Július végén lesz a Magyar, megmenekült a Brit Nagydíj

2004.10.13. 15:47

Az FIA Világtanácsának szerdai, párizsi ülése után kihirdették az előzetesen hivatalosnak ígért, de még mindig csak ideiglenes versenynaptárat. A Magyar Nagydíj augusztusról július utolsó napjára került, maradt a Brit Nagydíj, három futam időpontja még nem ismeretes.

A Forma-1 történetében először 19 futam után hirdetnek majd világbajnokot 2005-ben, már amennyiben az előzetesen hivatalosnak ígért, az FIA Világtanácsának szerdai, párizsi ülése után mégis csak ideiglenes formában kihirdetett versenynaptár lesz az "igazi". A véglegesítés a december 10-i tanácskozáson várható, a naptárban egyelőre megjegyzéssel szereplő Silverstone addig kapott haladékot szerződéses problémái rendezésére. Az FIA a Francia és a San Marinó-i Nagydíjat is csillaggal jelölte meg, azok megtartása kétséges.

A Magyar Nagydíj tradícionális augusztusi időpontja (1986 óta mindig ebben a hónapban rendezték) megváltozott, jövőre július 31-én lesz a hungaroringi futam. A minden évben szokásos, teszttilalommal egybekötött háromhetes szünet így "utánunk" lesz, a naptárba a várakozásoknak megfelelően bekerült Török Nagydíj előtt. Az olasz és belga futam helyet cserélt.

A lista másik meglepetése, hogy az előzetes tippekkel ellentétben nem a Brazil, hanem várhatóan a Kínai Nagydíj lesz a záró viadal (a szervezők erőteljesen lobbiztak ezért), ennek időpontja egyelőre nem ismeretes. Csupán annyi valószínűsíthető, a szállítási költségek minimalizálása végett az október 9-i japán verseny után lesz.

Palik elégedett


"Régen rossz lenne, ha meglepődtünk volna a döntés hallatán" - mondta a Hungaroring Sport Rt. elnöke, Palik László az [origo]-nak. "Ez a létező legideálisabb időpont a futam számára, minthogy az Európai Unió tagországaiban 2005 augusztus elsejétől tilos dohánytermékeket reklámozni. Abban, hogy ez az időpont megvalósulhatott, nagy szerepe van Frank Tamásnak, és Gerstl Péternek, az Ostermann Formula-1 Kft. részéről." És hogy mi lesz 2005 után? "Az aktuális problémát megoldottuk, ezen majd jövőre kezdünk el gondolkodni" - zárta nyilatkozatát Palik. 

Nem kapott időpontot az Európa és Amerikai Nagydíj sem, előbbi várhatóan május 29-én vagy június 5-én kerül megrendezésre, utóbbi valószínűleg június 19-én (amennyiben mégsem lesz brit futam, egy héttel később). Eredetileg június 12. lett volna az időpont, csakhogy a szervezők jelezték, a május 29-i Indy 500 után legalább három hétre van szükségük, hogy átalakítsák a pályát.

A Concorde-egyezmény értelmében maximum 17 futam rendezhető egy évben, Bernie Ecclestone-nak a "bónuszokért" fizetnie kell a csapatoknak. Csakis abban az esetben elképzelhető a lentebb ismertetett versenynaptár életbe lépése, ha az anyagi kérdésekben megegyezés születik Ecclestone és az istállók képviselői között, de mivel ezzel idén sem volt gond, valószínűleg jövőre sem lesz. Amennyiben mégis, a Francia és San Marinó-i Nagydíj lehet az áldozat, minthogy számos együttes főhadiszállása található Silverstone közelében.

A 2005-ös tervezett versenynaptár:
március 6.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
március 20.: Malajziai Nagydíj, Sepang
április 3.: Bahreini Nagydíj, Bahrein
április 17.: Francia Nagydíj, Magny-Cours*
április 24.: San Marinó-i Nagydíj, Imola*
május 8.: Spanyol Nagydíj, Barcelona
május 22.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Európa Nagydíj, Nürburgring (időpont később)
június 12.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Amerikai Nagydíj, Indianapolis (időpont később)
július 3.: Brit Nagydíj, Silverstone*
július 17.: Német Nagydíj, Hockenheim
július 31.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
augusztus 21.: Török Nagydíj, Isztambul
szeptember 4.: Olasz Nagydíj, Monza
szeptember 11.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
szeptember 25.: Brazil Nagydíj, Interlagos
október 9.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Kínai Nagydíj, Sanghaj (időpont később)

*a futamok megtartása kérdéses, nincs aláírt szerződés

-knd-

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK