A Ford a végső győzelemért hajt a ralivébén

Tizenkét nappal a Ford új-zélandi sikere után - amikor is átvette az első helyet a Mitsubishitől a konstruktőrök versengésében - már egy teljesen más, bár nem ismeretlen környezetben növelheti tovább csapata előnyét a Colin McRae-Nicky Grist és a Carlos Sainz-Luis Moya páros. Ismét Ford Focus RS-szel indul a Francois Delecour, Daniel Grataloup duó, és Forddal áll rajthoz az olasz bajnokságban vezető Paolo Andreucci, Alberto Giusti páros is.

Fotó: Reuters
Aszfalton kell tartaniuk vagy növelniük előnyüket Fordéknak
A legutolsó aszfaltos futam a márciusi Katalán-rali volt, ahol nem termett sok babér a Fordnak - Sainz ötödik, Delecour hatodikként végzett. Hogy kiküszöböljenek minden hibát, a Ford és a Pirelli közös tesztekbe fogott, aminek Delecour lett a "szenvedő alanya", hisz minden alkalommal a francia vezette a Focust. A San Remó-i futamot megelőzően még egynapos tesztelés vár Carlos Sainzra, amelyre Spanyolországban kerül sor. "Tipikus aszfaltrali áll előttünk, amely vezetői szempontból könnyű, mert a speciálok lassúak" - mondta a 39 éves madridi pilóta. "A korzikai verseny majd gyorsabb lesz, de most érkeztünk a bajnokság azon pontjához, ahol már minden futamnak jelentősége van."

Colin McRaetől a már megszokott alapos elemzést kaphattuk a versenyről és körülményeiről. "Sokat fejlődtünk aszfalton a Katalán-rali óta. Rengeteget dolgoztunk az elmúlt hónapokban, de nem tudni, hogy mennyit haladtak riválisaink. Nem hiszem, hogy ott tartanak, ahol márciusban abbahagyták. Az olasz aszfalt kevésbé eszi a kereket, mint a korzikai, de még mindig rosszabb, mint a spanyol futamon. San Remóban az egyetlen tényező, amit nem tudunk befolyásolni, sem kiszámítani: az időjárás. Ha száraz marad, akkor nem okoz problémát, de a hideg éjszakák nedves foltokat hagyhatnak a fák alatt, nem beszélve az esetleges esőzésről, ami sárral borítja el az utakat. Egyszerűen megjósolhatatlan."

Kovács Iván

Ajánlat:

Korábban: