Az autókereskedelem jövője, már ma

2017.09.01. 16:16

Alapvető változásban van az autópiac. Új járműkategóriák nőnek ki a földből, az ügyfelek soha nem látott funkciók és szolgáltatások közül válogathatnak. Ezzel együtt a hagyományos értékesítési módszerek is idejétmúlttá váltak – az autóvásárlás jövőjéről a három Renault márkakereskedést működtető Autó Triplex Kft. kereskedelmi igazgatójával beszélgettünk.

Kettős átalakulás van folyamatban a Renault-nál" - kezdi a beszélgetést Venczel Csaba, a Renault Budakalász, Renault Kelet-Pest és Renault Dél-Pest márkakereskedéseket üzemeltető Autó Triplex Kft. kereskedelmi igazgatója. „Egyrészt Európa-szerte megújulnak a kereskedések, egységes, XXI. századi arculatot öltenek magukra. Az ügyféltér nem csak megjelenésében, de funkciójában is modernebb lesz. Ez a folyamat nálunk gyakorlatilag lezajlott, a nyár derekától mindhárom kereskedésünkben a mélyre hatóan felfrissített környezet várja az ügyfeleket."

Forrás: RENAULT HUNGÁRIA KFT.

Ezzel párhuzamosan, és hasonló szemléletet alkalmazva alapvető őrségváltást tapasztalhatunk a Renault modellkínálatán belül is. Ennek egyik része, hogy folyamatosan és erőteljesen gazdagodik az autók felszereltsége – ha úgy tetszik, a Renault demokratizálta a modern kényelmi és biztonsági technológiákat. A termékkínálat minden tagjánál, a Cliótól a Talismanig olyan szolgáltatások jelentek meg, amelyeket korábban luxusnak tekintett a piac, és ennek megfelelően vagy aranyárban mérték őket, vagy csak prémium modelleknél voltak elérhetők – vagy mindkettő.

Forrás: RENAULT HUNGÁRIA KFT.

Ma egy modern alsó-középkategóriás autó, mint a Mégane, olyan szolgáltatásokat nyújt tulajdonosának, ami tíz évvel ezelőtt vagy elképzelhetetlen, vagy megfizethetetlen lett volna. A Clio kínálatában navigációs rendszert, tolatóradart és hasonló funkciókat találunk, vagy elérhető áron, vagy felszereltségtől függően akár szériatartozékként." – jellemzi a kínálat átalakulását Venczel Csaba. Ehhez a tartalmi gazdagodáshoz mennyiségi és minőségi átalakulás társul: a szabadidőjárművek iránti, világszerte tapasztalható érdeklődést az elsők között felismerve a Renault jelenleg páratlanul népes SUV / crossover flottával rendelkezik, amely a Capturtől a Koleosig terjed.

Forrás: RENAULT HUNGÁRIA KFT.

Mindez azonban azt is jelenti, hogy egy átlagos autóvásárlóra ma egészen más lehetőségek és döntési feladatok várnak, mint akár csak 10 évvel ezelőtt, amelyeket a hagyományos értékesítési filozófiák nem képesek feldolgozni. „A megújuló értékesítési környezet és az abban megjelenő, átlényegült modellkínálat együtt teljesen új megközelítést követel meg a vásárlótól és a kereskedőtől egyaránt." – magyarázza Venczel Csaba. „Tíz éve az ügyfelek felmérték, milyenek az anyagi lehetőségeik, és ahhoz mérten választottak maguknak gépkocsit. Ha viszont valaki ma betér valamelyik márkakereskedésünkbe, egészen máshonnan közelítjük meg a kérdést. Közösen elkezdjük kideríteni, milyen elvárásaik vannak, mire és milyen környezetben szeretné használni az autót, és a folyamat végén az egyre bővülő palettáról tudunk nekik ajánlani olyan, optimális megoldást, amelynek korábban talán a létezésével sem volt tisztában."

Forrás: RENAULT HUNGÁRIA KFT.

Az értékesítők felmérik, hányan fogják használni az autót, milyen testalkatú vezetőkkel és utasokkal lehet számolni, milyen futásteljesítmény várható, és nem utolsó sorban milyen szolgáltatásokra tartanak igényt. Különösen ez utóbbiban tud sokat segíteni a szakember, aki az ügyfél egyedi igényeinek ismeretében javasolhatja bizonyos funkciók kiválasztását vagy elvetését. Különösen nehéz eligazodni a modern motorok és hajtásláncok között, ebben is testre szabott útmutatást kapnak az érdeklődők. A beszélgetés végén aztán interaktív környezetben meg is tudják tekinteni a kifejezetten számukra összeállított csomagot, és ha tetszik, amit a virtuális Renault Tervező Falon látnak, a valóságban is kipróbálhatják az adott modellt.

A Renault Credit kedvező feltételekkel kínált, egyedi forint alapú finanszírozási ajánlatai lehetővé teszik számunkra, hogy az anyagiakról csak ekkor, a folyamat legvégén beszéljünk. Így tudjuk megoldani, hogy az ügyfél ne pillanatnyi lehetőségei, hanem az élete során felmerülő célok és feladatok függvényében válassza ki a számára leginkább megfelelő autót."

Forrás: RENAULT HUNGÁRIA KFT.

A visszájára fordított, igény alapú autóértékesítés elméletben jól hangzik, de vajon hogyan működik a gyakorlatban? Venczel Csaba szerint a számok igazolják filozófiájuk helyességét: „Azt gondolom elegendő, ha megemlítjük, hogy az idei évben már közel kétezer autót adtunk át az ügyfeleknek és még hátra van az év egyik legmozgalmasabb időszaka. Ez a hazai piacon mindenképp kiemelkedő teljesítménynek számít.

Advertisement