Michelisz remek szereplése Brnóban

Vágólapra másolva!
A Seat Európa-kupa legeredményesebb magyar versenyzője Csehországban is kitett magáért. Bár az első szabadedzéseken, pénteken még szakadó esőben köröztek a pályán, szombatra már némileg javultak a körülmények, és Michelisz Norbinak - jó szokásához híven - sikerült is megszereznie a pole pozíciót a rendkívül sima aszfaltjáról híres, trükkös vonalvezetésű cseh versenypályán.
Vágólapra másolva!

A szombati verseny repülőrajttal kezdődött, Michelisz nem indult túl jól, de némi lökdösődés után végül sikerült megtartania az első helyet Michael Rossi előtt. Bárkovicsot elsodorták, számára hamar véget ért a verseny, de nem járt sokkal jobban a negyedik helyről indult Hatvani és Kontra sem, mert mindketten idő előtt kiállni kényszerültek. Eközben Michelisz Norbi folyamatosan növelte előnyét az élen, olyan köröket autózott, mint amiket a gyári dízel Seat Leonok futottak a WTCC versenyen, ezzel ismételten felhívta magára a Seat Sport vezetőinek figyelmét. Sajnos a technika ördöge ismét utolérte a fiatal magyar versenyzőt, és a vége előtt másfél körrel kiállni kényszerült egy bal első defekt miatt. Nem először fordult elő már idén, hogy verseny közben kilyukad a Pirelli abroncs, remélhetőleg az olaszok hamarosan megoldják a gumiproblémákat. Dicséretet érdemel a Zengő Motorsport újonc magyarja, Mendre Róbert, aki óvatos versenyzéssel a tizedik helyen futott be az első futamon.

Forrás: www.markakupa.hu

Vasárnap, a két WTCC-futam után, délután ötkor indították el a Seat Leon Európa-kupa második futamát. A Zengő Motorsport másik versenyzője, Andrea Larini indult az élről, de a rajt utáni csetepatéban kilökték az olaszt. Michelisz a 13. helyről indult, taktikusan kimaradt a rajt utáni lökdösődésből. A sok baleset miatt azonnal megszakították a versenyt, és új rajtot rendeltek el a szervezők. Még az orvosi autót is be kellett küldeni, hogy a sérült autóból kiszedjék Aldo Pontit, akinek szerencsére nem eset komolyabb baja az ütközésnél.

Forrás: Seat

A kisodródott versenyzők által felvert kavicsok olyan nagymértékben megrongálták Michelisz autóját, hogy úgy nézett ki, mintha gépfegyverrel lőtték volna, a kövek a védőrácsokon áthatolva még a töltőlevegő-hűtőn is nyolc lyukat ejtettek. Ennek ellenére az újraindulást követően Michelisz hamarosan már a 10. helyen találta magát. Norbi tovább folytatta a felzárkózást, úgy előzte meg ellenfeleit, mintha azok jóval gyengébb autóval indultak volna, persze ez nem így volt, hiszen ebben a versenysorozatban csavarra azonos Leonokkal versenyeznek a pilóták.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

A futam vége előtt három körrel már a második helyen haladt, a C szektorban őrjöngő magyar szurkolók legnagyobb örömére. Ekkor közel öt másodperc hátrányban a futamot vezető spanyol Puyo mögött. Ezt a különbséget a verseny végére 1,2 másodpercre csökkentette la magyar, ha lett volna még egy kör, akkor valószínűleg a győzelmet is megszerezte volna. Így viszont a hétvége két versenyének összetett győztese a spanyol lett, aki így megszerezte a jogot, hogy a következő WTCC versenyen, a portói utcai pályán július első hétvégéjén egy gyári Seattal induljon a "nagyok" között.

Fotó: Gulyás Péter [origo]