Második félidő - Argentin rali

Vágólapra másolva!
A 16 futamból álló szezon kilencedik állomásán verseng hétvégén a ralielit, az európai, mediterrán meccseket követően mostan argentin murván. Persze mindenki győzni szeretne, és elkapni az egyeduralkodó Loeböt. A Citroen francia csillaga bezzeg újabb rekordra tör.
Vágólapra másolva!

Ha csak egy verseny erejéig is, de átrándult a WRC a tengerentúlra, jelesül Dél-Amerikába, Argentínába - unalmas volt már ez a sok európai, mediterrán csapatás (Szardínián, Cipruson, Török- és Görögországban). Ezzel együtt a "borítás" ismét murva, de gyors, laza, más. Pampákon, hegyekben tekeregnek a szakaszok, van magaslati erőpróba is, az időjárási és útviszonyok kiszámíthatatlanok, azaz minden adott egy izgalmas, húzós kis meccshez. A nagy forróság után ottan lehet tél esővel, köddel, sárral akár - a változatosság gyönyörködtet.

Korábban Oroszlánék kedvence volt ez a rali, tavaly bezzeg Sainz mester nyert (Loeb és Duval előtt...), hogy 26 futamgyőzelmével minden idők legsikeresebbje legyen ebből a szempontból. Nos, a matador többé már nem szolgálja alázattal a Citroent, török- és görögországi pontjai így is az első helyre repítették a címvédő konstruktőrt.

Na de Sainz letette a lantot, a Ciprus után kitessékelt Duval visszatér, és minden erejével, sőt azon felül is az a cél kell, hogy lebegjen a szeme előtt, miszerint minél több ponttal kell gazdagítania kenyéradóját, meg hát ezzel a lendülettel elvenni a riválisoktól, ésatöbbi.

Közben Loeb nyugodtan teperhet egyéni duplázásilag, meg akár még újabb rekordot is dönthet, ha Fortuna őnagysága nem pártol el mellőle. Szezonbéli hetedik, zsinórban hatodik győzelmére készül, ez meg már nem, hogy párját ritkító, ám egyenesen felháborítóan fantasztikus sorozat lenne. Amolyan demoralizáló, már ami a "resztlit" illeti.

Amelyben olyanok tanyáznak, mint a 2003-as világbajnok Solberg (Subaru), a kétszeres legjobb (2000, 02) Grönholm (Peugeot). Na ők ketten nagyon fogadkoznak, hogy elkapják végre a kis extornász grabancát. Aztán akad még a kalapban egy Märtin (Peugeot), egy Gardemeister (Ford), meg okozhat valaki más (pölö Stohl vagy Galli) egy vérpezsdítő meglepetést, bár valljuk be, erre nem nagy a reális sansz.

A Villa Carlos Paz (Córdoba) központú 25. Argentin rali programja amúgy csütörtök szuperszelektívestül 22 gyors 13 féle szakaszon, 340,82 km, az össztáv 1218,54 km. A start, a szerviz, a minden a Pro-Racing komplexumban vagyon, a "nagyokon" túl még a PWRC mezőnye, azaz a vébés N-es csapat méri össze erejét, idén ötödször. Mindösszesen 80 egység nevezett. A legeredményesebb argentin menők Miki Biasion, Tommi Mäkinen és Carlos Sainz egyaránt három sikerrel.

A gyári WRC-sek listája:

  • Citroen: Loeb, Elena > Duval, Smeets
  • Peugeot: Grönholm, Rautiainen > Märtin, Park
  • Ford: Gardemeister, Honkanen > Kresta, Mozny
  • Subaru: Solberg, Mills > Atkinson, MacNeall
  • Mitsubishi: Rovanperä, Pietiläinen > Galli, D'Amore
  • Skoda: Schwarz, Wicha > Paasonen, Vainikkä

Nevesebb privát WRC-sek: Warmbold, Orr (Ford Focus), Perez-Companc, Volta (Peugeot 206), Stohl, Minor (Citroen Xsara), Pons, Del Barrio (Citroen Xsara), Carlsson, Andersson (Peugeot 206), Ligato, Garcia (Peugeot 206).

Beharangozónk zárásaképp pedig íme a legfrissebb pletyka: azután, hogy Loeböt megkörnyékezte, a Ford állítólag már Grönholmmal is tárgyal egy 2006-os szerződésről... A háttér ugye a legrövidebben az, hogy a PSA (Citroen, Ford) kiszáll, így hát Loeb, Duval, Grönholm és Märtin is kvázi állás nélkül marad. A Ford meg a forradalmi új Focusszal nyomul jövőre. Magic Marcus azt nyilatkozta, hogy félig-meddig kacsa az infó, majd augusztusban lehet, hogy tárgyalnak... Grönholmot nemrég a WRC felé kacsintgató Suzukival is hírbe hozták.