Loeb San Remót is meghódította

Vágólapra másolva!
A francia Sebastien Loeb sikerével ért véget a vb-sorozat 11. futama, a 45. San Remo-i rali. A Citroën klasszisa idei harmadik futamgyőzelmét aratta, és összetettben már csak két pontra van az ezúttal csúnyán leszereplő, listavezető angol Richard Burnstől (Peugeot). Az olaszországi aszfaltos versenyen elképesztő hajrával második az ugyancsak francia Gilles Panizzi (Peugeot), harmadik az észt Markko Märtin (Ford) lett. Következik két hét múlva a Korzikai rali, szintén betonon.
Vágólapra másolva!

Elképesztő, mik bírtak történni az utolsó napon. Annak is az utolsó két gyorsaságiján. Technikai sportág, semmi sem biztos a célig, és még sorolhatnók közhelyek tucatjait. Helyette inkább áradozzunk egy kicsit, de csak egy kicsit: fantasztikusan izgalmas, gyönyörű, szenzációs, no, mármint a szezon. Főleg tavaly volt igen uncsi a vébé, bezzeg idén nem nagyon dőlhet hátra senki, sehol, semmikor. De nézzük, mi is volt, hogy is volt ennek a 45. San Remo-i ralinak a záró napján.

A vasárnapi első, amúgy 11-es gyorson (26,54 km) Loeb sietve tudatta Märtinnel, hogy ő bizony nyerni akar, a riválisnak pedig esélye sincs - szóval a citroënes nyerte a szakaszt (persze a fordos előtt, 3,5 mp-cel), közte 46,7 mp, sok. Lejjebb Sainz próbálta becserkészni Grönholmot a dobogó legalsó fokáért, de csak minimális különbéssel volt jobb. Ahogy Burns is Bugalskinál, nem lesz így ebből pontszerzés.

A 12-esen (21,52 km) Märtin visszavágott, adott az itt negyedik, érthetően "biztonságit" autózó Loebnek 6 mp-et (közte így is még ugye 40 mp, nem kevés). Grönholm, ha tizedekkel is, de maga mögé utasította Sainz mestert, nem engedte közelebb (mondjuk kettejük közt is volt jó fél perc). Bugalski verte Burnst (közte percnél is több), szépen beválik a Citroën taktikája...

És akkor kezdett szemerkélni az eső. Aztán rázendített, esett, ömlött, szakadt - s borult majd' minden. Panizzi az ötödik helyről feljött egészen másodiknak! Grönholm kiesett! Burns tizedikből hetedik lett, s maradt első összetettben!

A 13-asra (26,54 - a 11-es ismétlése) Panizzi köztes gumikat rakatott fel, s míg a többség slicken tötyörgött, San Remo koronázatlan királya, az elmúlt három "kiadás" győztese alaposan elpáholta a mezőnyt. Összehasonlításképp: Panizzi a 11-esen 18:12-vel hatodik lett (Loeb akkor 18:00-át ment), itt meg 19:42-vel a második Grönholmnak is 20 mp-et adott!

De ami Panizzi és a Peugeot számára a legfontosabb: Sainz több mint egy perccel volt lassabb, a citroënesnek le kellett mondania a negyedik helyről. És még valami: a szakaszon ötödik egy bizonyos francia Bernardi lehetett A6-os, 1600-os Renault Clióval... És még: Burns majd' két percet kapott csapattársától, Panizzitól, de a privát 206-ossal nyomuló Robert-től is eleget ahhoz, hogy visszacsússzon tizediknek.

De még csak eztán jött a java! Ugyanis a 14-esen (21,52 km, a 12-es repetája) Panizzi újfent "gyalázta" a riválisait (megintcsak összevetés: a 12-esen 13:58 Märtintől, 14:07 Panizzitól kontra utóbbitól 15:59...). Panizzi második! Märtin harmadik és Sainz mégiscsak negyedik, mert Grönholm 206-osának kiesett az egyik kereke, kész. A címvédő, 2000-ben is világbajnok finn legutóbbi hat futamából csak egyet tudott befejezni (és 11-ből csak 4-et - háromszor győzött, egyszer második lett)! Pár kilométerrel a cél előtt még úgy tűnt, igenis versenyben van a világbajnoki címért, most már azonban tuti átadja a trónt.

De kinek? Csapattársa, Burns soha az életben nem szerzett volna pontot, ám ezen az eszement 14-esen a második legjobb WRC-s lett (Loebbel holtversenyben), és felugrott hetediknek (állítólag neki és Grönholmnak ha nem is intermediate, de extra vágott slick gumijai voltak, tán ezért). Azaz csak gyűjtött két pontocskát, s ezzel valahogy megőrizte vezető helyét az összetettben, hihetetlen.

Loeb hát a második, Sainz meg harmadik: 57-55-53 pont! Märtin mérgelődhet, mert a 14-ből 7 szakaszt megnyert, a végén mégis csupán harmadik lett - 43 pontja van (előtte még az itt pénteken búcsúzó Solberg 48-cal). És aztán Grönholm, McRae, 38 és 36 ponttal - nagyjából már esélytelenül.

Szóljunk még arról, hogy Burns és Sainz is tartja remek pontszerző formáját, előbbi csak egyszer, utóbbi kétszer maradt eredménytelen. Duval két nullás versenyt követően remekelt ezzel az ötödik pozícióval. Bugalski első pontját szerezte.

Még egy-két szám: a 14 szakaszból Märtin 7-szer, Loeb 5-ször, Panizzi 2-szer volt a leggyorsabb (csapatban sem kell nagyon bonyolítani hát: Ford 7, Citroën 5, Peugeot 2). Loeb ötödik, idei harmadik futamgyőzelmét aratta, és ezzel beérte Grönholmot (3-3, Märtin-Solberg 2-2, Sainz 1). És már a Citroën az idei legjobb, 4-3 a Peugeot-val szemben (és Ford-Subaru 2-2).

És még pár érdekesség: Négy Citroën volt a nyolcban. Auriol hiába végzett csak a 12. helyen, fényévnyire a legjobbaktól, megszerezte a Fabia első pontját (Mäkinen 10. helye is két csapatpontot ért a Subarunak). Illetve a 14-es gyorson a második az olasz Tarantino lett A7-es Renault Clióval. Harmadik-hetedik helyen sem WRC-s egység zárt, szörnyű. Hogy miképp történhetett meg? Az elit lement, az út meg hamar száradt, s mikorra a "kicsik" jöttek, tisztult a kép.

Következik a Korzikai rali október 16. és 19. között. (Aztán pedig, ne felejtsük: hamar, október 23. és 26. között a szintén aszfaltos Katalán rali. Zár a Brit rali, november 6-9.).

San Remo-i rali, végeredmény, élcsoport:
1. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) 4:16:33.7 ó (90,6 km/ó)
2. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206) + 28.3 mp
3. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 54.6 mp
4. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara) + 2:33.2 p
5. Duval, Prevot (belga, Ford Focus) + 3:58.9 p
6. McRae, Ringer (brit, Citroën Xsara) + 4:23.8 p
7. Burns, Reid (brit, Peugeot 206) + 7:09.5 p
8. Bugalski, Chiaroni (francia, Citroën Xsara) + 7:12.6 p
9. Robert, Bedon (francia, Peugeot 206) + 7:25.7 p
10. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza) + 7:32.2 p
11. Kresta, Tomanek (cseh, Peugeot 206) + 11:35.7 p
12. Auriol, Giraudet (francia, Skoda Fabia) + 14:49.1 p