Az az átkozott lendkerék

Vágólapra másolva!
A lendkerék adta meg magát a BMW Team Hungary autójában vasárnap reggel. Éppen Wéber Gábor ült a volánnál, a kategória második helyén álltak nagyjából 40 másodperc hátrányban a 140-es rajtszámú BMW 320d mögött, amikor az ominózus alkatrész felmondta a szolgálatot. Kiderült, hogy a magyar versenygépben a lendkerék teljesen megegyezik az utcai BMW 120d-k lendkerekével, vagyis csak megegyezett, mivel a gyár azóta már módosított a konstrukción. Ha a versenyautóban is ez a módosított alkatrész lett volna, valószínűleg nem adta volna meg magát kétezer, versenytempóban megtett kilométer után. Jól jelzi a 24 órás verseny nehézségét, hogy egy utcai autóban több mint százezer kilométerre elég lett volna ez is, de itt ötvenszeres megterhelést kap a kocsi.
Vágólapra másolva!

Nagy kár érte, mert a Forma-1-es szakkommentátor a baj előtt körönként 15-20 másodpercet adott az előtte álló norvég versenyzőnek, így két körön belül visszavehettük volna a vezetést a dízel kategóriában. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az autó pont a Nordschleife egyik olyan pontján állt meg, ahol kialakítottak megállásra alkalmas területet.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

A 25,4 kilométeres pályán egyébként mindössze öt ilyen pont van, és a szabályok is csak innen engedik elvontatni az autókat a bokszba. Ha pár száz méterrel odébb lett volna a kiállási pont, akkor Wéber elmondása szerint már esélye sem lett volna odáig elérni, mivel a BMW 120d pont egy meredek és hosszú emelkedő előtt adta meg magát, amire már nem tudott volna felhajtani a lelassuló autó. A domborzati viszonyok miatt a csapatrádió sem működött, ezért ha Wéber nem visz magával egy mobiltelefont pont hasonló esetekre, akkor sokkal több időt is veszthettek volna. Így nagyjából 1:40 óra hátrányt jelentett a műszaki hiba a versenyben - ez azt jelenti, hogy jelenleg csak a kategória ötödik helyén haladnak. Halvány esély még van a negyedik helyezett elkapására, de ehhez némi szerencse is szükséges lesz.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Délután fél kettőkor Vida János halad jó tempóban a pályán tíz perc körüli köröket autózva, 108 megtett kör után az összetett állás 58. helyét foglalja el a BMW Team Hungary with EfficientDynamics. A délután négyig tartó versenyt valószínűleg Palik László fogja befejezni a magyarok közül.