Ennyi méregdrága autó sosem parádézott még Budapesten

gumball 3000
Vágólapra másolva!
A flúgos futam szuperautókból álló mezőnye a pesti belvárosban vendégeskedett az utolsó előtti napján, pénteken pedig már a bukaresti cél felé tart. 
Vágólapra másolva!

Utoljára pontosan tíz éve, az Erzsébet téren lehetett találkozni a Gumball 3000 nemhivatalos autóverseny résztvevőivel, talán ezért is várta elképesztően nagy tömeg a 2016-os flúgos futam résztvevőit Magyarországon. Még az akkori felhozatalra is rátettek egy lapáttal.

Megérkezett egy Lamborghini Huracán Fotó: Szabó Gábor - Origo

Az eredetileg 120 autóból álló mezőny Dublinból indult május 1-jén, a bukaresti célt pedig május 6-án kell elérniük, ami azt jelenti, hogy közel 5000 kilométert autóznak 11 országon keresztül egy hét alatt.

Óriási érdeklődés övezte a rendezvényt. Nem lehetett tudni, hogy a sztárokra vagy az autókra voltak-e kíváncsibbak az emberek Fotó: Szabó Gábor - Origo

Több mint 30 ország képviselteti magát, a résztvevők között olyan unatkozó, milliárdos popsztárok, sportolók, vállalkozók, szerepelnek, akik szeretnek az átlagemberek előtt felvágni az anyagi helyzetükkel és a hangos szupersportautóikkal.

Nem csak sportautóval lehet indulni: a képen egy Rolls-Royce Ghost Fotó: Szabó Gábor - Origo

Az idei indulók között van többek között David Hasselhoff, a Knight Rider és a Baywatch sztárja, David Coulthard és Jean Alesi ex-Forma-1-versenyző, dj Afrojack, a rapper Eve és Tony Hawk gördeszkás legenda.

A tömeg hálás volt minden egyes gázfröccsért, amit a Lamborghini V12-es motorja kapott Fotó: Szabó Gábor - Origo

Természetesen nem hiányozhatott a kanadai származású, de Budapesten élő Josh Cartu, aki korábban arról lett híres, hogy az Alagútban törte össze méregdrága BAC Monóját.

Ment a szelfizés a Mercedes G osztály tetőablakában Fotó: Szabó Gábor - Origo

A Gumball 3000 története

A legendás Ágyúgolyó Futam modern megfelelője az autók, a zene, az extrém sportok világát elegyíti a populáris kultúrával. A nemhivatalos autóversenyt Maximillion Cooper brit vállalkozó hozta létre 1999-ben, amikor meghívta híres barátait, köztük Kate Mosst, Jay Kayt, Kylie Minogue-ot és Johnny Knoxville-t, hogy drága sportautókban elkísérjék egy európai útra. A következő évtizedben illegális versenyből globális márkává nőtte ki magát a Gumball 3000, amelynek értékét a Forbes 300 millió dollárra becsülte.

Magyarországon a Gumball 3000 mezőnye először a Hungaroring felé vette az irányt, aztán csütörtök estére megérkeztek az autók a Szent István-bazilika elé, ahol kordonokkal választották el őket a hatalmasra duzzadt tömeg elől.

Pont egy ilyen fekete BAC Monót tört össze pár éve az Alagútban az a Josh Cartu, aki a versenyen egy kék Ferrarival indul Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Jól mutatja a szervezés színvonalát, hogy az érdeklődőket 16 órára hívták a Szent István térre, de akkor még csak egy Rolls Royce Ghost, egy RUF CTR3 Clubsport és egy Mercedes G 500 4x42 várta az érdeklődők rohamait.

Josh Cartu december óta kékre matricázta a 780 lóerős Ferrari F12tdf-jét Fotó: Gulyás Péter (Origo)

A többi, több mint száz egyéb autó csak szép lassan, egyenként érkezett meg, miután átvergődtek a teljesen bedugult Bajcsy-Zsilinszky úton.

A középső Mercedes-AMG GT olyan diffúzorokat kapott, ami még a GT3-as versenyváltozatnak is becsületére válna Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Idén a legfeltűnőbb autóval, egy egyedi építésű Batmobile-lal a Team Galag érkezett. A járművet egy győri gyártású 5,2 literes, 560 lóerős Lamborghini Gallardo-motor mozgatja, a karosszéria tervezését és a kocsi összeépítését a különleges járművekre specializálódott svéd manufaktúra, a Caresto végezte a legújabb Batman-konzoljáték, az Arkham Night grafikái alapján.

A Batmobile volt a legextrémebb jármű Fotó: Gulyás Péter (Origo)

A több mint 5 méter hosszú és 2,5 méter széles Batmobile szénszálas karosszériaelemeit egy egyedi tervezésű csővázra húzták rá, a kocsi 26 colos kerekeken gördül, a felnik tárcsaféket mintáznak. A kis híján repülőbalesettel végződő hétvégi Nagy Futammal ellentétben a Gumballon minden rendben zajlott, leszámítva azt, hogy a 20-as rajtszámú Ferrari kisodródott a Hungaroring egyik kanyarjában, de ott nézők nem voltak.