Már tesztelik a C4 WRC-t

Vágólapra másolva!
A napokban megtették az első tesztkilométereket a világbajnok Xsarát váltó C4 WRC-vel. A Citroën új raliautóját tehát javában fejlesztik, élesben először a következő szezon második felében vethetik be.
Vágólapra másolva!

A genfi autószalonon mutatták be, a szeptember 25-én kezdődő párizsi seregszemlén pedig már a teljes csapat ott pózol majd a C4-es mellett, némi tapasztalat birtokában is. Azzal együtt, hogy nem éppen az első címére hajtó Sebastien Loeb, vagy a kétszeres világbajnok Carlos Sainz teszi az első tesztkilométereket az autóba - ők "csak" a jelenlegi legjobb Xsarát terelgetik a tavalyihoz hasonlóan felülmúlhatatlanul.

A C4-et a Versailles-Satory-i bázis környékén próbálgatta egy szerencsés mérnök a Citroën sportrészlegétől. Tapasztalatokról természetesen még mit sem tudni, ennél azonban fontosabb, hogy leghamarabb a 2005-ös évad második felében váltja a Xsarát. Hogy hol, melyik versenyen, még nem ismert. Aztán 2006 már a C4 éve, debütáló szezonja.

A Xsarával kapcsolatban azt azért jegyezzük meg, hogy pillanatnyilag a legmegbízhatóbb konstrukció, s bár a technika kiforrott, egyáltalán nem régi. Ahogy a konkurencia merőben új géppel (Peugeot 307) vagy friss fejlesztéssel (Ford Focus, Subaru Impreza) jött ki, a Citroën sem tétlenkedett - lépést kell tartani, sőt lépéselőnyben muszáj maradni.

rally-live.com

A 2003-as világbajnok konstruktőr az idei - eddigi - 11 futamon 6 győzelmet és további számos dobogós helyezést tudhat magáénak, és hát az első pozíciót komoly előnnyel. És valószínűleg már az egyéni abszolút siker is az övék, pontosabban Loebé lesz, felhőtlen lehet hát az öröm. (Szigorúan zárójelben: egy új modell betörése soha nem problémamentes. Azért a C4-gyel nem fürödhetnek be úgy, mint a C2-vel, a Super1600-ban jobbára még mindig a Saxóval igyekeznek...)

Az XU7JP4 jelű erőforrásból kidolgozott kétliteres, feltöltött, soros négyhengeres, alumínium blokk (kb. 5500-nál) 315 lóerő körül tud, ennél sokkal durvább a nyomaték, olyan 580 Nm. Már 2750-es fordulaton. Az utcai C4 kupé alapjaira épített WRC-kasztni hossza 4275, szélessége 1800 mm. A tengelytáv 2608, a nyomtáv elöl és hátul is 1600 mm, utóbbi már 2005-ös szabály szerinti.