Hülkenberg tesztelte a hibrid Porschét a Nürburgringen

Vágólapra másolva!
A Williams istálló Forma-1-es pilótája három kört mehetett a 20,8 kilométeres aszfaltcsíkon a hibrid 911-es versenyautóval. Elmondása szerint élvezte a körözést, és lenyűgözte, hogy milyen jól működik a KERS a pályaautóban.
Vágólapra másolva!

Érdemes tudni, hogy a különleges, lendkerekes KERS-rendszert eredetileg a Williams tervezte, de a Forma-1-ben mérete és súlya miatt végül nem vetették be, hanem inkább eladták a technológiát a Porschénak. A lendkerekes energiatároló állítólag hatékonyabb és gyorsabb az akkumulátoros megoldásnál, és a pilótának 6-8 másodpercen keresztül 163 lóerőnyi plusz teljesítményt biztosít a benzinmotor 480 lóereje mellé.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=qP8YpEHWJIugRKlK

További érdekesség, hogy a két villanymotor az első kereket hajtja, így a KERS használatakor összkerék-meghajtásúvá válik a versenyautó. Hülkenberg szerint a lassú kanyarokban nem sokkal lassabb a Porsche 911 GT3 R Hybrid a Forma-1-es Williamsnél, mert kivételesen jó a mechanikus tapadása. Az autó rajthoz áll május közepén a 24 órás versenyen, a Nürburgringen.