Solberg diktál, Bútor szenved, Benik kiállt

Vágólapra másolva!
A világbajnok Petter Solberg növelte az előnyét a Szardíniai rali második napján, a norvég subarus mögött már második a pontversenyben vezető, francia Sebastien Loeb (Citroën). Harmadik meg utóbbi csapattársa, a spanyol Carlos Sainz. Honfitársaink közül Benikék feladták a durvamurvás futamot, Bútorék a 25. helyen kalandoznak.
Vágólapra másolva!

Hét szakasz és 147,99 km volt a szombati adag, és hát nem változtak a körülmények, miért is változtak volna. Száraz brutálterep, sok kieső. Búcsúzott például a kilencesen Rovanperä (307-esének elektronikája, váltója adta föl), de honfi- és csapattársa, Grönholm sem járt sokkal jobban: bekrepált a turbója, ezüstös pozícióból visszacsusszant "ezrediknek".

Kiesett még (Gardemeister után) a másik skodás, Schwarz is, jól kitört a kereke. A privát WRC-sek közül nem úszta még meg Vouilloz, és hát Benik sem. A magyar bajnoki címvédő a nyolcason állt ki, csak nem akart működni az a fránya szervó. Nagy kár, mert Balázsék nemcsak tapasztalatot, de kis szerencsével pontot is szerezhettek volna.

"Nagyon sajnálom, hogy egy ilyen lehetőséget kellett kihagynunk! Az első 10-ben, az élen harcoltunk a WRC-k között, de a szervó többszöri meghibásodása miatt értelmetlen lett volna a további versenyzés, és így csak negatívan befolyásoltuk volna a Super 1600-osok futamát" - nyilatkozta Benik.

Bútorék péntekhez képest az abszolút 25. helyig kapaszkodtak föl, de ezen a napon sem tudták kiautózni magukból, amit ki tudtak volna. 32., 31., 25., 29., 25., 26. és 23. időt saxóztak sajnálatosan beszorulva a lassabbak közé, nyelve a port és ezektől szenvedgetve.

JWRC: Andersson (abszolút tizedikként) vette át a vezetést, de mögötte is még négy suzukis egység inal (Baldacci, Wilks, Aava és Katajamaki).

És akkor az elejéről és a szakaszokról: a szombati első négyet (28,62; 9,6; 34,21 és 4,21 km) Solberg nyerte. Grönholm a kilencesen esett csúnyán vissza, dadogott, köhécselt, sőt majdnem kilehelte lelkét a 307-es. Duval meg csúnyán megtörte Focusát, de versenyben maradt. Rovanperä mehetett zuhanyozni.

A 11-esen (28,62 km) Grönholm "visszatért" és megtörte Solberg egyeduralmát, a 12-esen (9,6 km) aztán újfent Solberg volt a leggyorsabb. Azaz iszonyatosan elpáholta a teljes mezőnyt, előnye több mint egy perc. Na de ki a második? Persze, hogy Loeb. Okosan, taktikusan és óvatosan megyegetett a pontversenyben éllovas extornász, már annyiszor írtuk, hogy neki ez tökéletes, hogy töbször már nem is.

A harmadik helyen a másik xsarás, ergo Sanyibá nyomul, de alig pár mp-cel Märtin előtt. Ötödik Navarra (!!!!!!!!!!!!!!), a helyi menő subarus, de fényévnyire a Sainzot üldöző Märtintől, hatodik Duval, hetedik a jó öreg 206-ossal tépő Henning Solberg, Petter bátyja, nyolcadik a szintén talján, N-es Lancert taposó Galli.

Ja, és a záró 13-as: Solberg győzött... Erdőtűz miatt késtek a srácok. Na nem a verseny közvetlen útvonalán, de a közelben égett a fa meg a bokor meg az avar. No ennyi.

Azt még ne hallgassuk el, hogy a pénteken kiesett, az új (vagy már nem is annyira új) szabályok adta lehetőséggel élő Hirvonen parádés időket ért el, nagyon eltalálták hát a beállításokat a Subarunál, a versenyen kívüli részeredményei alapján Gardemeister is erősen pontszerző lenne a Skodával, ha hivatalosan 15 km-nél tovább tartott volna számára a Szardíniai rali.

Vasárnapra elvileg 6 gyors maradt 77,68 km-rel, pezsgőzés koradélután.

1. Szardíniai rali, az élcsoport állása két nap után:
1. P. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) 3:44.43.7 ó (82,1 km/ó)
2. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) + 1:11.5 p
3. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara + 2:22.6 p
4. Märtin, Park (észt, Ford Focus) + 2:25.5 p
5. Navarra, Fedeli (olasz, Subaru Impreza) + 8:39.8 p
6. Duval, Prevot (belga, Ford Focus) + 9:31.6 p
7. H. Solberg, Menkerud (norvég, Peugeot 206) + 12:06.0 p
8. Galli, D'Amore (olasz, Mitsubishi Lancer) + 18:38.5 p
... 15. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307) + 26:06.9 p
... 25. Bútor, Táborszki (magyar, Citroën Saxo) + 48:04.4 p

Figyelje DuEn oldalát, ahová folyamatosan érkeznek a hírek, SMS-ek a magyar résztvevőktől!