Megvan az orfűi pálya

Vágólapra másolva!
Új helyszínen rendezik az MNASZ Autós Gyorsasági Országos Bajnokság mecseki hegyiversenyét. Nyilatkozatok, térkép, pályabejárós videó.
Vágólapra másolva!

Az orfűi hegyiverseny Orfű és Magyarhertelend között lesz. A pálya hossza 4,2 km, íme a vonalvezetés és egy videó is a pályabejárásról (a tervezett lassítók még nem láthatóak).

Hamarosan újra támadnak a Cliók - az Astrákat pedig Swiftek váltják

A pályabejárás utáni nyilatkozatok:

Jelen István, főszervező: "Lépnem kellett. A legendás pécsi verseny kanyarjait kinőttük a, "depóját" sokszorosan kihíztuk. Mai szóval élve nem EU-kompatibilis. Erdő, olaj nem összevaló fogalmak 2006-ban. Orfű tárt karokkal fogadott. Betonozott parkoló a depónak, mindez a tó partján, mely a térség egyik gyöngyszeme, üdülő övezete. A környék útjai három csomóponton lezárhatóak, jól biztosítható a verseny. A pécsi pálya már vállalhatatlan volt az állapota miatt, igaz, ez sem egy sugárút, de jobb a minősége, mint az eddiginek. Fontos momentum, hogy már formaautósok is jártak itt - Szigetvári Mátyás és Pödör Balázs nem emeltek kifogást. Örültem, hogy az ő kritériumaiknak is megfelelő pályát tudok versenyre bocsátani. Az igazi nagy problémám, hogy a választások miatt szinte leállt a gazdaság, talán nem kell mondanom, mekkora feladat most szponzori aktivitást ébreszteni. Egyelőre lehetetlen."

Zengő Zoltán, Jelen István és Faluvégi Péter

Zengő Zoltán, szakágvezető: "Örültem a két új hegyiverseny érkezésének (Orfű, Dobogókő), a tradicionális hegyi pályák legalább úgy vonzzák a versenyzőket, nézőket, mint a Hungaroring világszerte ismert vonalvezetése, nimbusza. Új kihívások, újabb érdeklődők, újabb győztesek. Figyelemre méltó, hogy a versenyünk idejére a környék minden panziója, a futamunkra koncentrál, foglalásokat, rendezvényeket másoktól nem vesznek föl. Várnak minket! A pálya kalandos, lendületes, és a sokat szidott korlát sem zavar, mivel jellemzően nincs, teszem hozzá, nem is kötelező. Az a véleményem, hogy ezt a pályát nem lehet könnyelműen venni, minden pontja ismeretlen, sokat kell gyakorolni egy igazán jó időhöz. Megvitattuk a lassítók helyét, illetve további kanyarok felvételéről is megállapodtunk, így még hosszabb is lehet a pálya. A biztonságról Faluvégi Péter is meggyőzően érvelt."

Zengő Zoltán és Faluvégi Péter

Faluvégi Péter, versenyigazgató: "Nincs ok a félelemre. A pályát a ralisok is használják, komoly múlttal rendelkezik. A szükséges burkolatjavításokat elvégzik, a környék biztosítása a rendőrséggel karöltve, polgárőrök feladata lesz. Gumibálák, épített korlátok is kerülnek a pályára, oda, ahol valóban indokolt. Sportszakmailag minden követelménynek megfelelhet, ha végleges formájában átadják. Folyamatosan dolgozunk a versenyautók, de leginkább a Formaautók hatékonyabb visszafordításán, hiszen a maroknyi településen nincs megfelelően szintbe hozott visszafordító ív, ami leginkább őket érinti, de ezzel sem lesz gond."

Május utolsó hétvégéjén itt (is) depó lesz

Gáspár István, Gyorsasági Bizottsági tag: Versenyzőként alig várom a futamot. Végre valami új, ahol megint mindenkinek elölről kell kezdenie. Fontos ez a régieknek, újaknak egyaránt. A pécsi érdeklődőknek kicsit tovább kell jönniük. Nyáron, tóparton... Nagy verseny lesz!"