Újabb 24 órás kaland a Zöld Pokolban

Vágólapra másolva!
Tavaly már sikeresen debütált a BMW Team Hungary csapata a világ legnehezebb 24 órás autóversenyén, a legendás nürburgringi 24 óráson. Idén újra visszatérnek, de már sokkal többre vágynak. Mi is elkísérjük őket a Zöld Pokolba. Az autó és a csapat is új dizájnba öltözött(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Vágólapra másolva!

Egy éve még mindenki furcsán nézett Hening Putzkére, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatójára, aki elhatározta, hogy magyar csapatot indít a nürburgringi 24 órás versenyen. Itthon nem volt annyira ismert ez a verseny, amelyet egyébként a legnehezebb 24 órás autóversenynek tartanak. A csapat azonban bizonyított, hiszen mindjárt az első évében célba ért, sőt balszerencse-sorozata ellenére is többször vezette a kategóriát. Egy végzetes műszaki hiba miatt ugyan visszaestek az ötödik helyre, de mégis sokan (többek között a BMW Motorsport is) felfigyelt a magyar fiúkra.

Forrás: BMW

A 177-es rajtszámot kapta a csapat


A hungaroringi 12 óráson nem lehetett más a cél, mint megnyerni a kategóriát, ami sikerült is, majd ez év elején a csapat ellátogatott a dubaji 24 órás versenyre is, ahol egy nagyon magabiztos kategóriagyőzelem mellett megszerezték a szenzációs 11. helyezést az abszolút értékelésben.

Ezek után nem lehetett kérdés, hogy a BMW Team Hungary with Effecient Dynamics visszatér a Zöld Pokolba, 2010. május 13-a és 16-a között részt vesznek a 38. nürburgringi 24 órás versenyen. Tavalyhoz hasonlóan idén is elsősorban a célba érkezés az elvárás, a csapat azonban már ennél merészebb célokat is meg mer fogalmazni: a kategóriagyőzelem a cél. Ez idén sem lesz egyszerű, hiszen tizenegy D1T kategóriájú autó indul, amelyben több BMW 320d is lesz, plusz a Peugeot is gyári csapatot indít ebben a kategóriában. Ezen kívül még nyolc nagyobb dízelautó is indul a mezőnyben, amelyekkel szintén felvennék a versenyt a magyar csapat tagjai.

Forrás: BMW

Idén már KW gátlók vannak a futóműben, ez is fejlődést jelenthet


Az autó tavalyhoz képest nem sokban változott, csupán a BMW Motorsport megbecsülésének jeleként immár hivatalos gyári motorsportos dizájnt kaphatott, valamint az overálok is ehhez igazodtak. A tavalyi versenyhez képest előrelépést jelenthet a KW lengéscsillapítók használata, amelyek már Dubajban bizonyítottak. Új motor van a kocsi orrában, és persze minden szükséges alkatrészt kicseréltek.

A felkészülésben is változtatott a csapat: idén a Semmelweis Egyetem Testnevelési Karának (volt TF) orvosai segítettek a felkészülésben, valamint a versenyen is tanácsokkal látják el a versenyzőket a minél jobb teljesítmény elérésében, a gyors regenerálódásban.

Forrás: BMW

balról: Vida János, Palik László, Wéber Gábor és Walter Csaba


A csapatösszetétel viszont marad a régi: Palik László, Walter Csaba és a Wéber Gábor mellett kollégánk, Vida János is indul a Zöld Pokolban.

Az [origo]-n jövő csütörtöktől folyamatosan közvetítünk a helyszínen történetekről.