Egyre több a motor az utakon, még ha el is maraduk a mediterrán országok arányaitól. Sokan az élvezetért, vagy nagyvárosokban a gyorsabb haladásért, időbeni célba érésért, a gond nélküli és ingyenes parkolásért már az első tavaszi napsütéssel segéd- vagy nagymotorra pattannak. A nagy számok törvénye alapján azonban egyre több a baleset is, sajnos gyakran halálos kimenetellel.
Bár a közhiedelemmel ellentétben
a balesetek több mint felében nem a motoros a hibás,
a rendőrség rendszeresen felhívja a figyelmet arra, hogy a motorosok megfelelő felkészültsége, illetve gyakorlottsága rengeteg ilyen karambolt is megelőzhetne - még olyankor is, amikor más a hibás.
Sokan presztízsből, menőségből vagy egyszerűen csak nemtörődömségből nem is gondolnak rá, hogy mástól tanulhatnának, szerezhetnének rutint, a jogsi megszerzése önmagában édeskevés. Lám, a világszínvonalon kerekező magyar motoros rendőrök is minden évben ezt teszik, hogy aztán egy brutális kéthetes tréning után alkalmassági vizsgát tegyenek pozíciójuk megtartásához.
A sokféle tréning közül mi is azt kerestük fel, ahova a rendőrök is járnak. A Ride for Life-ban civil- és rendőroktatók segítenek a motor feletti uralom megszerzésében,
mindezt egy középkategóriás sisak vagy egy bukásban sérült idom áráért.
A gyakorlatok főleg lassú sebességű bójakerülgetést takarnak, legyen az szlalom, különböző kanyarkombináció, de akadnak gyorsabbak is, mint a vészfékezés vagy akadálykerülés. Íme, lépésről lépésre a tréning gyakorlatai.