A versenyautó: gyári motorsportos BMW 120d

Vágólapra másolva!
A BMW Team Hungary csapata nem akármilyen autót kapott a BMW hazai importőrétől, hogy helytálljon a világ legnehezebb versenyén. A gyári fejlesztésű 120d elsősorban kanyarsebességével és fogyasztásával okoz meglepetést. http://videa.hu/flvplayer.swf?v=GFoyf9R3lp5ogvEp
Vágólapra másolva!

A BMW idén egy magyar csapatot is elindít a világ talán legnehezebb autóversenyén. Az autót és a versenyzőket is rendkívüli mértékben igénybe vevő nürburgringi 24 óráson csak annak van esélye, aki egyszerre tud gyors lenni, és spórolni az autóval. Ezeken a versenyeken csak tökéletes versenyautókkal lehet eredményt elérni, ezért a magyar csapat is egy igen kiváló, gyári fejlesztésű modellt választott.

A BMW 120d versenyváltozata komoly utcai alapokkal rendelkezik, hiszen a motorterében ugyanaz a motor dolgozik, amely a széria 120d-ben. Ebben azonban némi módosításokkal már hivatalosan 245 LE-re képes az erőforrás, valójában körülbelül 260 LE-s teljesítményről beszélhetünk. A motor forgatónyomatéka 450 Nm, amely szintén nem hivatalos adatok szerint már inkább az 500 Nm környékén lehet. Ez a hatalmas nyomaték nem a normál utcai turbódízeleknél megszokott 2000-es fordulaton jelentkezik, hanem igen későn, körülbelül 3000-es fordulatszámnál. Cserébe egészen 4600-ig nagyon gyorsan felforog a motor, amely meglepetésre az utcai autó hatfokozatú váltójához kapcsolódik. Az ugyanis annyira megbízható, hogy még a versenyautóban is tökéletesen üzemel.

Forrás: [origo]

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!


A BMW 120d versenyváltozatának három rendkívül erős tulajdonsága van, amely miatt felveszi a versenyt a jóval erősebb vetélytársakkal is. Egyrészt a szélesítéseknek köszönhetően bekerült alá a BMW WTCC futóműve, amely a hátsó szárnnyal, valamint a tekintélyes méretű diffúzorral kiegészülve félelmetes kanyarstabilitást biztosít. Az autó fékrendszere is nagyon erős, de leginkább a fogyasztására lehet büszke. Körönként körülbelül öt litert fogyaszt, ami 20 liter/100 km-es fogyasztást jelent versenykörülmények között. Az erősebb autók ennek két-háromszorosát is megeszik, ezért egy ilyen hosszú távú versenyen a BMW rengeteget nyer a kevesebb bokszkiállás miatt. Erre a verseny szervezői is rájöttek, ezért idéntől a dízelautók már nem használhatnak 100 literes tankot, csak 60 literest. Ezzel sem történik azonban nagy tragédia, hiszen az autó így is képes lesz 11 kört menni egy tankolással.