Gálék nyerték a G-Roby kupát

Vágólapra másolva!
Hétvégén zajlott a Premier Motorsport Club rendezésében a nyáron elmaradt G-Roby Kupa, mely a Magyar Köztársaság 2004. Évi Országos Terep-rallye Bajnokság hivatalos versenye, a bajnokság hatodik, dupla szorzós futama volt.
Vágólapra másolva!

A verseny központja a - már jól ismert - dabasi Kardos-tanya, amiről elmondhatjuk, hogy mindenkinek egyik kedvenc pályája. Az I. RKB Kupán már köröztek ezen a pályán a négykerekesek, ezúttal minden nap teljesíteni kellett ezt a körpályás gyorsasági szakaszt.

Az első napon a bajnokságban vezető Gál István remek formával mindkét szelektív szakaszt megnyerte. "Rég versenyeztünk, úgyhogy mindenkiben volt egy kis izgalom, nagyon vártuk már ezt a hétvégét. Az autó jól működik, bár egy kicsit küszködtünk a motorral a szűkítő miatt, de folyamatosan fejlesztjük."

Második helyen az új csapatnál új autóval versenyző Szabó Zoli, Tagai Robi páros állt. Saját elmondásuk szerint egyelőre még finoman bántak az autóval: "Ismerkedünk még mindennel, ezért nem is akartuk nagyon széthajtani az autót. A bajnokság most mindennél fontosabb számunkra, amit lehet, bevállalunk a pályán" - mondta Szabó Zoli. Csasztvan Balázs az első szelektív végén három keréken érkezett be a szervízbe, ugyanis az utolsó kanyarokban a jobb első felnije kiszakadt a helyéről.

A második nap a maga öt gyorsaságijával (összesen 155 versenykilométer) alaposan átrendezte az addigi sorrendet. A nap negatív szenzációját a bajnokságban vezető Gál István (Baba) produkálta: egy alattomos bukkanónál nem csupán autója szenvedett könnyebb sérüléseket, hanem navigátora, Oroszlán Tibor is, aki az arcát ütötte meg. Tibit kórházba vitték kivizsgálásra, ahol azt javasolták, jegelje a zúzódást, majd hősiesen végigversenyezte a hétvégét.

Ugyanezen a gyorsaságin történt, hogy az egyik jelnél az addigi első négy autó igen csúnyán eltévedt, s mire visszataláltak a helyes ösvényre, Horváth Béla (Gombi) már átvette a vezetést, és ki sem engedte a kezéből a nap végéig. "Végre igazán összeállt az autónk, a legnagyobb probléma az volt vele, hogy nagyon koszos lett. Ez a helyezés a jó autón meg egy kis szerencsén múlt" - mondta Gombi.

A második helyet szombati kalandjai ellenére is a Gál, Oroszlán páros foglalta el, míg a harmadikat az ezúttal Bagics Róberttel induló Ács László szerezte meg. "Kicsit csalódott vagyok, mert az abszolút második helyre vártam magunkat. Az első két szelektíven jól mentünk, a harmadikon viszont eltévedtünk és időt vesztettünk. A navigátorommal is és az autóval is meg vagyok elégedve" - értékelt a nissanos versenyző.

Szabó Zoltánék a pénteki ezüstös pozícióból a negyedik helyre csúsztak vissza. Az első két gyorsaságin viszonylag jól mentek, a harmadikon viszont először Babáéknak segítettek, majd eltévedtek, és a kettő együtt komoly időveszteséggel járt. Az utolsó két gyorson igyekeztek minél többet behozni a hátrányból, de a célban érthetően voltak nagyon csalódottak.

Az utolsó napon három gyorsaságin összesen mintegy 80 versenykilométer várt a mezőnyre. A Gál, Oroszlán páros reggelre többé-kevésbé kiheverte fizikai és lelki sérüléseit, s mindjárt az első szelektíven visszavette az első helyet, amit aztán meg is tartott a nap (és a verseny) végéig. Gombiéknak így maradt a második hely, amivel a mercedeses páros elégedett is volt.

Mögöttük ádáz csata dúlt a harmadik helyért Ács László és Szabó Zoltán között. Szabó a második gyorson behozta Ácsot, öt kilométerrel az utolsó gyorsasági vége előtt viszont a kardánkereszt megadta magát, s Szabóék lecsúsztak a dobogóról.

Benyóék egész hétvégi féltengely-kálváriája vasárnap is folytatódott, ráadásul az első gyorsaságin turbó nélkül voltak kénytelenek közlekedni, ennek ellenére az ötödik helyen értek célba. Kristóf Mártonnak mozgalmas napja volt: az első szelektív első kanyarjában fának mentek, a második gyorson eltévedtek, az utolsón pedig a hengereknek átlagosan a fele volt hajlandó muzsikálni, így összességében hatodikak lettek.

Kéryék - veszítenivalójuk nem lévén - a nap folyamán "győzelem vagy halál" csatakiáltással közlekedtek, és a kilencedikről a hetedik helyre jöttek előre. A szombati ötödik Murczin Zsolt autójában az első gyorsaságin a lengőkar adta meg magát, kénytelenek voltak tehát a forfait büntetést igénybe venni.

A G-Roby Kupa valószínűleg fekete hétvége lesz a Liszi-Rack páros számára, ugyanis a pénteki napon eltévedtek, és két GPS ellenőrző pontot is kihagytak. A páros az ilyenkor járó egyórás büntetést már képtelen volt ledolgozni, pedig a Mitsubishi jól szerepelt a mért szakaszokon, volt, ahol a legjobb időt érte el. Lisziék így a tizedik helyen végzeztek és összesen két pontot kaptak, amellyel elvesztették a bajnoki abszolút második helyüket.

Abszolút végeredmény:
1. Gál István, Oroszlán Tibor 4:04:15 ó
2. Horváth Béla, Tóth György + 3:45 p
3. Ács László, Bagics Róbert + 10:27 p
4. Szabó Zoltán, Tagai Róbert + 12:32 p
5. Benyó Miklós, Maurer Péter + 22:21 p
6. Kristóf Márton, Hujber Imre + 27:01 p
7. Kéry Szilveszter, Szegedi Ferenc + 27:31 p
8. Lukács András, Ferke Viktor + 31:02 p
9. Zelkó Zoltán, Gráner Ferenc + 1:05:03 p
10. Liszi László, Rack György + 1:21:57 p
11. Murczin Zsolt, Szabó Győző + 3:48:58 p

Géposztályok eredménye (T2/2):
1. Szabó Zoltán, Tagai Róbert
2. Kristóf Márton, Hujber Imre
3. Kéry Szilveszter, Szegedi Ferenc
4. Zelkó Zoltán, Gráner Ferenc
5. Murczin Zsolt, Szabó Győző

T2/3:
1. Gál István, Oroszlán Tibor
2. Horváth Béla, Tóth György

T2/4:
1. Ács László, Bagics Róbert
2. Benyó Miklós, Maurer Péter
3. Lukács András, Ferke Viktor

Amatőr kategória eredménye:
1. Eser András, Zlatzky Csaba (3.D. Racing ASE, Mitsubishi Pajero)