Grönholm Ausztráliában is elbukott

Vágólapra másolva!
Tíz szakasz után a francia Sebastien Loeb (Citroën) áll az élen az Ausztrál ralin, a vb-sorozat tizedik állomásán. Második a norvég Petter Solberg Subaruval, harmadik a pontversenyben legjobb angol Richard Burns (Peugeot). Utóbbi csapattársa, a címvédő finn Grönholm kiesett, pedig vezetett - ahogy legutóbb hazájában is. Most sem sikerül hát zsinórban negyedszer nyerni a 2000-es és a 2002-es világbajnoknak, sőt triplázási reményei is elszállóban.
Vágólapra másolva!

Grönholm megint kiesett. És megint vezető helyről. Idén már negyedszer nem fejez be versenyt, nem volt ő ilyen. Kétszeres világbajnok (2000, 2002), még most sem esélytelen, de. Legutóbb a Finn ralira is úgy ment, hogy nem talált legyőzőre az elmúlt három esztendőben, erre kipottyant. Most abban a tudatban állt az Ausztrál rali rajtjához, hogy megszakítás nélkül negyedszer pezsgőzhetne a pódium legfelső fokán, nem fog.

Történt, hogy hét gyorsot követően a langaléta finn volt az első, Loeb 16, Solberg 17 mp-re. Erre a nyolcadikon Grönholm hibázott, lecsúszott az útról, szerencsétlenül árokba, s irdatlan hátránnyal vánszorgott, tolták csak be a célba. A kilencesen még kitartott, negyedik időt repesztett, majd úgy döntött, nem folytatja, minek, mint szúnyog a viharban.

Hogy ezzel lassan lemondhat harmadik vb-címéről? Meglehet (Grönholm szerint valószínűleg), ámbátor van még négy futam. Igaz, három aszfalton, "Magic Marcus" pedig még sohase nem győzött betonon.

Grönholm kiesésével mindenesetre olyasvalaki áll az élen, aki aztán semmiképp nem számított ilyen jó helyezésre - az aszfaltkirály Loeb néhány "extrapontért" utazott a kenguruk földjére. Hisz' mindössze másodszor indult, de három szakaszgyőzelem, első pozíció - bár messze még a vég, nem semmi.

Guy Fréquelin, a Citroën csapatfőnöke nem lepődött meg, azt mondta, ő tudta, hogy Loeb murván is ennyire rendben van. Seb meg úgy nyilatkozott: minden tökéletes, nem gondolta volna, hogy. Az biztos, ha nyerne, komoly eséllyel pályázna a világbajnokságra (meg konstruktőrileg a kisebbik PSA-konszertesó is tán, egyre inkább). Mert - nem lehet eléggé hangsúlyozni - a hátralévő négyből három viadal betonon lesz, ott meg Loeb verhetetlennek tetszik.

Loeb kollégáinak, a kétszeres világbajnok (1990, 92) Sainznak és az 1995-ös legjobb McRae-nek annyira nem ment, gondjaik támadtak a Xsarával (balansz, fék, megpördülés, beállítás, gumi, ilyesmi). De pontokra jók lehetnek, meg harcolnak ugye egymás ellen, a 2004-es állásért. Egyelőre Sanyibá a nyerő.

De vissza a közvetlen élbolyhoz: Loebtől alig lemaradva Solberg nyomul - a tavalyi összmásodik idén már világbajnok akar lenni, úgy is hajt. És a visszavonuló Mäkinen is megtalálta a ritmust, a Mitsubishivel négyszeres világelső (1996-99) Tommi jelenleg negyedik.

A kőkemény subarusok szendvicsében a pontverseny éllovasa, a (Subaruval) 2001-es világbajnok Burns lapul. A 2004-ben ismét Subaruval (többször most nem írom, ígérem) versenyző Richard hihetetlen, hogy bír mindig ott lenni, hogy nem tud sose nem nyerni - persze várjunk még ezzel. A harmadik (jövőre némi meglepetésre második számú) Peugeot-pilóta Rovanperä a nyolcadik helyen bizakodik a jobb folytatásban.

Fordéknál Märtin pillanatnyilag ötödik, akadtak problémái (elnézett egy kanyart, elírták egy picit az itinert, gumi), Hirvonen és Duval tanul, kiváltképp előbbi (először Ausztráliában), ahhoz képest tanyáznak lejjebb. Versenyben van még az összes skodás és Hyundai-pilóta is, csatáznak egymás, barátok közt, lesik, hátha kihullik még valaki, és akkor jól gyűjthetnek egy-két pontocskát. A "csehek" bizonyára annak is örülnének, ha célba érne az új Fabia, először.



Forrás: MTI
Nemrég Tagaiék, most Benikék adták fel hamar


A WRC-s mezőnyből eddig ketten buktak ki, Grönholm és sajna a mi Benik Balázsunk is. Kár, mert így nem sikeredett túl sok tapasztalatot szerezni. De legalább sem ők (Rácz Bencével), sem a Focus nem sérült meg. Majd legközelebb.

Szombaton 10 szakasz, 124 km gyorsasági vár a többiekre.

Ausztrál rali, az élcsoport állása 10 szakasz után:
1. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) + 1:23:52.4 ó (103,9 km/ó)
2. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) 4.1 mp
3. Burns, Reid (brit, Peugeot 206) + 39.1 mp
4. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza) + 1:00.2 p
5. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 1:05.0 p
6. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara) + 1:12.7 p
7. McRae, Ringer (brit, Citroën Xsara) + 1:25.0 p
8. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206) + 1:52.9 p
9. Loix, Smeets (belga, Hyundai Accent) + 2:41.6 p
10. Auriol, Giraudet (francia, Skoda Fabia) + 2:52.7 p
11. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus) + 3:00.4 p
12. Duval, Prevot (belga, Ford Focus) + 3:01.0 p
13. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent) + 4:32.4 p
14. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Fabia) + 4:40.7 p
15. Warmbold, Price (német, brit, Ford Focus) + 6:54.7 p