Märtin révbe ért görögországi ralisikerével

Vágólapra másolva!
Sorozatban negyedszer nyert Ford-pilóta az Akropolisz-ralin: a vb hatodik, görögországi jubileumi futamán Markko Märtin győzött az új Focus WRC-vel. Az észt kiválóság első sikerét érte el az elitben a Citroën spanyolja, Carlos Sainz, és a Subaru norvégje, Petter Solberg előtt. Negyedik lett a pontversenyben továbbra is vezető angol Richard Burns, csapata, a Peugeot is őrzi első helyét.
Vágólapra másolva!

Képgaléria az Akropolisz-raliról

A 27 éves Märtin rutinos, remek versenyzéssel szerezte meg pályafutása első futamgyőzelmét az 50. Akropolisz-ralin, ez egyben az új Ford első sikere is, amúgy meg a kékoválosok uralkodnak a görögországi forróságban, durva murván.

Märtin tulajdonképpen rajt-cél győzelmet ünnepelhet, csak a legelején vezetett más: az aztán a második helyről hamar kiesett márkatárs Duval. Ketten együtt hat szakaszon voltak a leggyorsabbak (Märtin 5, Duval 1), legtöbbször nagy meglepetésre a Subaru menőinek ideje volt a mérvadó (Solberg 7, Mäkinen 1).

A Peugeot-nak 5 (Rovanperä 4, Grönholm 1), a Citroënnek 2 (Sainz) maradt. A Subaru révén a Pirelli is jó hétvégét zárt, rég volt ilyen, hogy csak 13-8-ra "kapott ki" a Michelintől. A 22 tervezett gyorsaságiból egyet ugye töröltek, még pénteken, biztonsági okokból.

Az első nap kiesőiről beszámoltunk, szombaton Kresta privát Peugeot-jának hűtője mondta fel a szolgálatot, a cseh pontközeli helyről volt kénytelen feladni a versenyt. Jussi Välimäki Accentjében a kuplung esett szét, egyetlen gyári Hyundai sem ért célba, még a fiatal finn húzta legtovább. A privát, később négy vb-futamon gyári osztrák Stohl bezzeg megmutatta: nemcsak "Jani 206-osával" tud.

Két nap után Märtin előnye majd' egy perc volt Sainz előtt, Solberg, McRae, Mäkinen, Burns, Rovanperä, Panizzi állt még pontszerző helyen (Rovanperä és Burns 206-osa is rakoncátlankodott - hiába, Akropolisz nem az oroszlánosok kedvence). A vasárnapra maradt 6 gyorson aztán főképp Solberg még próbálkozott, igyekezett, hogy legalább Sainzot megfogja - nem jött össze.

A rutinos "matador" nem adta magát, Argentína után pedig megint második lett, értékes pontok sokaságát szorgoskodta össze. Volt még egy csata, ott az üldöző nyert (Mäkinen és Burns között), illetve Märtin szépen ment, haladgatott, féltve védte első pozícióját.

A 20. gyorson Solberg már Sainz elé került, de a következőn hibázott, s visszaesett, ahogy McRae is: az elmúlt három év Akropolisz-ralijának győztese nemhogy nem nyert, negyedik helyét is elbukta. Mert kishíján feladta a Xsara, McRae nyolcadikként zötyögött be. Két kiesés után legalább valami, ha nem is sok.

Idén először nem PSA-csapat nyert. Azaz színesedett a paletta, tömörödött a mezőny, ilyesmi. Märtin feljött az összetett negyedik helyre, Burns után pedig már nem kollegája, Grönholm, hanem Sainz az ezüstös. A gyári versengésben picit csökkent a Peugeot előnye a Citroënnel szemben, a Ford és a Subaru között maradt a minimális különbség, a Skoda most is szerzett pontot. A Hyundai meg nem.

És még valami: jegyezzük meg a Jari-Matti Latvala nevet, s ne csak azért, milyen jól is cseng: 18 évesen, legfiatalabbként valaha tizedik lett Forddal a kismilliomodik finn tehetség a szakmában, nem semmi.

Következik a 7. verseny, a hasonló (murva, lassú verseny, nagy meleg) Ciprusi rali június 20. és 22. között.