A BMW Motorsport is büszke a magyar csapatra

Vágólapra másolva!
A dízel kategória ötödik helyén ért célba a BMW Team Hungary a nürburgringi 24 órás megbízhatósági versenyen, a célba Walter Csaba vezette be a BMW 120d versenyautót. Ez az eredmény az abszolút értékelés 55. helyét jelenti a 130 célba érkezett autó közül. Bár a motorsportban nincs "ha", de ha az akkumulátor és a lendkerék problémája nem jött volna elő, akkor a legjobb húszban végeztek volna, fölényes kategóriagyőzelemmel.
Vágólapra másolva!

A lendkerék vasárnap reggeli megjavítása után Walter, Vida, Palik, végül ismét Walter igyekezett behozni a lemaradást és teljesíteni a célt: végigmenni a versenyen. Ez végül, összesen 126 kört megtéve, 137 km/órás átlagsebességgel sikerült is, ráadásul Walter még a futam utolsó körében is 10:04-es időt repesztett, hátha még műszaki problémája adódik valamelyik előttük állónak, és még hozhatnak egy helyet. Mind a csapat autóját felkészítő Schubert Motorsport, mind a gyári BMW Motorsport munkatársai elégedettek és büszkék voltak az elért eredményre. Még a gyári versenymérnökök is felfigyeltek a csapat leggyorsabb körére, amit Wéber Gábor futott vasárnap. A 9:42-es köridő a valaha a Nordschleifén futott leggyorsabb kör volt a BMW 120d-vel, pedig ugyanilyen versenyautót már több éve használnak különböző csapatok a legendás nürburgringi 24 óráson.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

A szombat délután 4-től vasárnap délután 4-ig tartó versenyen a kezdetben napsütéses időt a csapatok és a több mint 200 ezer néző legnagyobb örömére csak a pálya egyik részén és ott is rövid ideig zavarta eső, így végig száraz gumikkal autózhatott a BMW Team Hungary, csak Vida Jánosnak kellett esetenként megküzdenie a rosszabb látási és tapadási viszonyokkal. Sokszor kellett kifolyt olajon haladnia, de a legbanálisabb esete az volt, amikor a kolbászt sütő nézőktől füst érkezett a pálya egyik hátsó szakaszára, és szinte vakon kellett mennie a zsírszagban több kanyaron keresztül.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

"Közgazdászként is mondom, példaértékű kezdeményezés volt a BMW Magyarország részéről, hogy részt vehettünk ezen a versenyen. Azt gondolom ugyanis, hogy ebben a világgazdasági helyzetben csak előre menekülni lehet. Nehezen hittem az elején, hogy 2009-ben, Magyarországon egy leányvállalat által indított csapattal be lehet nevezni erre a versenyre, ehhez képest most itt vagyunk, és teljesítettük a kihívást a világ legnehezebb pályáján. Azt gondolom, ez az a vezetői mentalitás, ami kihúzhatja a világot a jelenlegi gazdasági helyzetből" - mondta Palik László, a BMW Team Hungary terepraliból érkezett tagja.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Vida János: "Köszönöm a BMW helyszíni támogatását, nagyon sokat jelentett. A csapat tökéletesen dolgozott, két valószínűtlen hiba miatt sajnos meghiúsult a vágyott eredmény. Az autó a pályán is megmutatta, hogy komolyan kell venni, a köridőket tekintve abszolút az élmezőnyben voltunk. Remélem, jövőre bebizonyíthatjuk, hogy megnyerhetjük a kategóriát és összetettben akár az első húszba kerülhetünk. Legjobban az éjszakai etapomat élveztem, amikor fej-fej mellett harcoltunk a 140-es rajszámú BMW 320d-vel a kategória első helyéért, szinte másfél órán keresztül lökhárítón autóztunk, de végül szerencsére sikerült kifékeznem az ellenfelet, pedig az egyenesben 12 km/órával gyorsabb volt."

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Wéber Gábor: "Nagyon jól éreztem magam, a hangulat, a csapatszellem végig kiváló volt, és a végére minden technikai és üléspozíció beállítás is összeállt. Sok mindenre sajnos nem lehet felkészülni, ilyen egy akkumulátor vagy lendkerék meghibásodása. Ezt leszámítva, nagyon büszke vagyok, megnyerhettük volna a kategóriát, hiszen megvolt a sebességünk, de nem volt elég szerencsénk. "