Újabb vezérét veszítheti a WRC

Vágólapra másolva!
Tommi Mäkinen már bejelentette visszavonulását, most úgy tetszik, még egy nagy név, emblematikus figura eltűnhet a ralivilágbajnoki sorozatból. Az 1995-ös legjobb, a futamgyőzelmek tekintetében társrekorder skót Colin McRae ugyanis nem kell jövőre a Citroënnek, az új FIA-szabályok meg finoman szólva amúgy sem tesznek jót a sportágnak.
Vágólapra másolva!

Döntenie kellett a holtversenyben első Citroën vezetésének, s a PSA-konszertesó Peugeot trónjára pályázó csapat prominensei a spanyol Carlos Sainz megtartása mellett voksoltak. Tény, hogy a matadornak jobban megy, McCrash a nyitó Montén szerzett ezüstje óta maximum negyedik helyekig vitte. Második világbajnoki címére nincs esélye, pedig arra ment, de lemaradása túl nagy. Sainz mester bezzeg harcban van (1990 és 1992 után) harmadik trófeájáért, a listavezető angol Burns (Peugeot) mögött holtversenyes második a norvég Solberggel (Subaru).

McRae és Sainz hosszú évek óta egy csapatban versenyez: korábban a Subarunál, aztán a Fordnál, végül (?) ebben a szezonban a Citroënnél. És a futamgyőzelmek tekintetében is fej-fej mellett haladnak: 25-25 sikerrel övék a pálma (a Mitsubishivel négyszeres világbajnok [1996-99], a Subarutól, illetve az egész sorozattól idén visszavonuló finn Mäkinen 23-mal büszkélkedhet).

Az újoncként is vb-esélyes Citroën korábban 2006-ig leszerződtette a francia Sebastien Loeböt, akiről már tudjuk, hogy nemcsak aszfalton képes egészen rendkívüli teljesítményre, és aki talán már idén a csúcsra érhet. A legújabb FIA-határozat előtt pedig bejelentette: Loeb honfitársa, Simon Jean-Josephé lesz a harmadik Xsara (mert akkor még az volt a helyzet, hogy harmadik számú gyári pilóta csak az lehet, aki nem végzett dobogón a legutóbbi három szezonban).

Forrás: [origo]
McRae ismertségéhez, népszerűségéhez alaposan hozzájárult a nevét viselő játékprogram


Hogy miképp függ mindez össze McRae-vel? Úgy, hogy a döntés korlátozza a lehetőségeket, megnehezíti, sőt ellehetetleníti egyesek további munkálkodását a WRC-ben. Colin bátyánknak ugyanis mi maradt? A Peugeot-nál nincs hely, most már ugye a Citroënnél se, foglaltak a Subaru és a Ford ülései is. Szóval a négy nagy reménytelen, bár ő maga úgy nyilatkozott még a minap is, hogy vannak ajánlatai.

De milyenek? Esetleg kap egy 307-est, egy Xsarát, egy Focust vagy egy Imprezát, de nem gyáriként. Vagy átül Fabiába (bár azt kijelentette, nem hajlandó olyan kocsit vezetni, amellyel nincs esélye a vb-címért hajtani), Accentbe már nem, pihennek a "koreaiak".

Akad még valami: jön ugye megint a Mitsubishi, s ott még csak Panizzi van státuszban. Más tészta, hogy a japán konstruktőr fiatalokkal (a spanyol Solával, a Solberg-öccsel, a finn Paasonennel és Sohlberggel) bizniszelt mostanság, tesztelgette, összemérte őket. Big Macnek pedig nem túl zöld már a füle, 35 éves - végül is egyrészt ez nem kor, másrészt lehet, hogy mitsubishiék erős csapatot akarnak és tapasztalt, kitűnő pilótákat. McRae és Panizzi ilyen. Mindenesetre ehhez rengeteg pénz kell: McRae nem olcsó.

Ami még a látványos autózásáról, kocsitörő hajlamáról (is) elhíresült McRae mellett szól, de legalábbis vigaszként szolgálhat számára: kollégái egyemberként siettek leszögezni, hogy nélküle nem lenne az a WRC, ami. Pletykáltak arról, Colin esetleg a tengerentúlon folytatná (NASCAR), ő meg azért szimpatikusan azt nyilatkozta, mindent megtesz a hátralévő négy futamon, hogy vb-címhez segítse csapatát, a Citroënt. Meg ha nyerne az egyiken, övé lenne egyedül a csúcs (26 futamgyőzelem), az pedig jó dolog.