Színmagyar csapat a Formula Königben

Vágólapra másolva!
Néhány autósportért rajongó ember hónapokkal ezelőtt elhatározta, felkarolja azokat a tehetséges magyar autóversenyzőket, akiknek segítségre van szükségük versenyzői karrierjük kibontakoztatásában. Megalapították a Tiger Racing Hungary nevű versenyistállót, amely a következő szezonban a német Formula König-bajnokság versenyein szeretné bizonyítani, hogy hazánknak is vannak tehetséges fiataljai.
Vágólapra másolva!

A Formula König elnevezésű versenysorozat első bajnokságát 1988-ban az azóta már hatszoros Forma 1-es világbajnok Michael Schumacher nyerte. Az eltelt évek alatt a bajnokság kiváló ugródeszkának bizonyult azon tehetséges pilóták számára, akik szerették volna magasabb kategóriákban is bizonyítani versenyzői tudásukat.

A pilóták azonos autókkal állnak rajthoz, amelyekbe egy 16 hengeres, 1400 köbcentis VW Polo motor került beépítésre. A versenygépek teljesítménye 120 lóerő, azonban semmiféle változtatás nem engedélyezett. A szigorú szabályok azt a célt szolgálják, hogy a versenyzők egyenlő feltételekkel vehessenek részt a megmérettetéseken, s így könnyedén rá lehessen bukkanni a tehetséges pilótákra.

A 2004-es, a 35. esseni motorshown bemutatott Formula König-autón egyébiránt több olyan változtatást eszközöltek, hogy a végeredmény nemcsak külsejében tér el az eddigi versenygéptől, hanem "menettulajdonságilag" is jobb lett. Az új első szárnyon a Forma-1 nyomai is fellelhetők: itt egy bónusz leszorítólap kapott helyet, és az egész felépítés erősebb lett, amely nagyobb tapadást és biztonságosabb vezetést eredményez, hasonlóképpen a megújult hátsó szárnyhoz. Az oldaldobozok is nagy változáson mentek át, a hűtő bemeneti nyílásai például a BAR autójára hasonlítanak. A hűtés és az aerodinamikai változások szintén pozitívan hatnak az autó menettulajdonságaira.

A versenyek zömét német pályákon rendezik (többek között Hockenheim az egyik állomása a sorozatnak), de a jövőben több európai ország is rendezési jogot kap. A Tiger Racing Hungary, mint nevében is felvállalja, teljesen magyar kíván lenni. Magyar pilótákkal, szerelőkkel, vezetőkkel és persze magyar támogatókkal és székhellyel. Utóbbival még lehetnek gondok, a bejegyzéseket ugyanis Németországban is el kell intézni (merthogy ott lesznek a versenyek), s egyelőre kissé akadozva mennek a dolgok. Mindenesetre amennyit eddig tudni lehet, hogy a bajnokság április végén rajtol, előtte márciusban a kötelező tesztelésen vesz részt az együttes.