Hétvégén debütál az új Impreza WRC

Vágólapra másolva!
Több mint egy hónap telt el az utolsó rali-világbajnoki futam, a Svéd rali óta, s ezt az időt a csapatok teszteléssel töltötték. Az eredményekkel minden gárda elégedett, s a szokásos bizakodó nyilatkozatok olvashatjuk nap nap után. Francia futamról lévén szó, a gall pilóták minden fűszálat ismernek a pályán, s ez eredményekben is megmutatkozik.
Vágólapra másolva!

Az utóbbi tíz évben négyszer nyert nem francia versenyző ('91 Carlos Sainz, '97, '98 Colin McRae, 2001 Jesus Puras). Idén viszont nem indul a tavalyi győztes, a spanyol Puras, viszont így is marad rengeteg specialistája a Korzika-ralinak.

Ezen a futamon mutatkozik be az új Impreza WRC, melyből rögtön kettő állhat rajthoz. Mind Tommi Mäkinen, mind Petter Solberg az új géppel szállhat harcba. Nevet még nem adtak az újszülöttnek, valószínű azért, mert nem túl jelentősek a változtatások. Teljesen új aerodinamikai csomagot kapott az autó, és a kipufogórendszerét is korszerűsítették, minek következtében még erősebb lett az Impreza.

"Két jelentős változtatáson ment keresztül az autó, de ez a mostani nem tartozik közéjük. 2000-ben tettük az első lépéseket újításaink terén, s rögtön az első futamon, a Portugál ralin nyerni tudtunk. A komplett autó, a négyajtós változat 2001-ben a Monte-carlói ralin mutatkozott be, és idén 2002-ben csak kis számú módosításokat hajtottunk végre. Egyelőre nem kell radikálisan megváltoztatni az autót" - vélekedett Lapworth.

"Biztos vagyok benne, hogy az utóbbi idők legjobb autóját kaptam. Az időjárás nagyon változékony, mert nagyon kicsi a sziget, így nem lehet előre jósolni. Egyik rész teljesen száraz lesz, megint máshol viszont szakadni fog az eső. Teszteltünk aszfalton, és nagyon éreztem az autót. Szeretek ilyen burkolaton vezetni, és egy jó beállítással a kedvenc ralimmá válhat"- mondta Mäkinen, aki már hatszor vett részt a Korzika-ralin, és csak egyszer, 1999-ben végzett pontszerző helyen, hatodikként.

"Nagyon izgatott vagyok, mert tavaly negyediknek érkeztem be, és most is valamilyen jó helyezésben reménykedek. Sokat javítottunk az aszfaltbeállításokon Monte-Carlo óta. Az új autó nem különbözik sokban a régitől, ezért könnyű lesz megszokni"- mondta a csapat norvég pilótája, Petter Solberg.

Delecour és McRae harcra kész

Habár a legutóbbi Svéd ralin mind a pilóták versengésében, mind pedig a gyári világbajnokságban pontot szereztek a Mitsubishi pilótái, ezúttal a Korzika-ralin az esélytelenek nyugalmával állnak rajthoz. Francois Delecour és Alister McRae inkább tapasztalatszerzésre számít, mintsem pontokéra. A csapat esélyeit növeli, hogy a harminckilenc éves Delecour nem kevesebb, mint tizenkét alkalommal indult a futamon, így elképesztő mennyiségű tapasztalattal rendelkezik a hegyes-völgyes, szűk kanyarokkal tűzdelt pályáról.

"A hepehupás út sok problémát okozott Monte-Carlóban, s tudtuk, hogy rengeteg dolgunk lesz a következő aszfaltos futamig. Nem tudom, mennyit fejlődtünk, de a felfüggesztés sokkal jobban működik, mint az év elején. Habár Korzikát szeretem, a versenyt magát - mint az aszfaltos futamokat általában - mégsem. Valószínű napos időjárás lesz a futamon, a tesztjeinken viszont esős volt, és a hőmérséklet is fagypont és tizenhat fok között váltakozott. Remélem, a versenyig mindennel készen leszünk" - mondta a kilencvenhármas korzikai bajnok.

Alister McRae és David Senior csapattársánál jóval szerényebb tapasztalattal rendelkezik, mindössze háromszor próbálkoztak a pontszerzéssel. McRae önbizalmának jót tett, hogy Svédországban megszerezte első vb-pontjait, de ezúttal biztonságos autózásra, és egy szolidabb helyezésre törekszik a skót.

"Nem nagyon ismerem a pályát, a francia versenyzők viszont kívülről fújják. Olyan gyorsan kell mennem, ahogy tudok, persze nagyon óvatosnak is kell lennem. Egyébként szeretem ezt a futamot, az utak jók, technikás a pálya, de nem tudom megjósolni, mit hoz a szezon. Sokat kell még dolgoznunk az autón, de remélem, elfogadható eredményt érünk el. Ha esélyünk lesz a pontszerzésre, már elégedett leszek."

Kovács Iván

Ajánlat: