Elindult a verseny

Vágólapra másolva!
Szombaton tíz órakor elrajtolt a 12 órás megbízhatósági verseny mezőnye a Hungaroringen. Az élen négy óra után a Schubert csapat BMW Z4-ese áll, akik az első helyet a pole pozícióból rajtoló Bovi Motorsport Silver Stingjétől vették át. A BMW 120d-vel versenyző BMW Team Hungary már az összetett hetedik helyén áll két pilótacsere után.A magyar tervezésű Silver Sting indult az élről Rácz Istvánnal(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!) 
Vágólapra másolva!

Az időmérő edzés alapján a Bovi Motorsport szerezte meg az első rajkockát a Brokernet Silver Stinggel, Rácz István 1:50,416-os köridejénél senki sem tudott gyorsabban körbemenni a Hungaroringen. Második helyen a tavalyi 12 órás verseny győztese, a Schubert Motorsport BMW Z4 M-je futott be a kvalifikáción több mint egy másodperces hátránnyal, ami azért meglepetés, mert a versenyautójuk csak az A5-ös (3000-3500 cm3) kategóriába tartozik, miközben a mögöttük végző Porsche 911 Cup versenyautók az eggyel nagyobb, A6-os (3500-4000 cm3) kategóriába tartoznak.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Balesetmentes volt a repülőrajt


A verseny előtt Bódis Kálmán csapatfőnök megkérte a németeket, hogy vigyázzanak Ráczra és a Silver Stingre az első kanyarban, akik megfogadták a kérést, és simán zajlott le a repülőrajt. Két körrel később már a bokszba hajtott Michelisz Norbert a Zengő Motorsport Seat Leonjával féltengelytörés miatt, az autót azonban hamar megjavították, és a 27. helyen folytathatta a versenyt. Rögtön az első órában már megtörtént az első baleset is, a GENEX-GFS Team Lotus Exige-e összeütközött az ausztrál Strategic Racing csapat Seat Leonjával. A Lotus kitörött bal első futóművel, tréleren érkezett vissza a bokszba, a Leon viszont egy jókora horpadással a jobb oldalán folytatni tudta a versenyt.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Három óra elteltével állt az élre a BMW Z4 M


A BMW Team Hungary egysége a 2:00,217-es köridővel megnyerte dízel kategóriát, abszolútban pedig a 11. helyet szerezte meg az időmérőn, és meglepetésre a péntek éjszakai szabadedzésen is csak pár tizeddel mentek csak lassabbat. Szombaton az első etapra a csapat legrutinosabb tagja, Walter Csaba ült be elsőként az autóba, aki a tankolásoknak és hibamentes vezetésének köszönhetően feljött az abszolút lista 8. helyére. Az első pilótacserénél Palik László váltotta Waltert, és a kétperces tankolás is megtörtént. Gond nélkül futotta le saját etapját a Forma-1 hazai kommentátora, amikor Wéber Gábor átvette tőle a volánt, már a hetedik helyen állt a csapat, közvetlenül Grigalek Gáborék 500 lóerőnél is erősebb Ferrari F430-asa előtt, ami egy kétliteres dízeltől mindenképp szép eredmény.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Kanyarokban nem lassabb a BMW 120d a Porschéknél


A csapat bízik az esőben, mert akkor még kevésbé jelentene hátrányt a top autóknál jóval gyengébb motor. Szerencsére a 120d futóművének beállításában Cserkúti József is segítette a csapatot, Vida János szerint kanyarban még a Porschékkel is tartják a lépést, csak az egyenesekben húznak el tőlük a legjobb benzines autók. Viszont a versenyautó csak húsz litert fogyaszt versenykörülmények között, ami a kevesebb tankolás miatt még sok helyezést hozhat a magyar BMW csapat konyhájára, hiszen a leggyorsabb autók ennél közel két-háromszor is több üzemanyagot igényelnek.