Megkezdtük a felzárkózást

Vágólapra másolva!
A rajtnál tapasztalt problémák óta szerencsére hibátlanul üzemel a magyarok BMW 120d-je, 22 órakor már az összetett 80. és a kategória 5. helyén álltak, ami hatalmas eredmény, hiszen a legutolsó, 173. helyről kezdték meg a 24 órás futamot.
Vágólapra másolva!

Walter Csaba kezdte a versenyt, és a rekkenő hőségben sorra hagyta le a lassabb autókat. A csapat legtapasztaltabb versenyzője körről körre javított az időeredményén, legjobb ideje közel tíz másodperccel volt gyorsabb az edzésen futott időnél. Sok balesetet látott, a forgalommal és a pályára több helyen kifolyt olajjal is meggyűlt a baja, de karcmentesen adta át az autót csapattársának, Wéber Gábor ült a volánhoz, aki szintén tíz perc alatti köröket futott, így a csapat folyamatosan előrébb került a ranglistán. Wéber elmondása szerint akár 9:50 alá is le tudta volna szorítani a köridőket, de a Schubert csapat tanácsára használt gumikon futott ki a tíz körös etapjára, ami nem vált be nála.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Úgy érezte, hogy a lassabb kanyarokban a 120d alulkormányozottan viselkedett, nagyon tolta az orrát, és a helyzet csak tovább romlott, amikor az ötödik körtől kezdve érezhetően még jobban elkezdtek fogyni az abroncsok. Komoly kalandról is beszámolt Wéber: az egyik Porsche elengedésénél a pálya poros részére került, kicsúszott a fűbe, ahol keresztbe állt a versenyautója. Már szinte a palánkon látta a 120d-t, de szerencsére valahogy mégis "összeszedte" az autót, és vissza tudott térni a pályára. Még a mögötte érkező 911-es sofőrje is annyira meglepődött, hogy megvárta, amíg újra visszatért a pályára, és csak akkor haladt el mellette.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Harmadikként a pályaversenyzésben legkevésbé jártas Palik László ült be a volán mögé; a sorrend azért alakult így, mert ő éjszaka nem akart vezetni. Utolsó körében így is már sötétben futott, ennek ellenére mosolyogva szállt ki a BMW-ből. A többiek tempóját ugyan nem tudta tartani, közel egy perccel ment lassabb köröket, de a harmadik körtől már jobban ráérzett a Nordschleife ízére, és majdnem 20 másodpercet javított az első köreihez képest. Őt is hátráltatta a sűrű forgalom, egyetlen tiszta kört tudott csak menni, az utolsót, de akkor a bokszkiállás miatt nem derült ki, milyen időeredményre lett volna képes. Eleinte a többiek tanácsai szerint próbált menni, de gyorsulni mégis csak akkor tudott, amikor a saját meglátásai szerint választotta meg a kanyarokban a fokozatokat. Történt egy kis malőr a pilótacserénél, Palik ugyanis Vida jelzéseit nézte, és kissé távol parkolta le a versenyautót a boksztól, ezután a kormányt is kapásból levette. Pont olyan messze állt, hogy odáig már nem ért el a hidraulikus emelő kábele, 15-20 másodpercbe is beletelt, mire a szerelők a helyes pozícióba tolták át.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Palik után tehát Vida János ült be a 120d-be valamivel 22 óra után, nem sokkal később az eső is elkezdett szemerkélni. Valószínűleg hamarosan még előrébb léphet a csapat a dízel kategóriában, mert Vida cseréje után nem sokkal a 140-es rajtszámú, szintén Schubert-féle 320d alaposan összetört bal első futóművel gurult be. Negyed óra alatt ugyan kicserélték a szükséges alkatrészeket, de előnyük fél körre fogyatkozott a magyarok előtt. Az élen 45 kör után a Manthey Porsche áll, mögötte egy gyári Audi R8 halad. A harmadik pozíciótól lefelé már mindenki körhátrányban van, a pole pozícióból induló, szépségdíjas Ford GT több megpördülés után jelenleg a hetedik helyen áll.