Vágólapra másolva!
Még három futam van hátra a rali-világbajnokságból, és óriási az izgalom, hisz sem a konstruktőrök, sem a pilóták versengése nem dőlt el. A sorozat tizenegyedik megmérettetése, a San Remo-rali után a Ford növelte előnyét az év első felében brillírozó Mitsubishivel szemben. A pilótáknál ugyancsak fordos lehet a világbajnok - az élen Tommi Mäkinen és Colin McRae áll holtversenyben, de az utolsó futam után Carlos Sainz felkapaszkodott a harmadik helyre, s mindössze hét pont a hátránya.
Vágólapra másolva!

Fotó: Amber PR
A Fordok igazából murván "élnek", Korzikán persze még aszfalton kell bizonyítaniuk
Ford

"A rajt előtt nem gondoltam volna, hogy egyetlen pontot is szerzünk"- mondta Sainz a befutót követően. "Sok rizikót vállaltunk, de bejött. Ebben az időjárásban minden bátorságodat össze kell szedned, hogy oda merj lépni. A durvább aszfalton jobban működött az autó, s ez a következő futamra, a Korzika-ralira nézve biztató" - tette hozzá a San Remóban negyedik helyezett spanyol.

"Jobban sikerült, mint hittük. Pontot is szereztem a csapatnak, ami ebben az időjárásban csoda volt. A folyamatos eső telehordta az utat sárral, levéllel, de a köd volt a a csúcsa mindennek" - emlékezett a hátvégére nyolcadik Colin McRae.

"Nagyon vizes volt az út, és azt hittem, hogy elvesztettem a hatodik helyet, de végül sikerült megtartanom. Először használtam bal lábféket aszfalton, és mi lett az eredménye: szakaszgyőzelem!" - lelkendezett Delecour.

Mitsubishi

"Az egész futam alatt javult az autó, de a San Remo-rali még mindig nem a mi versenyünk. Vannak ötleteink, amit ki akarunk próbálni Korzikán, és valószínűleg sikeresek is lesznek. Természetesen pontokat akartunk szerezni, ezt most eltoljuk a következő versenyre" - mondta a négyszeres világbajnok Tommi Mäkinen, aki 15. gyorson csúszott ki az egyébként gyengécskén debütáló Lancer WRC-vel.

"Biztos azt hiszik, hogy el vagyok keseredve a 12. hely miatt, de nem így van. A fejlesztés minden pillanatában ott voltam, és tudtam, hogy mire képes az autó. Óriási mennyiségű új információt szereztünk ezen a versenyen, és idővel tökéletes lesz a Lancer WRC" - bizakodott Freddy Loix.

Peugeot

Fotó: Amber PR
Tör föl a Peugeot, és Korzikán is ugye több mint esélyes

"Nagyon bosszant a szervokormány meghibásodása, mert közel autóztam Didier-hez (Auriol), és bármi történhetett volna a végéig. Mindennek ellenére bizakodó vagyok a Korzika-ralival kapcsolatban, mert ismét sokat tanultam aszfalton" - árulta el várakozásait a tavalyi világbajnok Marcus Grönholm.

"Soha nem versenyeztem még ennyire csúszós aszfalton. Az eső, a levelek, a gesztenyehéjak igencsak síkossá tették az utat, és néhányszor majdnem kicsúsztam, de örülök a pontoknak, amiket a csapatnak szereztem" - mondta Auriol, aki a hat pontot érő harmadik helyen ért célba.

Subaru

"Örülök, hogy egyáltalán befejeztem a ralit, mert az utolsó napon annyi esőt kaptunk, hogy nem láttam az orromig sem. Nem beszélve a tócsákról, a ködről, a levelekről. A második napi teljesítményünkre vagyok a legbüszkébb. A Korzika-ralit még soha nem teljesítettem, így nekem ez lesz a legnehezebb verseny az évben" - nyilatkozta a Subaru egyetlen célba ért pilótája, Solberg.

Citroën

"Minden ragyogóan sikerült! Eleinte csak ismerkedtem az autóval, mert még soha nem versenyeztem WRC-vel. Ez az első három gyorsig tartott, aztán szombaton már nyertem két speciált is. Az, hogy még vasárnap is kétszer én legyek a leggyorsabb, már álmomban nem jutott volna eszembe. A végén Gilles (Panizzi) túl messze volt, nem tudtam behozni. Mindamellett ragyogó verseny volt" - ujjongott Sebastian Loeb, a Citroën felfedezettje, s ezúttal egyetlen célba ért versenyzője.

Kovács Iván

Ajánlat: