Vágólapra másolva!
Lassan bezárul a WRC-kör: kiderült, hogy a cseh Roman Kresta lesz a Ford ralicsapatának más(od)ik pilótája.
Vágólapra másolva!

Pár nappal azután, hogy bejelentették, a korábban skodás Toni Gardemeister a Fordnál folytatja, teljes a csapat: a finn mellett egy cseh versenyző vezethet 2005-ben gyári Focus RS WRC-t. Ahogy Gardemeister, úgy a 28 éves Roman Kresta sem tapasztalatlan ifjonc, 2001-es görögországi vb-debütálása óta 20 futamon állt rajthoz.

Kresta 1994-ben kezdett ralizni, hazája kétszeres bajnoka Octaviával, a Skodán túl még Bozian-féle 206-os Peugeot-val (M-Sportos Focusszal, Subaru Imprezával, Hyundai Accentel is) nyomult. Navigátora Jan Tomanek.

"Romant hét jelölt közül választottuk ki" - mondta Malcolm Wilson, a Ford csapatfőnöke. "Ahogy új kollégájának, Gardemeisternek, úgy érzem, neki sem volt még soha olyan jó autója, hogy igazán meg tudta volna mutatni, mire is képes. Egy-két kiváló részeredményt már elért, illetve nagyon jó tesztpilóta." Hogy kik voltak a "hatok", arról nincs információ.

Kresta (és Gardemeister) már barátkozik is a Forddal, Svédországban tesztelnek a kékoválosok. Még ugye a jelenlegi modellel - közben M-Sporték gőzerővel fejlesztik az új Focus alapjaira épülő, 2006-ban érkező gépet.

Míg Gardemeister ugye jobbára murván villog, Kresta neve aszfaltralikon szokik jól feltűnni. Azaz elvileg maradhat csúcsközelben a Ford, persze nagy kérdés, tudják-e pótolni a már nemcsak nagyszerű Markko Märtint és Francois Duvalt. Az észt csillag Focusról 307-esre, a belga titán Xsarára nyergelt át.

Érdekes mindez annak fényében is, hogy mindkét PSA-csapatnak a 2005-ös lesz (elvileg) az utolsó szezonja, miközben a Ford jelezte: újabb négy évig tuti marad az elitben. Azt se felejtsük el, hogy Sainz és McRae távoztakor a kékoválosok azt hangsúlyozták: a fiatal tehetségeket fogják nyomni költségcsökkentésre is törekedve, egyre jobbak és jobbak lesznek, hogy 2005-2006-ban már övék legyen a trón...


Ja, Kresta fordos szerződésével sajnos (ennyi szubjektum tán megengedhető), szóval nagyon sajnos úgy fest, McRae-t jövőre sem nagyon láthatjuk a WRC-ben... Mert állítólag tárgyaltak a kékoválosokkal is úgy McCrash, mint pártfogoltja, Meeke ügyében, de Kresta minden bizonnyal nagyságrendekkel olcsóbb, sőt, elképzelhető, hogy nem kevés szponzorpénzt is vitt magával.

No, egyelőre ennyit, várjuk a Subaru és a Mitsubishi bejelentéseit. Meg a rajtot a Montén (január 21-23.), jó másfél hónap.