Kiesett a magyar csapat a Nürburgringen

Vágólapra másolva!
A hűtési rendszer meghibásodása miatt négy órával a verseny rajtja után kiállni kényszerült a BMW Team Hungary a nürburgringi 24 órás versenyből.   A problémák még pénteken kezdődtek, amikor egy lelazuló bilincs miatt leesett az a vízcső, amely a motorból szálltja ki a hűtővizet. Ezt sajnos későn vette észre a csapat, és a hibás BMW 120d még futott egy kört, lényegében motorhűtés nélkül. Sajnos a vízcső cseréje nem oldotta meg a problémákat, a túlmelegedés a versenyen is folytatódott. Walter Csaba mindössze két kört tudott rendes versenytempóban megtenni - ezalatt vissza is szerezte a verseny elején elvesztett első pozíciót -, ezután folyamatosan emelkedni kezdett a vízhőfok. Ekkor még kicserélték a termosztátot, de már késő volt: a hengerfejtömítés megadta magát, levegőt fújt a motor a vízrendszerbe, ezért a hűtővíz nem tudott keringeni, és egyre forróbbá vált, mígnem a 120 fokos hőmérsékletet is elérte. Amikor Wéber Gábor átvette a volánt, már dőlt a gőz a motortérből, és látni lehetett, hogy komoly veszélybe került a célba érés.
Vágólapra másolva!

Tavaly sem úszták meg műszaki hiba nélkül, akkor a lendkerék hibája okozott kellemetlen perceket a csapatnak az éjszakában, de akkor többórás szerelés után még visszaálltak a versenybe, persze a vezető hely akkor is elúszott a kategóriában. Idén már csak egy motorcsere árán lehetett volna folytatni a küzdelmet, ami annyi időbe telt volna, hogy a kategória dobogós helyeire sem lett volna esélye a csapatnak, mellesleg a költségvonzata sem lett volna szerény. Tavaly már bebizonyították, hogy képesek végigmenni, most a győzelem lett volna a cél, erre pedig minden esély elszállt, így jobbnak látták, ha nem is folytatják a versenyt.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Ha továbbmentek volna, akkor nagy valószínűséggel tönkremegy a frissen beépített, 20 ezer eurós dízelmotor, mellesleg egy nagy balesetet is kockáztattak volna. El lehet képzelni, mi történik, ha a háromkilométeres egyenesben, 230-240 km/órás sebességnél beáll a motor, és leblokkolnak a hátsó kerekek.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Januárban, Dubajban, a felkészülési versenyen még szinte hibátlanul ment végig az autó a 24 órás versenyen, de most, amikor igazán fontos lett volna megmutatni a BMW Motorsport vezetésének, és a sokkal komolyabb konkurenciának, mire képes a magyar csapat, akkor megadta magát a technika. Legalább a motor még menthető, egy hengerfejcserével és egy gépműhelyben elvégzett síkolással valószínűleg még sok versenykilométert lehet majd megtenni vele.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Mindenesetre emelt fővel távozhat a magyar alakulat, a kiesést nem vezetői hiba okozta, a pole pozíciót megszerezték, és a probléma megjelenése előtt a kategória első helyén álltak. Hamarosan videóinterjúkkal jelentkezünk a helyszínről.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Nem csak a magyarok jártak szerencsétlenül: a rajt óta rengeteg autó tört már totálkárosra a Zöld pokolban, többek között az a BMW Z4 GT3 is, amelyet pár hete még Walter Csaba tesztelt a Hungaroringen.