Eger-rali hiányzókkal, újdonságokkal

Kezdődik a honi raliszezon. A sokszoros bajnok ifj. Tóthék, meg még sokan mások, illetve egy-két beharangozott gép nélkül, Eger környékén. A címvédő Benikék majdnem változatlan felállásban - új kategóriák mutatkoznak be.

Rövidke emlékeztető a tavalyi szezonról: Benik Balázsék (Ford Focus) nyertek, először, közben vébéztek is néha. Janikáék hiába hajráztak a fáradó 206-os Peugeot-val, csak másodikok tudtak lenni, nem jött össze a hetedik bajnoki arany.

Az abszolút dobogó harmadik fokára a legnépszerűbb Szabó Gergőék állhattak Skodával, az A8-as Asiék (Mitsubishi) alig maradtak le. Az N csoportban Spitzmüllerék (szintén Lancer), a kétkerekesek között Bútorék (Citroen) maradtak a topon. 2003-as végeredmény itt.

A 2004-es, 8 futamból álló magyar bajnoki sorozat első állomására (az első osztályba) jó sokan, 125-en neveztek, néhányan sajnos mégsem tudnak indulni. Így a sokáig verhetetlen Ifj. Tóthék, ezért hát nem láthatjuk már a Peugeot WRC-t, aztán Tagaiék (eladták az autót), valamint Asiék (büntetés, eltiltás miatt).

Start Autó Eger Rallye, április 2-4.
I. osztály junior
teljes táv 458 km 249 km
gyorsasági szakaszok száma 12 6
gyorsasági szakaszok hossza 150 km 50 km
útburkolat aszfalt (félmurva)
rajtceremónia péntek, 17 ó, Dobó tér
versenyrajt szombat, 8 ó, Stadion u.
céldobogó vasárnap, 14 ó, Dobó tér
website netrally.hu
eredménykövetés rally-live.hu
információs füzet ctrt.hu/itiner

Nem lesz ott még Egerben a Citroen új minibombázója, a C2-es, Bútorék egyelőre a Saxót hajtják. Lesz bezzeg vetélytársuk, mert itt az Ignis Super 1600-os Olléval és Kellerrel, meg Fiat Punto Holczerrel, VW Polo Kakuszival - Herczigék nem indulnak. Külön pontvadászatuk lesz az egyhatosoknak.

De vissza a WRC-sekhez: Benikékkel kapcsolatban fölmerült, hogy Hyundai Accentre váltanak, de marad a Ford Focus. Tavaly csak Szabóék skodáztak, idén Turiék, Angyalfiék és tán Tagaiék is, lesz hát remek sok Octavia. Vizinék (az N-es Subarut követően) egy Toyota Corollával, a 98-as bajnok Kissék ismét Subaru Imprezával próbálják felvenni a versenyt. Ja, Schleiderék meg egy Seat Córdobával.

Az N-eseknél Evo 8-as Lancerekről hallani, de Egerben még nem, persze így is jó meccs várható Spitzmüllerék, Oroszlánék, Szilágyiék, Tobakék, Szajkyék stb. közt. Turán Frigyes is visszatér a raliba egy A-s Lancer volánja mögött, Hidegékről nem tudni, megkapták-e a licencet. Csomó VFTS, Kernék révén egy Fiat Stilo, ilyen se volt még, miegymás.

A rali-ob menetrendje:
április 2-4.: Start-Autó-rali (Eger)
április 23-25.: 11. Tavaszi-rali (Miskolc)
május 20-22.: Duna-Alba-rali (Székesfehérvár)
június 17-19.: Szombathely-rali
július 9-11.: Veszprém-rali
augusztus 6-8.: 18. Budapest-rali
szeptember 17-19.: 37. Mecsek-rali
október 22-24.: 4. Őszi-rali (Tokaj)

A bajnok felkészült a szezonkezdésre

A magyar bajnok Benik Balázs új navigátorával, Doromby Zoltánnal túl van az első verseny felkészülésének nagyján. A mindenki számára új, egri verseny a párosnak is nagy kihívás: új környezetben, megerősödött és új ellenfelekkel, egy még ismeretlen szerepben, a legyőzendő versenyzőkében állnak oda a péntek esti rajthoz.

Forrás: MTI
Benik Balázs: "Az egész csapat várta már az évkezdést, úgyhogy jó végre megint benne lenni. Nagyon sokat dolgoztunk a holtszezonban, újragondoltunk mindent és remélem, hogy ennek meglesz az eredménye. Bizonyára minden csapat, versenyző így volt ezzel, tehát kíváncsian várom, hogy mi lesz az első futamon. Sok mindent hallani, majd meglátjuk, mi lesz. Azt mondhatom, hogy mi felkészültünk, várjuk a pénteki rajtot."

"Maga a verseny nagy kihívás lesz, hiszen szinte teljesen új környezetben van. Tavaly ugyan már jártunk erre, de pont ezeken a pályákon nem voltunk. Amit eddig láttam, nekem nagyon tetszett, most úgy látom, egy jó, ritmusos verseny lesz. Jók a pályák, bár az út minősége sok helyen nagyon rossz, de azt ígérték, hogy ki lesz javítva. Akkor már rendben lesz minden, és szerintem egy jót tudunk majd vívni."

Doromby Zoltán: "Ez lesz az első közös versenyünk a magyar bajnokságban, tehát számomra mindenképpen különleges esemény. Ráadásul a verseny is új, tehát jó sok feladatot kell majd megoldanunk. Ebben az évben ezt a párost akarja majd mindenki megelőzni, ezért nagyon fontos, hogy mindent pontosan, átgondoltan tegyünk. Ennek szellemében készültünk a szezonnyitóra; nagyon alaposan felírtunk mindent, ezerszer is átbeszéltük, hogy mi, hogyan legyen. Én bízom benne, hogy hiba nélkül vesszük majd az idei első akadályt." (benikmotorsport.hu)

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK