Betolással rajtoltak a magyarok a 24 óráson

Vágólapra másolva!
A látványos rajtceremónia alatt még senki sem gondolta volna, hogy már az indulás sem lesz sima. Óriási pechje volt a BMW Team Hungary-nek, ugyanis a rajtrácsról egyedül a magyarok autója nem tudott elindulni a délután négykor indított futamon. Walter Csaba percekig tehetetlenül ült az autóban, végül a pályamunkások betolták, és megkezdhette a felvezető kört. Ez sajnos nagy hátrányt jelentett, mert így a második boly helyett csak jóval a harmadik mögül tudott elindulni.
Vágólapra másolva!

Walter az első, versenyben megtett köre után a bokszba is begurult, ahol a szerelők leszedték az akkusarukat, majd újraindították a BMW 120d-t. Elektronikai gondoknál sokszor megoldást jelent az újraindítás, de úgy tűnik, most nem úszták meg ennyivel. Amikor a pályára visszatért, pont az abszolút első helyen haladó Ford GT és a Manthey-féle Porsche elé került, de a gyorsabb autóval versenyzők gond nélkül kikerülték.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

A legvalószínűbbnek azt tűnt, hogy a generátor nem működik megfelelően, ezért nincs elegendő feszültség az autóban. Walter a csapatrádióban elmondta, hogy a blokkolásgátló sem működik, ezért más vezetési stílust kell felvennie, mint amit az pálya rizikósabb szakaszain az edzéseken begyakorolt. Két körrel később újra kijött a bokszba, ahol kicserélték az akkumulátort, most úgy tűnik, végre felvehette a rendes versenytempót, ami nagyjából 10 perces köröket jelent. Jelenleg megfelelő sebességgel köröz a Nordschleifén, de a kategóriatársakhoz képest a hátránya egy teljes kör.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Szerencsére egy ilyen hosszútávú viadalon ekkora hátrányt elméletileg be lehet hozni - könnyen előfordulhat, hogy a vetélytársaknak is lesznek később problémáik. Az abszolút verseny első helyén öt kör után még a Ford GT állt, de az utóbbi három nürburgringi 24 órás verseny győztese, a Manthey-féle Porsche 911 RSR szinte a lökhárítóján autózik, bármikor megelőzheti.