Folytassa, Mosley!

Vágólapra másolva!
Csütörtöktől vasárnapig a 16 futamból álló vb-sorozat hatodik versenyén, a görögországi Akropolisz-ralin porol (avagy dagonyázik) a mezőny. Visszatér a Skoda, a juniorok is meccselnek, minden bizonnyal ismét izgalmas hétvége elé nézünk. A múlt a Ford (és az észt Märtin) sikerét ígéri. Ha valaki kiesik, folytathatja másnap - új szabályokat próbálgatnak, már most.
Vágólapra másolva!

51. Akropolisz-rali, Görögország. Azaz Ciprus után, Törökország előtt - jó kis murvás időszak a keleti mediterráneumban. Ez a Lamia központú futam valamivel gyorsabb (tavaly 80 km/ó fölött volt az átlag szemben a ciprusi 64-gyel és a török 74-gyel) a "testvéreinél", meg hát a múltja, respektje is komolyabb. Forróság, ugratók, kövek. Ha esik, sár, csúszkálás, dagonya. És nemsoká lesz (vagy nem) ugye egy olimpia is Görögországban, főképp Athénban és környékén, de jó nekik!

A 16 futamból álló vb-sorozat hatodik állomása 22 szakaszból (377,13 km) áll, az össztáv 1438,48 km. Start csütörtök este egy kis szuperspeciállal - a legjobb időt Grönholm érte el, a címvédő Solberg második, Sainz harmadik lett -, pénteken 8 gyors (143,2 km) jön, szombaton 7 (133,18 km), vasárnapra elvileg 6 marad (98,5 km). Szuperspeciál péntek és szombat este is lészen. A leghosszabb gyors 32,55 km-es.

A versenyre 75 páros nevezett, végre valami. A gyáriak úgy néznek ki, hogy:

Ford: Märtin, Duval
Citroën: Loeb, Sainz
Subaru: Solberg, Hirvonen
Peugeot: Grönholm, Rovanperä
Mitsubishi: Panizzi, Sola

És egy csomó induló privát WRC-vel: Schwarz és Gardemeister (Skoda Fabia), Tuohino, Warmbold, Kresta, Viita, Vovosz és Papadimitriu (Ford Focus), Stohl, Carlsson, Voullioz és Perez-Companc (Peugeot 206), Välimäki és Béres (Hyundai Accent), illetve Ginley (Subaru Impreza). Csupa ismerős név, népes mezőny, szép dolog.

És a nyitó Montét követően újra JWRC - ott Bernardi (Renault Clio) nyert, a suzukisok tutira nagyon vissza akarnak vágni, meglátjuk. Bemutatkozik a Ford (Pumát váltó) Fiestája, a finn Latvalánál a labda. A vébés N-esek most pihennek (ami mondjuk azt jelenti, hogy nem egy közülük azért csak elindul privátban vagy más kategóriában vagy akárhogy, bárhogy).

És egy kis esélylatolgató, meg hírek röviden:

Tavaly Märtin nyert Sainz és Solberg előtt, első győzelme volt az észt kiválóságnak. A Focusnak meg zsinórban a negyedik az Akropoliszon, nagyon fekszik ez a futam a Fordnak.

Görögországi győztesek a közelmúltban:
2003: Märtin, Park (Ford Focus)
2002: McRae, Grist (Ford Focus)
2001: McRae, Grist (Ford Focus)
2000: McRae, Grist (Ford Focus)
1999: Burns, Reid (Subaru Impreza)
1998: McRae, Grist (Subaru Impreza)
1997: Sainz, Moya (Ford Escort)
1996: McRae, Ringer (Subaru Impreza)
1995: Vovosz, Sztefanisz (Lancia Delta)
1994: Sainz, Moya (Subaru Impreza)
1993: Biasion, Siviero (Ford Escort)
1992: Auriol, Occelli (Lancia Delta)
1991: Kankkunen, Piironen (Lancia Delta)
1990: Sainz, Moya (Toyota Celica)

Láthatjuk, az aktív mezőnyből Sainz mesteré a legtöbb siker, 14 éve már, hogy Sanyi bácsi éppen ezen a versenyen állhatott fel első ízben a dobogó tetejére.

Csapatról csapatra: a pontversenyben vezető Ford elsősorban Märtinben bízhat, Duval még soha nem ért célba az Akropoliszon. A Citroën feljövőben, alig lemaradva, egyéniben meg Loeb az élen, és hát a másik Xsara volánját egy bizonyos Carlos Sainz tekergeti... A Peugeot blamált Cipruson - hiába tűnt úgy, hogy megvan a 307-es első győzelme, szabálytalan vízpumpa miatt oda lett a remek eredmény. Ezzel együtt bizonyították, hogy nagyon gyorsak, amúgy Grönholm és Rovanperä is egész jól szokik teljesíteni a görögországi ralin.

Ahogy a világbajnoki cím védője, Solberg is, Subaruék pedig végre komolyan gondolják - minden versenyen számolni kell velük. Hirvonen is formában, pár pontra ezúttal is jó lehet. A Mitsubishinek eddig annyira rémes a szezonja, hogy előbb-utóbb csak kijön a lépés - Panizzi mellett most Sola vezet egy Lancer WRC-t.

És visszatér a Skoda a Fabia WRC-vel, persze csak egyéni pontokért hajtva. De nem is ez a fő cél, hanem a fejlesztés-tesztelés-igyekvés, meglátjuk. Mindenesetre valami eredményt is csak fel kéne mutatni, mert különben, anélkül állítólag veszélyben a jövő évi szereplés.

És egy mondat erejéig még vissza a Peugeot-kizárás után Loeb-győzelemmel véget ért Ciprusi ralihoz: a franciának így megvan az első murvás nyerése. Idén ötből hármat behúzott, nagyon világbajnok akar lenni, csapata, a Citroën meg nem feltétlen adná ki kezéből a stafétabotot, vélhetőleg.

SupeRally

És még valami, frissiben: már most, azonnal kipróbálják, milyen is feladni és mégsem. Azaz debütál a 2005-re tervezett SupeRally rendszer azon része, hogy ha valaki az első két nap valamelyikén kiesik, másnap esetleg folytathatja, gyűjtheti a versenykilométereket, a tapasztalatot (pontot nem, és helyezetlen marad). Már ha meg tudják javítani a kocsit, meg ha van kedve, ereje. És a nézők is láthatják a kedvenceiket az utolsó pillanatokig, hűha.

Szó van még arról is, hogy a későbbiekben minden nap kapnának (bónusz)pontot a legjobbak - na ezek olyan újabb szabálymódosítások, amelyekkel az illetékes elvtársak népszerűsíteni akarják a sportágat, egyben nevetségessé teszik magukat és a ralit is, illetve egyeseket végleg eltántorítanak a versenyzéstől, bizony. Például Sanyibá nyilatkozta a napokban, hogy tuti visszavonul, ha ezt a hülyeséget is meglépi az FIA. Max Mosley elnökletével.

Egy-két csapatvezető és pilóta viszont üdvözölte a döntést, kiemelve, hogy idén van még 11 futam, jól átrághatják, miként is legyen a jövőben, mi a legjobb minek, kinek.