Benik gyári támogatással az Ausztrál ralin

Második vb-futamán áll rajthoz a honi ralibajnokság éllovasa, a Benik Balázs, Rácz Bence, Ford Focus trió. A sorozat tizedik állomásán, az ausztráliai futamon (szeptember 4-7.) a korábban már Törökországban bizonyító Benikék 35-ös rajtszámmal, kiemeltként, gyári támogatással indulnak, cél a cél.

Benikék az M-Sport kötelékében versenyeznek a Perth központú, gyors murvás Ausztrál ralin, akárcsak első, törökországi vb-viadalukon. Akkor, azon az autógyilkos megmérettetésen a remek 13. helyen értek célba, számos defekt és műszaki hiba sem állíthatta meg őket.

A fordos kettős a magyar pontvadászatban két futammal a vége előtt komoly előnnyel vezet a címvédő Janikáék előtt, van még egy Mecsek-rali szeptember végén, meg egy Zemplén, rá egy hónapra.

Az ausztrál tavaszban közel 1800 km vár a mezőnyre, ebből a 24 gyorsasági szakasz hossza 386 km (a legkomolyabb 35 km-es). A program csütörtök délután, magyar idő szerint délelőtt 10.30-kor veszi kezdetét egy szuperspeciállal. Előtte persze (hétfőtől szerda estig) pályabejárás - minden gyorson kétszer mehetnek végig.

Benik Balázs: "Továbbra is tisztában vagyunk a lehetőségeinkkel, amelyek bizony szűkösebbek, mint a gyári versenyzőké. Ez már a második futamunk lesz, ide azért okosabban, de legalább egy kis tapasztalattal megyünk. Még most is azt mondom, hogy legfontosabb a lehető legtöbb tapasztalat begyűjtése, azaz a lehető legtöbb kilométer megtétele. Nem fogunk most sem semmit fölöslegesen kockáztatni, de azért résen leszünk."

"A reális célunk az lehet, hogy az elejéhez képest meglévő kilométerenkénti időkülönbségeinket csökkentsük, és a privát pilóták között is minél jobbak legyünk. Nem fogadnék most el előre semmilyen helyezést sem, mert bár ahogy mondtam, nem mi vagyunk a legesélyesebbek, de minden lehetőséget, ami egy kiemelkedő eredményhez vezet, ki szeretnénk használni. Nagyon fontos számunkra ez a futam, egy teljesen új, de a vb-re nagyon is jellemző közeggel tudunk itt megismerkedni. Olyan versenyt szeretnék futni, hogy a végén azt mondhassam: elégedett vagyok a teljesítményünkkel."
 
Rácz Bence: "Még nagyon újak vagyunk a vb mezőnyében, de azért már nem teljesen kezdők. Törökországban ért minket meglepetés, hiszen nem igazán tudtuk, mire számítsunk. Ausztráliába már azért rutinosabban megyünk, nem leszünk annyira idegenek. Az első vb futamunkon megtapasztaltuk, hogy a legnagyobb hátrányt az jelentette, hogy csak kétszer mehettünk egy pályán, és ott bizony előfordult, hogy volt, amelyiken csak egyszer mehettünk."

"Most sem lesz több lehetőségünk a pályák felírására, de a célunk az, hogy a rendelkezésre álló időt a lehető legjobban ki tudjuk használni. Itt Ausztráliában a jobboldali közlekedés miatt további megoldandó feladatok várnak ránk, de persze ez nem ért minket meglepetésként. Az viszont igen, hogy az edzőautónk is jobbkormányos. Ez egy teljesen szokatlan dolog, amihez majd alkalmazkodnunk kell. Nagyon hosszú verseny lesz, hiszen a teljes távolság csaknem 1800 kilométer, ami három napra nem kevés."

"Mindezek mellett gyors, nagy tempójú pályák lesznek, tehát nagyon fontos, hogy a lehető legjobb itinert készítsük el. Sok dolog van tehát, amit nem lesz egyszerű megoldani, de most pontosan tudjuk, mire kell majd törekednünk. A felkészülésünk jól sikerült, fizikailag és szellemileg is felkészültünk. Bízunk a csapatunkban és magunkban is, hogy sikerül majd kihozni magunkból a lehető legtöbbet."

Sokakban megfogalmazódott a kérdés, hogy Balázs világbajnoki programjában a következő állomás miért éppen Ausztrália, miért az egyik legtávolabbi, legnehezebb futama a világbajnokságnak?

Benik József csapatvezető: "2003-ban legalább három komoly nemzetközi futamon szeretnénk rajthoz állni. Természetesen szeretnénk, hogy ez a három futam mind világbajnoki verseny legyen, de az év elején a magyar és a vb naptárat összehasonlítva a török, az ausztrál és az angol futam jöhetett szóba. Ezek közül csak a török és az angol futamra volt reális lehetőségünk. Törökország után azonban azt javasolták a gyári csapatnál, hogy Balázs fejlődése szempontjából az ausztrál futam egy nagyon jó lehetőség lenne, meg kellene próbálnunk."

"Nem mondtunk rögtön nemet, de tudtuk, hogy azért ez nagyobb falat annál, mint amire az év elején gondoltunk. Végül aztán kaptunk egy nagyon előnyös ajánlatot a futam szervezőitől és az M-Sporttól is. Ezek után már csak a szervizcsapatunkkal (JM Engineering) kellett egyeztetnünk, hogy meg tudják-e oldani a kinti szervizelést. Amikor erre a kérdésre is megnyugtató választ kaptunk, döntöttünk úgy, hogy belevágunk."

"Egyelőre úgy tűnik, nem döntöttünk rosszul, mert eddig csak pozitív tapasztalatokat tudok említeni, és nagyon remélem, hogy a futam után is elégedettek leszünk a teljesítményünkkel. Balázséktól azt várom, hogy ésszel menjenek, és így hozzák ki magukból mindazt, amire itt most képesek lesznek."

Balázs ugyanazzal a versenyautóval áll rajthoz az ausztrál futamon, mint amellyel a magyar bajnokságban is megy. A gép szállításáról és szervizeléséről is a bevált szervizcsapat, a JM Engineering gondoskodik.

Miro Houst szervizcsapat-vezető: "Balázs számára Ausztráliában is az RS02-es Focus WRC-t biztosítjuk. Az autó a verseny előtt - közvetlenül a Budapest-rali után - Angliában átesett egy teljes felújításon és felkészítésen. Ezek után Frankfurtból repülővel érkezik meg a verseny hetében Perth-be. A szervizeléshez négy saját szerelővel, két angol mérnökkel és egy technikussal fogunk rendelkezni, de ezt a létszámot szükség esetén - ahogy például Törökországban is - további specialistákkal is tudjuk majd bővíteni. A szükséges tartalék alkatrészekről az M-Sport gondoskodik, míg a szervizfelszereléseket helyi forrásból biztosítjuk."

KAPCSOLÓDÓ CIKK