Auriol a Citroënhez vágyik

Vágólapra másolva!
A 2003-as szezonban a Citroën gyári csapata a teljes ralivilágbajnoki-sorozatban indul. Az eddigi eredmények biztatóak, így nem csoda, ha sorban állnak a pilóták a kiadó három helyért. Didier Auriol már el is kezdte a munkát - egyesek szerint aknamunkát, hogy bebiztosítsa hőn áhított ülését.
Vágólapra másolva!

A francia csapat jelenlegi felállásával is komoly vetélytársa ellenfeleinek. A három versenyző közül Sebastien Loebnek van a legtöbb esélye, hogy maradhat a Citroënnél, mivel óriási tehetségnek tartják, az N csoportban s néhányszor WRC-vel is bizonyított már, és 28 évével csikónak számít a mezőnyben. A másik két pilóta helye már korántsem ilyen szilárd. Thomas Radström és Philippe Bugalski jövője sem épp az eredménytelenség vagy a kor miatt van veszélyben (bár előbbi 36, utóbbi 39 éve már a szenior kategória legvégét jelenti), hanem a további jelentkezők kvalitásaival vehetik fel nehezen a versenyt.

Bár a Ford minden erejével azon van, hogy megtartsa két erősségét, a skót Colin McRae-t és a spanyol Carlos Sainzot, minden jel arra utal, hogy a két sztárnak mehetnékje van, s a cél természetesen a Citroën. S ez még nem minden! Ugyanis a legrégebben Didier Auriol várakozik a pozícióra.

A franciák 1994-es világbajnokát tavaly a honfitárs csapat, a Peugeot dobta, s helyére Richard Burnst igazolta. Bár a csere egyértelműen a gyár előnyére vált, mégis sokan meghökkentek, hogy földijüket tették lapátra a gallok. Mindennek ellenére Auriol bizakodó, s nyíltan ki is mutatta hajlandóságát arra nézve, hogy szívesen kerülne ő az egyre szűkössé váló körön belülre.

"Számomra nyilvánvaló, hogy egyelőre előnyt élvezek. Mindig is ott motoszkált az agyamban a Citroën, nagyon szeretnék velük dolgozni. A Citroën az egyedüli gárda, amellyel el tudnék képzelni egy sikeres szezont, velük a legjobbamat tudnám nyújtani. A szándék és a motiváció részemről tehát rendben" - nyilatkozta Auriol.

Kovács Iván