Nem lassul a Peugeot az Új-zélandi ralin

Vágólapra másolva!
Nyomasztó Peugeot-fölényről számolhatunk be a vb-sorozat negyedik futama, az Új-zélandi rali második napja után - minden a régi kerékvágásban, papírforma. A címvédő Grönholm növelte előnyét, felzárkózott mögé csapattársa, a pontversenyben vezető Burns, harmadik helyen a subarus Solberg igyekszik.
Vágólapra másolva!

Hogy két Peugeot-pilóta van az élen, annak is köszönhető, hogy az új Forddal pénteken brillírozó Märtin kiesett - az észt kiválóság kocsija a 14. szakaszon adta fel. Ugyanezen a gyorson a finn Rovanperä is kipottyant, legalább nem három 206-os söpör..., de csak szép sorban:

A szombati első, rekordhosszúságú, 59 km-es gyorson Grönholm ott folytatta, ahol előző este abbahagyta, "Magic Marcust" kollégái, Burns és Rovanperä követték (ja, Burns kielőzte Solberget a harmadik helyért). Märtint technikai problémák hátráltatták, ahogy a finn Mäkinent is.

Sztárok és autók - képgalériajavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/Raliv20034916548/index2.html',500,420)

Náluk sokkal többet, nem kevesebb mint 14 percet vesztett viszont Sainz. A Citroën spanyolja leesett az útról, csoda, hogy egyáltalán folytatni tudta (a pénteken bravúrkodó osztrák Stohl a 206-ossal, no és a lengyel Kuchar az M-Sportos Forddal nem jártak ilyen szerencsével).

A második helyén Burnstől fenyegetett Märtin aztán beleerősített, a 11. és 12. gyorson a verseny folyamán először nyert szakaszt (kettőt is) nem Peugeot-pilóta (Grönholm mondjuk "rengeteget", hét, illetve öt tizedet kapott tőle).

A 13. szakaszt is Märtin nyerte, ám ezt már komoly előnnyel - Grönholm borult, 35 mp-et vesztett, de megúszta. A különbség közte és Märtin között 26 mp-re csökkent, kezdett izgalmassá válni.

WRChttp://forum.origo.hu/forum/forum?act=show&fid=30278A vb állása/sport/automotor/20030126aralivebe.htmlA mezőny/sport/automotor/20030102aralivebe.html

Erre a következő menetben Märtin kiesett, megállt a gyönyörű, de még nem kiforrott Focus, Rovanperä meg kicsúszott, az ő versenyének is annyi (elismerte, hogy hibázott, még mindig pont nélkül áll az oroszlánosok "második finnje"). A szakaszt persze Grönholm nyerte, növelte előnyét, most már a kollega Burnsszel szemben.

A napi két záró szakasz rövidke, alig 2 km-es volt, az elsőn Duval (Ford), a másodikon Solberg (Subaru) diadalmaskodott - Grönholm egy percre van Burnstől, az meg további majd' egyre Solbergtől. Pontszerző pozícióban találjuk még Loeböt (Citroën), Loixot (Hyundai), Alister McRae-t (Mitsubishi) és Gardemeistert, illetve Auriolt (mindkettő skodás).

"Lent" tehát alaposan változott a helyzet, főként Loix, McRae és Gardemeister előretörése szembetűnő. Loeb először versenyez Új-Zélandon, ehhez képest nagyszerű, amit eddig nyújtott, Gardemeisterék meg azon vannak, hogy a Skoda továbbra is minden futamon pontot szerezzen, nem lenne semmi, ha.

Mäkinent az ötödikről visszasorolták a kilencedik helyre, ötperces büntetést kapott, mert féktelenkedett ott, ahol nem szabadott volna, a 41. születésnapját "ünneplő" Sainz mester csak a 23. helyen, Alister mellett a másik Mitsubishivel nyomuló finn Sohlberg csupán a 41.

Volt megint száraz pálya, volt jó kis sár meg például olyan "szentségtörés", hogy a 15. szakaszon nem WRC-menők voltak a 2. és 3. helyen (!), folytatás és zárás vasárnap hat szakasszal, 114 km gyorssal.