Soós Szilvit és Paul Hause-t. Wéber győzelmével 12 pontra csökkentette a hátrányát Makaival szemben, így az idényzáró hétvége előtt még semmi sem dőlt el.

A Mobil 1 Opel Astra Classic Kupa hozta a legváltozatosabb és legakciódúsabb futamot. Mindjárt a rajt után összegabalyodott néhány autó, melynek következtében Brachna Dávid és Bíró Géza jócskán visszacsúszott. Bíró később átszlalomozott a fél mezőnyön, még az utolsó körben is javított egyet a helyezésén, nem csoda, hisz a bajnoki címért küzd - végül kilencedikként zárt. A harmadik körben Kiss Norbert kalandozott egyet Szőke Viktorral, utóbbi húzta a rövidebbet, nem tudta folytatni a versenyt. Mindezen történések a legkevésbé sem zavarták Molnár Zoltánt, aki rajt-cél győzelmet aratott. Ezúttal is Farkas Lászlóval vívott nagy csatát, de most elkerülték az ütközést, szépen egymás mögött autózva értek be a célba. Molnár Zoltán személyében immáron a második "újgyőztest" avatták az Astrások küzdelmében ezen a hétvégén.

Végeredmények (élcsoport):

A csoport:
1. Kavecz István (BMW M3, BMW Team Hungary) 29:16,735 p
2. Dr. Kiss Elemér (BMW M3, Top Speed Racing Kft.) + 37,349 mp
3. Leffler Csaba (Renault Megane C., Leffler SE) + 1 kör

Az ob állása

N csoport:
1. Hernádi László (BMW M3, Főnix Motorsport Egyesület) 30:48,243 p
2. Németh 16V Péter (Ventile Sport, Mitsubishi EvoVI) + 1 kör
3. Gáspár István (Honda Civic, Mogul Autosport) + 1 kör

Az ob állása

Wankel csoport:
1. Kesjár János (VS Motorsport) 30:55, 085 p
2. Assenbrenner Tibor (VS Motorsport) + 4.589 mp
3. Hegyes Gábor (VS Motorsport) + 1 kör

Az ob állása

H/F csoport, Közép-Európai Zóna Trófea:
1. Antonin Charouz (CLK DTM Mercedes, AMG M3000 Mercedes) 27:03,728 p
2. Jaroslav Janis (CLK DTM Mercedes, AMG M3000 Mercedes) + 0,143 mp
3. Rácz István (Porsche 996 GT3-RS, Machanek Racing) + 49,846 mp

Az ob állása

H/F csoport, magyar bajnokság:
1. Bódis Kálmán (BOVI Motorsport, Porsche) 28:01.280 p
2. Pólya Miklós (Rich Sport Egyesület, BMW 320i) + 16.364 mp
3. Pólya Ádám (Rich Sport Egyesület, BMW M3 E30) + 1 kör

Az ob állása

Forma autók:
1. Chanoch Nissany (WCL Nissan, Szász Racing Team) 27:11.044 p
2. Pödör Balázs (Formula Renault, Patkó Autó-Motorsport) + 33.975 mp
3. Rátkai Ferenc (BOVI Motorsport) + 55.690 mp

Az ob állása

Következő verseny: 2005. szept.30.-okt.2., Hungaroring