Marad a Ford a WRC-ben

Vágólapra másolva!
A motorsport-programját költségcsökkentésileg és imidzsileg felülvizsgáló, az F1-ből kivonuló Fordnál bejelentették: a kékoválos márka további négy évre mindenképp marad a ralivébében. Sőt, megszellőztettek egy 2006-os RS-koncepciót is.
Vágólapra másolva!

Jó hír a ralifanoknak: nem száll ki a Ford! Két verzióról lehetett mostanság hallani: vagy teljesen vagy részlegesen felszámolják a WRC-bizniszt, de nem, mégsem. Meghozták a döntést: úgy a ralielitben (a JWRC-ben is), mint egyéb sorozatokban (túra, Fiesta ST kupa, Formula Ford) bizony indulni akarnak és fognak.

A jövőben, legalább négy évig még mindig a rali lesz az elsődleges tevékenység, és marad az 1997 óta tartó M-Sportos együttműködés is Malcolm Wilson irányításával. Az M-Sport fejleszti és viszi a Ford következő versenygépét, a várhatóan 2006-ban debütáló Focus RS WRC-t, valamint csiszolja, tökéletesíti a Super 1600-os Fiesta JWRC-t is.

Az új WRC-nek természetesen az új Focus az alapja, s ami még izgalmasabb, a Ford következő alsóközép-kategóriás kocsijából túraautót is készítenek. És jön egy frissítetett Fiesta ST is.

A raliból kiszállás hírére rögvest felröppentek a pletykák, ki hová megy, kinek hol lesz állása, stb. Ami biztos: tudása és eredményei alapján mind Märtin (de főleg ő), mind Duval átigazolhat a PSA-tesókhoz, a jelenlegi legjobbhoz és a közelmúlt bajnokához, a Citroenhez és a Peugeot-hoz.

Forrás: fordrallyesport.com

Ford Focus RS WRC 2006

Így viszont könnyen elképzelhető, hogy maradnak, vagy legalábbis valamelyikük, persze az is biztos, hogy a fizetések fontos szerepet játszanak a döntésben mindkét oldalon. A Fordnál annak idején éppen azért hagyták elmenni a két világbajnok élő legendát, Sainzot és McRae-t, mert túl sok pénzt vittek el, míg a jövő generációja sokkal olcsóbb, de alig gyengébb. Még.

Forrás: fordrallyesport.com

Ford Fiesta JWRC és Focus WRC

Sainz bezzeg visszavonul, de hagyjuk egyelőre a találgatásokat, annyi, de annyi variáció lehetséges, hogy sok. Lényeg, hogy a Citroen, a Peugeot és a Subaru mellett tehát deklarálta a negyedik nagy, a Ford is, hogy marad, s hogy a Mitsubsihi meg a Skoda is újra támad, remek 2005-ös szezonnak nézünk elébe több gyári csapattal, több WRC-vel, elvileg... Aztán ugye vissztér a Hyundai, s akkor olyanokról még nem is beszéltünk, hogy a Suzuki állítólag nagyon kacérkodik a WRC-gondolattal, és nemcsak a Suzuki.

Forrás: fordrallyesport.com

Ford Focus Touring

És még egy szempontból közelítve a friss hírt: a világbajnok Citroen már gőzerővel fejleszti és teszteli a Xsara utódját, a C4-et, a Peugeot-nak a 307-ese még gyerekcipőben, a Skoda Fabiája és a Mitsubishi Lancerje szintén, a Hyundai zsírúj Accenttel (?) jön majd ki, a Subaru "percenként" frissíti az Imprezát - nos ebbe a körbe érkezik az új Focus RS WRC. De előbb a jelenlegi versenyautó 2005-ös változata.

És hát azt tudjuk, hogy aszfalton az egyik, ha nem a leggyorsabb a Focus, murván is képes nyerni, idén ezüstérmes, csak a Citroen tudta elnáspángolni, és tavaly azt mondták, úgy fogalmazott Wilson bácsi, hogy 2005-2006-ban reális az arany...